Ga naar inhoud

Schijven groter dan 8.4 gb


Aanbevolen berichten

:roll: Ik ben in't bezit gekomen van een "afgedankte" PC met een K-2-3dNow proc van 450 mhz. Bios is een AMIbios. Wou hem gebruiken in netwerk voor backups van al mijn data, en als dusdanig plaatste ik een schijf van 40 gb. Dit bleek echter een droom. Weet iemend hoe ik een schijf van 40 gb op dat toch voor het geplande gebruik nog uitstekend toestel krijg? Dank bij voorbaat.
Link naar reactie
Idd hij moet iig gewoon gedetecteerd worden :-? Haal ff de andere schijf eruit als ie erin zit, want misschien heb je de master/slave jumpers niet goed staan. Dus eerst ffd met alleen deze schijf opstarten en kijken of ie gedetecteerd wordt. Anders in het Bios ff naar detect IDE drives zoeken zodat je hem aanspoort te gaan zoeken.
Link naar reactie
Welk moederbord betreft het? Meestal is het een beperking van de BIos. Overigens ik heb ooit een MSI5184 moederbord gehad die problemen had met een Ata66 harde schijf. Die schijf moest toch echt wel terug naar UDMA33 voordat dat moederbord ermee overweg kon. Enne, zelf gebruik ik een Gigabyte 5AX moederbord. Oude Bios F3 deze kan bijvoorbeeld overweg met 40GB (gelukkig). Gisteren versie F4 geplaatst en die meldde dat ik daarmee schijven groter dan 64 GB kan plaatsen. Ik heb een ACPI probleempje met Windows XP en hoopte dat dat nu zou zijn opgelost. Niet dus, maar okay voor de rest werkt het okay. Dus ja check ook de Bios versie, misschien is er update beschikbaar.
Link naar reactie
> Een schijf van 8.4 gb kan zonder problemen geinstalleerd worden. Begrijp ik het nu goed of niet: de schijf werd toch helemaal niet herkend? Niet als 40 GB maar ook niet als 8 GB toch? het enige wat ik lees dat een schijf van 8GB wel wordt herkend, maar ik lees niet dat de bewuste harde schijf wordt herkend als 8 GB schijf.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...