Ga naar inhoud

Wasmachine Bosch wae27160NL foutmelding


Ga naar oplossing Opgelost door Tukkertje,

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

laatst maakte m’n wasmachine veel kabaal en stopte ermee. Ik heb hem opengemaakt en zag dat de veerophanging kapot was en dat aan een kant de veer los was. Ook zat het rubber aan de voorkant gedraaid.

nu heb ik de veer weer vastgemaakt en het rubber rechtgezet.

bij het starten van een programma loopt hij vol en pomp water weg maar daarna begint hij te piepen en branden het 1350(bovenste) en onderste spoelstop lampje samen met de pauze/startknop. Hierna gaat hij dus niet verder.

 

vreemd is dat wanneer ik voor enkel centrifugeren kies de wasmachine zonder problemen het centrifuge programma afmaakt.

 

weet iemand wat er aan de hand kan zijn?

Link naar reactie

Het is leuk om te zien hoe je met de foutmeldingen op het verkeerde been kunt worden gezet.

Want dit zijn de fouten die allemaal richting tekort aan toevoerwater wijzen en niet naar een foute meting van het niveau.

Maar een losse niveauslang geeft wel aan, dat er iets met het water niet deugt, omdat het niveau niet stijgt.

En mooi dat hij dat toch signaleert en afschakelt omdat het water te langzaam binnen zou komen, maar juist ongecontroleerd wel stroomt, maar niet gemeten wordt en er een overstroming had kunnen gebeuren.

Je moet er niet aan denken, dat je vanwege de goedkope stroom lekker 's nachts gaat wassen.

 

Foutcode1400-spoelstop.thumb.png.71c4cf014951fc682ee4e43817f6b858.png

En ja natuurlijk gaat het centrifugeren goed, want de niveaumeting geeft een lege kuip aan.

  • Like 1

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...