Ga naar inhoud

xp2500 vs xp2600


Aanbevolen berichten

ik heb de keus uit de volgende 2 processors een amd xp 2500 met 512kb l2 cach en een xp 2600 met 256kb. de prijzen liggen errug dicht bij elkaar 115 vs 119 eurie welke kan ik beter nemen. de 2500 loopt "maar" op 18?? MHz en de 2600 op iets van 2166. weke is de beste aankoop? ik wel de cpu overklokken dus als dat meegenomen kan worden in jullie antwoord zou dat tof zijn. ps. welk mobo kan ik het beste gebruiken voor het overklokken. prijs ongeveer 120 euro en daaronder.
Link naar reactie
Wat de processoren betreft, die 2600+ is waarschijnlijk voor die prijs niet een met 512 kB cache, maar met 256 kB cache. (de 2600+ 512 kB is nog niet in de verkoop dacht ik). Ik ga zelf ook voor de Barton 2500+ Wat de moederborden betreft. Volgens de Reviews doet de Epox EP-8rda+ (revisie 1.1) het heel goed en iedereen is ook wel te spreken over de asus a7n8x deluxe (revisie 2.0). Verder zijn er zat reviews te bekijken. Deze twee zijn echter mijn favorieten.
Link naar reactie
[quote:f404e214ae="The_Dude"]Wat de processoren betreft, die 2600+ is waarschijnlijk voor die prijs niet een met 512 kB cache, maar met 256 kB cache. (de 2600+ 512 kB is nog niet in de verkoop dacht ik). Ik ga zelf ook voor de Barton 2500+ [/quote:f404e214ae] hij heeft het ook niet over de 2600+ met 512
Link naar reactie
Ik zou dan voor de Abit NF7-S rev 2.0 als moederbord gaan. Dit is echt een compleet moederbord en een reuzegoede overclock bord, vraag RD en andere erop na. Het moederbord is overigens wel volgens de pricewatch 122 euro, maar die 2 euro extra zal je ook niet moeilijk over doen neem ik aan. Processor een Barton 2500+ voor 95 euro, en jij kan weer een poosje vooruit.
Link naar reactie
Kortgeleden heb ik ook die Abit NF7-S aangeschaft, revisie 2.0. Ik heb twee verschillende exemplaren geprobeerd, maar ze werkten geen van beide goed. Memtest86 crashte steeds (met drie verschillende modules geprobeerd) en halverwege de Windows setup ging het ook mis. Van het ene bord werkte de CMOS Clear zelfs niet. :-? Nu draait hier het ASUS bord, die werkt wel probleemloos.
Link naar reactie
[quote:375b4fe03a="The_Dude"]Ik hoop niet dat als ik zo oud ben de leeftijd de beperking van het overclocken is. Bij de meeste mensen is tot nu toe wel iets anders de bottleneck...geheugen, mobo, proc... Offtopic..sorry[/quote:375b4fe03a] :lol: He, egslim die NF5-S is snel verdwenen ;)
Link naar reactie
//Egslim Ik denk dat je net pech hebt. Ik heb zoals je kan lezen een Abit NF7-S rev. 2.0 Ik heb deze aangeschaft na uitvoering reveiws lezen, vervolgens heb ik diverse buitlandse fora's afgestruind om de meningen van gebruikt te lezen. over het algemeen razend enthousiast. Ik zelf ben dat ook, in combinatie met OCZ PC-3500-EL loopt hij als een trein (AXP 2500+) Een Andere gebruiker hier op het Forum, CV, Heeft hem in Combinatie met Corsair PC3200 geheugen en een AthlonXP 3000+ en daar loopt hij ook perfect. Ik denk dat jij net pech hebt gehad zoals Marcel al zegt. //2500+ of 2600+ Ik sluit me bij HJS aan, als je niet gaat overklokken koop dan mooi een 2600+. deze is een fractie sneller.
Link naar reactie
[quote:13818b2933]Een Andere gebruiker hier op het Forum, CV, Heeft hem in Combinatie met Corsair PC3200 geheugen en een AthlonXP 3000+ en daar loopt hij ook perfect. Ik denk dat jij net pech hebt gehad zoals Marcel al zegt. [/quote:13818b2933] Ik heb hem ook. Hij loopt met een 1700+ op 11.5x213 dus 2433mhz :D Ik zal de nieuwe 3dmark score binnenkort wel posten om het te bewijzen. :wink: Ik krijg de FSB alleen niet hoger :evil: Maar verders is het een goed bordje. Strakke voltages en voor de OC'ers een actieve fan op de NB. Ben er zeer content mee.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...