Ga naar inhoud

Beschadigde foto's herstellen


Aanbevolen berichten

Hallo, 

Ik heb een hele oude pc, jaar of 15 oud, waar foto's op staan welke (waarschijnlijk door ransomware) maar voor zo'n 25% te zien zijn. De onderkant van alle afbeeldingen is helemaal zwart. 

Zijn die foto's nog te herstellen? Zo ja, hoe? Wat kan ik proberen? 

Ik heb ook geen idee of er destijds ooit iets van een backup gemaakt is oid. Waarschijnlijk niet. 

Ik heb de foto's wel kunnen kopiëren naar een usb stick, als ik die in mijn laptop stop zijn de foto's nog steeds beschadigd. Het fotovoorbeeld wordt wel in zijn geheel weergegeven. 

Alvast bedankt voor de reacties. 

20240321_171343.jpg

20240321_171348.jpg

20240321_171354.jpg

Link naar reactie

Als ik naar het beeld kijk, dan is bij een overdracht van het ene medium naar het andere een te trage verbinding gebruikt of met te weinig geheugen gewerkt.

Want de verbindingen, zoals USB, verzenden de data in serie beeldlijn voor beeldlijn en als dat op een of andere manier te traag is gegaan, dan is de rest niet overgekomen.

Want de laatste rij met gegevens zie je stoppen aan de rechterzijde van de rechter vrachtwagen.

Dat je wel de kleine plaatjes hebt is te verklaren, die worden apart gemaakt in een veel lagere resolutie.
Als je het originele opslagmedium niet meer hebt, dan denk ik dat het onmogelijk is om de originele beelden terug te krijgen.

  • Thanks 1

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...