Ga naar inhoud

Computer loopt vast! (wie helpt!?)


Aanbevolen berichten

Hoi ik heb een oud systeem verkocht en weer nieuwe spullen gekocht voor dat geld. het systeem bestaat uit: -Abit NF7 mobo Rev2.0 -XP2000 -2x 255Mb drr -MSI GF4 ti 4200 128Mb -3x maxtor 120Gb -Aopen bigtower 300W nu heb ik het volgende probleem: het systeem start gewoon op zonder foutmelding of iets dergelijks, zover ik gemerkt heb werkt het wel goed in windows (surfen bestanden heen en weer muziek enz). maar zo gauw ik bv een game ga spelen of benchmark ga draaien waarbij fullscreen gebruikt word restart mijn pc na een blauw scherm of krijg ik een foutmelding van windows waarnaar ik gewoon door kan werken!!! voor zover ik gemerkt heb gebeurt het alleen bij fullscreen! ik heb het volgende al geprobeert: -videokaart getest in andere pc en prob pc met andere videokaart getest -processor getest (kwam werkend uit vorig systeem geen probs mee zover ik weet) -geheugen geld het zelfde voor processor -hardeschijven zijn alle 3 nieuw en lijken me goed te functioneren ik hoop op veel nuttige reacties want ik baal hier wel van! net nieuw systeem nu dit! alvast bedankt voor de reacties
Link naar reactie
Het lijkt er op dat je ee 3D probleem hebt. Zoals je beschrijft ondervind je alleen problemen bij games, wanneer er dus iets gevraagd wordt van je AGPkaart. Download via de FAQ bij het forumdeel Videokaarten de recenste drivers voor jouw kaart. Verwijder de drivers op je systeem via configuratiescherm/software of via apparaatbeheer en installeer na een restart de recenste drivers opnieuw. Dikke kans dat t nu goed gaat. edit/ ik heb even gekeken voor je; je hebt de detonator FX driver nodig. Link in de FAQ
Link naar reactie
1) Heb je een fresh install gedaan indien je Windows gebruikt? 2) De voeding zou misschien het probleem kunnen zijn, al zou ik dan andere fouten verwachten. Koppel eens 2 HDD's en je DVD/CD drive af en meet je voltages door met CPUcool, www.podien.de 3) Probeer als je de nu drivers van de cdroms hebt, de nieuwste inet drivers voor je chipet en videokaart en indien je de nieuwste hebt, probeer dan degene die op de cdroms staan.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...