Ga naar inhoud

Wasmachine Samsung - deur opent niet


Aanbevolen berichten

Beste,

Wij hebben een wasmachine Samsung Ecobubble (8kg) - WW80J6403EW

Machine gaf een foutcode (ik herinner me niet meer welke, maar denk CU (error in de spanning)). Sindsdien is de deur vergrendeld en gaat ze niet meer open. Er is geen rood symbool van een sleutel te zien op de display. Machine kan aangelegd worden en je kan de verschillende programma's overlopen. Wanneer ik een programma wil starten geeft de machine een dubbele bieptoon. Dit wijst erop dat de deur open is. Ik denk dus dat de machine denkt dat de deur open is.

Wat heb ik zelf al geprobeerd:

  • Machine enkele uren zonder stroom gezet om te resetten
  • Via drainage tube rechtsonder machine volledig laten leeglopen
  • Gecontroleerd op kinderslot
  • Lichte druk op de deur uitgeoefend en dan geprobeerd een programma te starten

Niets werkt om de deur te ontgrendelen. Een programma wil ook niet starten want ik krijg een dubbele bieptoon.

Wat zou ik nog kunnnen proberen?

Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite.

 

aangepast door Strelok
typo
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Bedankt voor de reacties.

Ik heb een ander slot geplaatst, tevergeefs. Het zou aan de printplaat liggen volgens Samsung.

Offerte van hun technische dienst komt op 99 euro excl. eventuele onderdelen. Het slotje kostte al 70 euro.

Aangezien de machine reeds 6 jaar 'oud' is hebben we besloten een nieuwe te kopen.

 

Probleem opgelost.

Link naar reactie

Jammer dat je niet gereageerd hebt op de vragen die gesteld zijn en je eigen weg bent gegaan.

Want het lukraak vervangen van onderdelen leidt vaak niet tot resultaat.

Waarschijnlijk is op de printplaat een triac of relais stuk en dan praat je over hooguit een paar euro.

Complete printplaten zijn erg duur en de componenten spotgoedkoop.

Maar jammer, weer een veel te jonge machine naar de schroothoop.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Ik ben een week bezig geweest met het afschuimen van verschillende fora op zoek naar een oplossing, dus zo lukraak was dat niet. Bovendien is het geen pretje om een defecte wasmachine te hebben wanneer je een gezin hebt met kleine kinderen. Er moest dus wel snel een oplossing uit de bus komen. Mijn post hier was al naar het einde van de zoektocht toe, my bad.

Het slot zou sowieso vervangen moeten worden, deze ontgrendelde niet meer. Wat €70 kost doordat ik het zelf gestoken heb. Een technieker ging hier wellicht €100 of meer voor gevraagd hebben.

Samsung gaf offerte van €99 nadat ik het probleem zo goed als mogelijk uitgelegd heb. Men kon mij niet vertellen welke of hoeveel onderdelen moesten vervangen worden, dus dat kwam er dan nog eens bij. Dan zitten we al aan een minimum van €170 kosten voor een relatief jonge machine die ons €400 gekost heeft destijds.

Door de onwetendheid omtrent de uiteindelijke kostprijs van de reparatie hebben we er dus voor gekozen een nieuwe te kopen. Spijtig inderdaad, maar ik had geen tijd meer om er zelf aan te prutsen. Nog enkele dagen langer en ik ging in pyjama naar m'n werk.

 

Link naar reactie
  • Lampje sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...