Ga naar inhoud

Vastlopers. Ik weet t niet meer, graag hulp !


Aanbevolen berichten

Beste lieden, Mijn allereerste upgrade is tot nu toe niet bijster succesvol. Voor de duidelijkheid: ik heb een nieuwe configuratie in elkaar geprutst: ASUS P4C800 mobo (geen RAID in gebruik) P4 2,8Gig 800FSB 2x DDR400 512 mb Kingston Zalman 400 Watt voeding Radeon 9700 Pro Maxtor HD 80 Gig Ik heb Windows XP na formatering nieuw installed. De BIOS welke is bijgeleverd bij het mobo is niet updated Probleem: zodra ik wat 'eis' van de PC loopt hij vast. Bijvoorbeeld de Benchmarks 2001 of 3dMark3 kan ik niet draaien. Binnen enkele minuten staat de boel muurvast. Een potje on-line Team Fortress Classic (behoorlijk oudje inmiddels, dus echt geen hoogstaande 3d oid) loopt ook na ankele minuten vast in een spontane reboot. Extra info: In m'n bios staat (ergens bij advanced en dan de cpu settings geloof ik) dat de AGP kaart op 64 MB ingesteld staat. Ik meen dat de Radeon 128 MB had. Deze setting uitgeprobeerd zonder enig reslutaat. Ik heb verder in BIOS NIETS gewijzigd (behalve datum en zo) Kan iemand mij in eenvoudige taal aandragen wat het probleem kan zijn, hoe ik dat moet herkennen en beter: hoe ik t moet oplossen?
Link naar reactie
Die 64MB die je noemt, is niet de groote van je videokaart, maar (zeer waarschijnlijk) het deel van het geheugen wat je videokaart mag gebruiken. Je hebt er 1024MB inzitten, dus het lijkt mij geen probleem om die setting op 256MB te zetten. (Bij mijn mobo wordt dit AGP Aperturesize genoemd, daar zal wel een typo in zitten) Maar, dit is niet de oplossing voor je probleem, het zorgt er alleen voor dat je videokaart wat meer van je RAM mag gebruiken. (Volgens mij ook in de FAQ) Waar het probleem precies vandaan komt weet ik niet, kan zoveel oorzaken hebben. Je kunt wel proberen om de automatische reboot in Windows uit te zetten. Dit doe je door Eigenschappen "Deze Computer" --> "Geavanceerd" --> "Opstart en herstelinstellingen" --> Het vinkje voor "De computer automatisch opnieuw opstarten wegvinken. De volgende keer als je computer weer vastloopt zal het dan niet uitlopen op een spontane reboot, maar je krijgt weer een ouderwets blauw scherm ;) Ik zie trouwens dat je in de Bios NIETS veranderd hebt. Staan je geheugentimings dan wel goed? (CAS Latency enz.) Je kunt dit dan het beste zetten op "auto" of "by spd". Hoop dat je hier verder mee komt.
Link naar reactie
Hoewel ik bij het in elkaar zetten van de onderdelen de drivers correct meen te hebben installed, heb ik de Radeon kaart voor de zekerheid toch volledig deinstalled en opnieuw kenbaar gemaakt met de nieuwste drivers (3.4) Voor je perfecte site MET download mirror nog mijn oprechte welgemeende dank Red Dragon! De actie lijkt succes te hebben; de benchmarktests lopen nu gewoon door. Vanavond (nu) zal ik de configuratie nog eens duchtig aan de 3D tand voelen om te zien of t echt in orde is. Ik laat in ieder geval even wat horen.
Link naar reactie
BTW RD: weer gehannes ASUS en RADEON 9700 pro he?? Volgens de zaak waar die vriend van mij zijn systeem met P4G8X deluxe en Sapphire RADEON 9700 pro had aangeschaft worden er meerdere problemen gemeld met verschillende type ASUS borden (??), vooral met INTEL-chips. De oplossing die men voorstelde is het omruilen van de kaart voor een andere (lees nieuwere), zou dan wel moeten werken; hou je op de hoogte
Link naar reactie
Ik weet niet of navolgende iets met jou post van doen heeft Ochem@n, maar in de sectie AGP Pro slot van het mobo User guide staat: If instaling the ATi 9500 or 9700 Pro Series VGA cards, use ONLY the card version PN xxx-xxxxx-30 or later, for optimum performance and overclocking stability. Lees voor de x een getal die gevonden wordt links boven op de systeemplaat van de Radeonkaart, in mijn geval bijvoorbeeld PN 109-A04100-30
Link naar reactie
[quote:2a4aa39634="El-Broosha"]Ik weet niet of navolgende iets met jou post van doen heeft Ochem@n, maar in de sectie AGP Pro slot van het mobo User guide staat: If instaling the ATi 9500 or 9700 Pro Series VGA cards, use ONLY the card version PN xxx-xxxxx-30 or later, for optimum performance and overclocking stability. Lees voor de x een getal die gevonden wordt links boven op de systeemplaat van de Radeonkaart, in mijn geval bijvoorbeeld PN 109-A04100-30[/quote:2a4aa39634] Dit is best een goeie, syteem is door winkel gebouwd volgens zijn wensen; zouden zij niet naar comptabiliteitsproblemen hebben gekeken? Of is pas later bekend geworden? Leuk dat jouw prob is opgelost , hopen dat het zo blijft werken :wink:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...