Ga naar inhoud

welke van de 2??


Aanbevolen berichten

hey ik heb een vraag over 2 pc's welke beter is kwa beeld en snelheid Intel® Pentium® 4 2,4 GHz processor • 256 MB DDR-RAM geheugen • 128 MB ATI Radeon 9000 videokaart • 60 GB ultra ATA harddisk Intel® Pentium® 4 2,5 GHz processor • 256 MB DDR-RAM geheugen • 512 kb cache • 64 MB Nvidia GeForce4 MX440 videokaart • 80 GB 7200 rpm harddisk
Link naar reactie
Tja, is gewoon afstrepen 2,4 is langzamer dan 2,5 60 Gb is kleiner dan 80 Gb ATI Radeon 9000 is beter dan GF 4 MX440 die CPU verschillen zijn te verwaarlozen, de 2,5 heeft echter wel een 533MHz FSB t.o.v. de 2,4 die en 400MHz FSB heeft. Maar door dit verschil blijven de prestatieverschillen nog klein Dus de vraag is wil je de beter videokaart, of de grotere HDD. Wat zijn de prijzen eigenlijk van de systemen? verschelen ze veel van prijs?
Link naar reactie
[quote:a587803e74="Black Shadow"]Als die 2.5GHz 133Mhz FSB heeft(533Mhz geheugen), is die processor zeker een stuk sneller. De Radeon heeft ook nog een DX 9 ondersteuning. Ik zou de 2.5 kopen en er dan een Radeon in zetten :)[/quote:a587803e74]dan is hij wel bijna €200 meer kwijt. dat is toch zonde. of is dat echt veel sneller?
Link naar reactie
[quote:33dead63d8="Black Shadow"]Als die 2.5GHz 133Mhz FSB heeft(533Mhz geheugen), is die processor zeker een stuk sneller. De Radeon heeft ook nog DX 9 ondersteuning, wat de GF4 niet heeft :( Ik zou de 2.5 kopen en er dan een Radeon in zetten :)[/quote:33dead63d8] [color=black:33dead63d8]ehm je bedoelt dx8 denk ik :lol: , vanaf 9500 pas dx9[/color:33dead63d8]
Link naar reactie
zit nu ff te denken, maar is eigelijk veel te duur die computers. toch? volgens mij kan je als je zelf de onderdelen kiest bij een winkel dat je veel goedkoper uit bent. tenminste als er geen beeldscherm bijzit, want als die er niet bijzit, zal ik toch nog echt ff doorzoeken naar een andere computer. zit er wel een beeldscherm bij dan klopt de prijs wel en klopt de radeon 9000 is directx 8 en jammer genoeg geen 9. daar is ook een hele discussie over te beginnen, want 7000 series zouden directx 7 moeten zijn en 8000 series directx8 enz........
Link naar reactie
Toch zou ik als ik jou was even verder kijken. Kijk alleen al ik naar tweakers.net/pricewatch en slecteer wat jij wilt hebben, dan krijg je aantal pc winkels te zien waar ze het verkopen en dan ben je stukken goedkoper uit. Wil je egt 1 systeem samenstellen en laten assembleren? Kijk dan is bij een site als bijvoorbeeld Mycom, daar kan je voor 1300 euro een goede pc samenstellen met monitor en met een veel betere videokaart. Gr Roy
Link naar reactie
# Ik ben het met de mede-forummers eens dat je beter wat verder kunt kijken, maar dat was natuurlijk je vraag niet. # Een P4 2.4Ghz heeft ook een 533mhz bus, er zijn namelijk 2 edities van uitgebracht. Bovendien maakt dat totaal niet uit, omdat er waarschijnlijk PC2100 in zit en de FSB bandbreedte die overblijft zo goed als niet gebruikt wordt. # De 2.4Ghz setup is een stuk aantrekkelijker: * Goedkoper * Net zo snel * 20GB opslagruimte minder * Betere TV-out * Betere 3D preformence
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...