Ga naar inhoud

Wasmachine (Zanker ST 1001 Intimat) as wastrommel zit vast


Aanbevolen berichten

Nou, ik heb de borgring er op. Heb de wasmachine voorzichtig op z'n voorkant gelegd zodat ik er beter bij kon en de zwaartekracht mee had 😄 . Wel vanuit de platte as-kant er op geschoven.

De vraag is of ik hem nog wat moet bijdraaien (180* ? ) zodat alle drie 'pennen' in de groef zitten.

IMG_20240421_125153.jpg

IMG_20240421_111031.jpg

IMG_20240421_111016.jpg

Link naar reactie

Heb nog even geduckduckt. De nieuwe borgring heet een asborgring (zonder oogjes). De oude was een segerring (met oogjes).

Voor de volledigheid: Op de technische tekening van de vervangingsset staat een segerring genoemd. En de zes kruiskopschroeven voor bevestiging van de nieuwe flens zijn nu imbus 3 (dacht ik) geworden.

Link naar reactie

Een asborgring pers je in de gleuf met bijv. een waterpomptang en verwijder je met twee kleine schroevendraaiers en wip je hem er zo uit.

Om op alle punten borging te hebben, moet je wel dusdanig schuiven dat je overal "vlees" hebt.

  • Like 1

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Ja, het heeft even geduurd maar hij doet het en lekt (nog) niet (na 4 wasbeurten).

Ervaringsadvies. Het handigste is om de trommeldraaier aan beide kanten dicht bij de as-kant af te zagen met een grote, scherpe ijzerzaag. Daarvoor de klapdeksel verwijderen zodat je van de achterkant (naar je toe) kunt zagen. Dan kan de as er aan de achterkant uit en hoef je de tandwielen niet te verwijderen.  Als je weet hoe het moet is het een fluitje van een cent 😅. Bedankt iedereen voor alle info.

Maar helaas, een ander probleempje: bij centrifugeren lekt de centrifuge-opvangbak. Niet veel maar geboeg om ff te kijken. Doorgeroest dus. Zie foto. Daar waar het bruine blokje zit (origineel?) is de voorkant van de machine.

Is er een manier om dit (in ieder geval tijdelijk) te dichten? Met een pasta of met aluminium gewapend bitumen?

IMG_20240424_215916.jpg

Link naar reactie

Ik heb goede ervaringen met glasvlies tape, wat je gebruikt om naden in gipsplaat af te dichten.

De ondergrond goed schuren, zodat er gehecht kan worden.

De tape opplakken en vullen met 2 componenten lijm.

Zo heb ik ooit een boiler in de caravan gerepareerd, die door vorst gebarsten was.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
50 minuten geleden, Lampje zei:

De tape opplakken en vullen met 2 componenten lijm.

Bedankt Lampje, maar welk soort tape heb je daarvoor gebruikt?

Ik heb in het verleden (toen ik in de renovatie zat) om een dakdoorvoer (afvoerpijp) te dichten wel eens een soort tape (op rol) van bitumen met aluminiumfolie en kit gebruikt. Dat hechtte prima en ook langdurig. Maar centrifuges aan de onderkant dichten is natuurlijk een ander ding.

Verder dacht ik na eerst de losse roest te hebben verwijderd,het overgebleven roestgedeelte met roestomvormer in te smeren, hopend dat dit meer hechting geeft voor de tape die er overheen komt.

Link naar reactie

Ja, ik ken het spul. Zelfklevend wapeningsband van Gyproc, of glasvezelband vond ik vandaag in bouwmarkt. Maar ik vraag me af of het ook met polyester met een matje zou kunnen. Dat wat je o.a ook voor auto's gebruikt. Dat heb ik nl. nog liggen. Het voordeel is dat het wat langzamer doogt. Bij twee componentenlijm moet je snel zijn, toch? Of zou twee componentenlijm flexibeler zijn?

Link naar reactie

Hoe je de structuur versterkt maakt niet zo veel uit.
Zowel kunsthars als  de lijm is 2 componenten.

Wat de verschillen zijn kan ik je niet vertellen, daar heb ik geen ervaring mee en met de lijm ging het prima.

Waarom zou je daarop bezuinigen? zo'n tube kost haast niets en wat als het mislukt?  dan heb je een hoop chagrijn voor die paar euro.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...