Ga naar inhoud

AEG geeft af en toe minimaal water


Jan-38

Aanbevolen berichten

beste mensen, mijn 14 jaar oude AEG Öko Lavamat 6250 sensortronic geeft zo af en toe bij het waternemen bij het voorwasmiddel zeer minimaal water. Het druppelt dan in het wasmiddelbakje. Meestal giet ik dan handmatig wat water in de wasmiddelbak. De machine neemt wel gewoon water bij het hoofdwasdeel en het wasverzachtdeel. Wanneer ik na de complete wascyclus het restwater van de machine leeg laat lopen, door de kleine zwarte slang via het klepje linksonder de machine, en de dop van de pomp verwijder zodat ook hier het water de machine uitloopt doet de machine het de eerst volgende 8-10 wasbeurten weer fantastisch. Het wegpompen van het water geeft nimmer enig probleem en de machine werkt verder perfect. Wat zou hier het euvel kunnen zijn?, (bijna) defect inlaatventiel?
Link naar reactie
Hoi Ernst, Dank voor de reactie. De kraan werkt perfect, is een inlaatventiel te ontkalken m.b.v. bv. schoonmaakazijn of op een andere manier zonder dat de machine opengemaakt moet worden? Is eventueel ontkalken aan of af te raden (slechts een kort durende \"oplossing\"??) en moet het ventiel vervangen worden?
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...