Ga naar inhoud

CPUCool warmt CPU op?


Aanbevolen berichten

Heb een heel gek probleem. Na de FAQ gelezen te hebben, downloade ik maar eens MBM en CPUCool. Naast de Utility van Gigabyte zelf leek me dat wel geinig om eens te kijken naar de temps ed. Wat blijkt nu, als ik de Gigabyte Utility check dan geeft ie in eerste instantie aan dat de CPU ongeveer 33 C is (PIII 866) maar als ik vervolgens CPUCool start dan geeft ie even dezelfde waardes (25 C case en 33 CPU) om vervolgens opeens naar 79C te springen. Ook Gigabyte geeft vervolgens een temp aan van 79 C. Rara hoe kan dit?
Link naar reactie
Misschien ligt het hieraan? Dit post ik in een ander topic een maantje terug, omdat iemand zijn temps erg bizar waren: Even in het algemeen als CPU cool rare temps aan geeft kun je het volgende proberen (bij mij deed ie het ook nie in een keer): Ga naar settings/temperatuur sensor choice en dan zie je daar dat je voor zowel de proc sensor als de sensor voor casetemp de volgende optes hebt: Pentium compatible transistor thermistor beide staan standaart op thermistor, probeer nu de proc sensor eens te veranderen en kijk of je dan normale temperaturen krijgt (ik moest hem op pentium compatible zetten). De temperatuur moet dan hetzelfde worden als in het BIOS
Link naar reactie
Ik heb af en toe als CPU cool draait dat mijn scherm plotseling helemaal wit is met groene puntjes en ergens nog een vlakje met groene lijntjes. Dit gebeurt als ik een spel speel of als ik aan het surfen ben. De pc zit dan helemaal vast en de enige remedie is resetten. Daarna is de cpu ook opeens een stuk heter. Ik heb dan in CPU cool bij 'functions' de cooling mode op 'on' staan en ook de 'Athlon forced cooling' aanstaan. Heb ik dan effectief de rekenkracht van de processor verlaagd en kan hij niet meer zoveel aan als normaal? Verder heb ik niks overgeklokt. Specs: MSI KT3 ultra AMD 2100+ Club 3D GF 4 Ti 4200 128 Mb 512 MB PC 2700 origineel samsung geheugen WIN XP prof
Link naar reactie
Nee hoor je kunt het eerst 21 of 30 dagen gebruiken en daarna wordt je geacht 15 euro te betalen. En dat ga ik denk ik wel doen, want als ik aan het downloaden ben met mijn trage kabelverbinding vind ik het wel fijn als mijn processor niet zo warm wordt en minder stroom gebruikt. En in de toekomst kan ik het ook nog gebruiken om te overklokken.
Link naar reactie
[quote:395c6c2776="jammah"]Is Rain ook geschikt voor onder XP? Ik zie alleen maar win 9x staan en dat het bij NT, 2000 en XP niet nodig(?) is Rain te gebruiken. (iK heb met Google gezocht op rain cpu)[/quote:395c6c2776] Rain is al oud en toen bestond XP nog niet ;) Maar in principe is het geloof ik niet nodig om dergelijke software te gebruiken onder nt\w2k\xp omdat de OS zelf de HALT intructie ondersteund.
Link naar reactie
Toch weet CPU-cool de temp van m'n cpu minstens 15 graden omlaag te brengen. CPU-cool doet dus toch iets wat XP niet doet. Nog even een bijstelling van de vastloopverschijnselen: Het beeld is gevuld met blauwe, gelige en paarse puntjes en het vlakje heeft dergelijk gekleurde streepjes. Het gebeurde net weer toen ik in de settings de prioriteit van CPU-cool van 'above idle' naar 'idle had veranderd. Iemand anders goede of slechte ervaringen met CPU-cool?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...