Ga naar inhoud

Wasmachine op verhoger met wieltjes


Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal,

Ik heb sinds gisteren een nieuwe Miele wasmachine. Bij plaatsen bleek deze wel erg zwaar te zijn. 94 kg. De machine staat voor de cv ketel. Bij onderhoud haalde ik altijd de wasmachine weg. Zwaar maar wel te doen. Dat zie ik met deze machine niet echt meer zitten. Nu zie ik op internet allerlei verhogers/verplaatsers met wieltjes met wisselende recensies. Hebben jullie tips over deze verhogers? Of een andere oplossing? Machine op een andere plaats zetten gaat helaas niet.

Ik ben benieuwd, dank alvast!

Link naar reactie

Bij onderhoud de wieltjes eronder en daarna er weer onderuit.

Miele op wieltjes gaat geheid aan de wandel of lawaai maken.

https://www.action.com/nl-nl/p/3004550/werckmann-stelkussen/

2 van die kussentjes kopen, kant voor kant optillen met 2 kussentjes per kant en 'Wasmachine roller' eronder. Heb je geen kracht nodig. Ik heb die kussentjes standaard in m'n bus liggen voor klanten waarbij er iets met pootjes moet gebeuren.

 

@Lampje Ik weet niet of jij ze al kent maar echt heel handig in de werkbus.

aangepast door Maus0611
Link naar reactie
10 uren geleden, Maus0611 zei:

@Lampje Ik weet niet of jij ze al kent maar echt heel handig in de werkbus.

Ja Maus, die heb ik sinds ruim een jaar, toen ze voor het eerst bij Action geïntroduceerd werden.

Ik kende ze al veel langer, want de Wegenwacht maakt er portieren mee open

Maar ik heb ze gebruikt om zware schuifdeuren van een kledingkast te repareren.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Ook ik ben niet gecharmeerd van allerlei verhogers en zeker niet op wieltjes, want die gaat gegarandeerd aan de wandel.

De machine is hoofzakelijk zo zwaar door de betonblokken, en als die ruimte krijgen om te bewegen, krijg je de problemen.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Interessant onderwerp.

Ik heb een vraag over die stelkussens van de Action.

Kom je daar hoog genoeg mee zodat je er een hondje (plaat met wielen) onder kunt krijgen?
Of moet je dan een speciaal hondje aanschaffen die lager is dan zo een standaard hondje van de Action?
Nu ben ik een rug patient, en dit zou natuurlijk enorm helpen, mocht dit goed werken.

Link naar reactie

Ik heb het even uitgeprobeerd en kom tot 7,5 cm, net zoals er op staat.

Volgens mij is een hondje hoger.

Hij kan een gewicht hebben van 150 Kg, maar of je dat kunt heffen met het kleine ballonnetje daar heb ik toch mijn twijfels over.

Het lijkt me beter dat je daar een meubeltransporter voor neemt: 

Meubeltransporter

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Dank je wel voor het testen.

Ik had het hondje van mijn schoonvader geleend, die is 12 cm hoog.
Hij had ook zo een pakket "meubeltransporter" en die heb ik geprobeerd, echter dan had ik het volgende probleem, als ik ze er alle 4 onder de droger deed, en ik ging ermee rijden, bleef er continu 1 achter (dus zat er niet meer onder)

Dit komt omdat er in de bijkeuken plavuizen liggen, maar is niet 100% vlak, dat is het nadeel als er 4 van die meubeltransport eronder doet en je vloer is niet 100% vlak.

In mijn bijkeuken heeft vroeger een kolenhok gezeten, dus de vloer is absoluut niet vlak, ik moet onder mijn vriezer en koelkast zelfs aan de achterkant verhogen (met blokjes) om deze waterpas te zetten. Dus ik ben al blij dat ik die Werckmann stelkussen bij de Lidl kopen kan, dat zijn de kosten niet (ik zou er dan 4 gebruiken, omdat Lampje twijfelt over die 150kilo).

Nu heb ik even proberen te zoeken naar een oplossing, maar als ik ze zou willen gebruiken (meubeltransporter), moet ik ze alle 4 moeten koppelen, of onder een plaat hout maken bijvoorbeeld.
Het gaat er bij mij eigenlijk om, als ik ze moet verplaatsen, met die Werckmann stelkussen kan ik ze oppompen, dan die meubeltransporter (deze zijn ongeveer 35 mm hoog) eronder en ik verplaats ze zo, zonder je weer een hernia te moeten tillen.

Heeft er wel eens iemand met die meubeltransporter hef ding een droger of iets dergelijks opgetild? 

Ik denk als je dat hef ding gebruikt, wel uiterst voorzichtig moet zijn, om niks te beschadigen, ja of dat hef ding met iets zachts beplakken zoals vloerbedekking of iets.

Jaja het valt allemaal niet mee, sorry voor mijn lappen teksten, maar ik wil graag dat mijn situatie begrepen wordt.

 

Groeten Knakworst

 

 

aangepast door Knakworst
Fout
Link naar reactie

Als de vloer niet vlak is dan gaat dat niet.

Maar het vastschroeven aan een plank kan ook niet,

Dan zal je heel wat anders moeten verzinnen, want dan draaien ze niet meer.

Ik heb goede ervaring met het herinrichten van een keuken, waar werkelijk alles verplaatst moest worden met een goede kwaliteit steekwagen. En natuurlijk op luchtbanden.

Dan heb je werkelijk nergens last van en je krijgt alles moeiteloos op zijn plek. Gezien voor 48 euro

image.thumb.png.66d8ccdb4695d1eea6cce56f38c5f974.png

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
Op 28-3-2024 om 18:29, Lampje zei:

Als de vloer niet vlak is dan gaat dat niet.

Maar het vastschroeven aan een plank kan ook niet,

Dan zal je heel wat anders moeten verzinnen, want dan draaien ze niet meer.

Ik heb goede ervaring met het herinrichten van een keuken, waar werkelijk alles verplaatst moest worden met een goede kwaliteit steekwagen. En natuurlijk op luchtbanden.

Dan heb je werkelijk nergens last van en je krijgt alles moeiteloos op zijn plek. Gezien voor 48 euro

image.thumb.png.66d8ccdb4695d1eea6cce56f38c5f974.png

 

Ja klopt, ook een optie, dom maar nooit aan gedacht.

Link naar reactie
Op 28-3-2024 om 21:05, Maus0611 zei:

https://www.fiyo.nl/media/catalog/product/cache/18/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/6/2/6285e827a677c_25140.jpg

 

Zo'n transportding zal er niet zo snel onderuit vallen.

@Lampje ik heb een keer een wasmachine en WP droger tegelijk opgetild met één kussentje. Weliswaar alleen de voorzijde, maar toch. Best knap...

Klopt, zoiets is beter dan 4 aparte rollers.
Ik vond ze bij Amazon voor 26,99, ik wist ook niet dat er zoveel mogelijkheden waren, is nog mooi compact ook.

En de kussentjes van de Action zijn dus sterk zat, mooi, daar kan ik wat mee.

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...