Ga naar inhoud

Zanussi ZDT22001FA vaatwasser, pomp blijft pompen


Aanbevolen berichten

Hallo, 

Na een redelijk verstopte afvoer (die inmiddels in grote lijnen is verholpen) blijft mijn Zanussi ZDT22001FA vaatwasser continu pompen - ook na het eruit halen van de stekker blijft het daarmee doorgaan, er is geen mogelijkheid om een andere programma aan te zetten. 
Na eea. online geraadpleegd te hebben (met hulp van deze video: 

) lijkt het me erg aannemelijk dat het probleem in de vlotterkamer van het apparaat ligt, zeker als je naar deze foto’s kijkt:

https://freeimage.host/i/dIxXF4e

https://freeimage.host/i/dIxjpyJ

Het is daar aardig vies, waarschijnlijk is er eea. aan vies/vettig water tijdens de ontstopping hierin teruggelopen, wat nu dus voor dit probleem zorgt.

Mijn uitdaging nu is dat ik geen makkelijke manier zie om deze open te maken en vervolgens de boel schoon kan maken. 
 

Is er iemand die me hier van advies kan voorzien? Bij voorbaat hartelijk bedankt!

Groeten,

Johan

Link naar reactie

Wederom bedankt voor de feedback, door omstandigheden een latere reactie:

@Lampje Het getoonde filmpje was bedoeld om het vermoedelijke euvel (een volgelopen/verstopte vlotterkamer) te laten zien.

In de link met de onderdelenlijst die je doorstuurde denk ik het onderdeel terug te vinden, de "1561247204 Waterverzachter vaatwasser" maar dan ben ik nog aan het puzzelen hoe ik die er evt. zelf uit kan halen om het schoon te kunnen maken...

Vergelijk.thumb.JPG.38fecd4416ec74ab0d4b0061cbc367fe.JPG

De foto is inderdaad van de linkerkant van de machine, gezien als je ervoor staat.

@Tukkertje Er stond een dun laagje water in de machine, dat heb ik weggehaald.

Maar omdat het vermoedelijke probleem zo erg lijkt op die uit dat filmpje, ben ik daar vanuit gegaan.

Nog tips/adviezen? Die worden erg gewaardeerd! 

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...