Ga naar inhoud

nieuwe cpu voor epox 8k3a+


Aanbevolen berichten

Graag wil ik upgraden van een amd xp 1800 naar een xp 2600 (333) of hoger. Volgens de "release gegevens" bij de laatste bios zou dit bord inmiddels ook een 2700 of 2800 kunnen herkennen. Echter de huidige en ook maximale fsb instelling via een jumper is echter max. 133 (266/ddr). Mijn vraag is: kan ik dan toch nog een 333 cpu monteren en betekent dit dat ik ook perse 333 geheugen (pc2700) moet hebben. De 2800 is een barton begrijp ik maar vreemd genoeg geeft epox weer aan dat de barton nog niet ondersteund zou zijn. Wie kan mij wat meer vertellen en wie heeft ervaring met de 8k3a+ met een xp 2600(333) of een barton op dit bord. Vast bedankt voor een reactie.
Link naar reactie
Volgens de officiële site: http://www.epox.com/html/motherboard.asp?product=EP-8K3Aplus&lang=1 kan er maximaal een processor met 266 FSB in. Vind ik het wel vreemd dat er wel PC 2700 in past, aangezien dat zonder een processor met 333 FSB weinig winst opleverd... Je kán er wel een processor in stoppen met 333 FSB, maar die zal slechts op 266 lopen en dus op een veel lage kloksnelheid uitkomen. Je kan beter een processor zoeken, een AMD XP 2400 ofzo, die wel FSB 266 heeft...
Link naar reactie
Nee hoor, de Epox 8K3A+ (heb ik zelf ook) ondersteund met een BIOS update officiël AXP's met een 333MHz FSB. Je kunt de jumper gewoon op 133MHz zetten en hem in het BIOS verder opdraaien naar 166MHz, geen probleem. Je hoeft geen PC2700 te hebben, je kunt je PC2100 gewoon asyncroom laten lopen aan de FSB.
Link naar reactie
[quote:7ab130082f="Hu'uruun"]Vreemd dat het op de site anders aangegeven staat dan. Bedoel je dat als je overklokt, het zaakje wel past of gewoon met de fabrieksinstellingen ook al?[/quote:7ab130082f] Altijd ff kijken wat de laatste BIOS update ondersteund, dit wordt vaak niet bijgewerkt bij de mobo specs.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...