Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

enfin, ik heb mijn matrox g450 er maar niet aan gewaagd... (ze waren ook fysiek verschillend) g450 had twee 'inkepingen' de andere twee hadden er maar een (en volgens mij hadden de agp-slots geen 'afsluitingen', weet alleen niet hoe dat nu zat bij m'n abit kt7a plankje. ik ga er later nog wel eens naar kijken. owja, het manual bij dat plankje zegt dat ie agp2 (3.3v) en agp4 (1.5v) ondersteunt, dus ik zou het wel kunnen wagen.
Link naar reactie
Die inkepingen zijn om verwarring met de AGP kaarten te voorkomen. Bij een AGP 1/2x kaart zit de inkeping anders als bij de AGP 4x kaarten. Als er dus 2 inkepingen in zitten is hij geschikt voor 3.3 en 1.5V :smile: Als er 1 inkeping in zit, dan is het waarschijnlijk een AGP 2x kaart (oudje toevallig?)
Link naar reactie
Die zijn er niet :smile: Alle AGP 4x kaarten zijn backwards compatible (zou wel erg lullig wezen lol) dus hebben allemaal 2 inkepingen. Die KT7A kan trouwens alle AGP kaarten aan. Ik heb ook wel eens een oud S3 AGP kaartje in mijne gehad. De enige chipset die problemen met AGP 2x kaarten geven kan is de I845 van Intel, als je daar een AGP 2x kaart in steekt schijnt je AGP poort uit te kunnen branden doordat er teveel voltage over de AGP bus getrokken wordt, omdat hij geen 3.3V AGP kaarten hebben kan. Zoek maar eens op tweakers, daar heeft het vast gestaan.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...