Ga naar inhoud

router instellingen


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Toch even een opmerking:\n\nde toegevoegde W8.1 werkt [I]nu[/I] wel, maar eerst niet[B];[/B] lag dit aan iets voor de hand liggends ?\nHet is dan namelijk opvallend dat de PC\'s uit de oude configuratie het probleem nog hebben, de nieuwe niet.\nIk vind het ook opvallend dat de Verkenner geen probleem heeft, maar de LaCie Network Assistant wel.\n\nWil je eens kijken of je op die (3 ?) PC\'s de Bonjour service hebt draaien ?\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

LaCie denkt dat de IP adressen wisselen. Er is geen logisch verband te leggen. B.v. de netwerkschijf staat ingesteld dat hij om 08:00 aangaat en 21:00 uit.\r\n\r\nOp alle pc\'s zit het hulpprogr. LaCie Network Assistant waarmee je o.a. de netwerkschijf kunt aanzetten. De laatste 2 dagen lukt het aanzetten met de W8.1 wel maar pas bij de 2e poging.\r\n\r\nMet de XP lukte het altijd in 1 keer. Nu al dagen helemaal niet meer. Met de Vista lukte het soms wel en soms niet, nu ook niet meer.\r\n\r\nMet de W8.1 kan de netwerkschijf nu wel worden geopend terwijl dit in het begin niet kon. Met de XP lukte het altijd, nu niet meer. (de netwerkschijf staat dan wel aan).\r\n\r\nHet verandert zo vaak dat ik eigenlijk een logboek moet aanleggen.
Link naar reactie
De netwerkinstellingen van de NAS worden dagelijks gecontroleerd, soms zelfs meerdere keren. IP adres is op verzoek van LaCie ook al verschillende keren gewijzigd.\r\n\r\nDe techneuten van Ziggo hebben gisteren weer een ander IP adres ingesteld en de NAS staat daar nog steeds op.\r\n\r\nDe NAS zit rechtstreeks met een ethernetkabel aan de Ubee. \r\n\r\nBedankt dat jullie drieën meedenken!
Link naar reactie
De XP wordt straks nog wel gebruikt voor afspelen van muziek. Hij hangt via een usb poort en een DA converter aan de hifi installatie.\r\nAlle muziek staat op de LaCie Netwerkschijf, dus is het handig als de verbinding tussen de XP en de Netwerkschijf goed werkt.\r\n\r\nHet blijft een raadsel. Vandaag verscheen in Windows 8.1 na het openen van de OpenShare de map muziek die in MyShare staat, terwijl MyShare niet is te openen. Je wrijft 2 keer in je ogen maar je ziet het goed. Je doet een nieuwe poging hetzelfde resultaat. Je haalt er een huisgenoot bij maar dat verandert niets, ook die kijkt verbaasd.\r\n\r\nDeze week nauwelijks vooruitgang geboekt, voor LaCie is het een probleem dat ze wel willen oplossen.
Link naar reactie
Goed van je Niek. Ik heb dit inderdaad aangevinkt omdat ik tig keer het wachtwoord moest invullen. Maar ik dacht dat \"wachtwoord onthouden\" alleen voor MyShare is want voor OpenShare heb je geen ww nodig.\r\n\r\nWaarom dan bij het openen van OpenShare plots MyShare wordt geopend als ww onthouden is aangevinkt, is mij niet duidelijk.
Link naar reactie
Mij ook niet, maar ik ben ook niet zo\'n liefhebber van LaCie en \"netwerk shares\". Het is me altijd wat te vaag, welke rechten, wie heeft bij die dingen en dan kost het me al snel te veel tijd.\nHeb zelf een gewone NAS staan boven. Binnen een uurtje geheel geconfigureerd na aankoop, met 2 gebruikers. \nIk kan in een paar seconden iemand van buitenaf toeging geven tot 1 (of meerdere mappen) map en dat gebeuren nadien snel ongedaan maken. Backups elke avond, als de Nas 2 uurtjes aanstaat. \n\nMaar goed, waarom heeft de XP pc geen toegang tot de LaCie. \nZomaar een idee:\n1) Software van de La Cie met Revo Uninstaller geheel verwijderen. (om er zeker van te zijn dat alle instellingen foetsie zijn). [url]http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html[/url]\n2) Pc opnieuw opstarten en kijken of hij binnen de thuisgroep zit.\n3) Software van de La Cie opnieuw installeren op de XP pc.\n4) Opnieuw opstarten en kijken of het nu lukt met de la Cie. \n\nNiek
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Het was een tijd stil. Maar zo nu en dan deden er zich nog steeds onverklaarbare situaties voor. \r\nLaCie veronderstelt dat er misschien \"bad blocks\" op de schijf staan die de problemen kunnen veroorzaken. \r\n\r\nZelf denk ik aan een nieuwe NAS maar wel een met een NL handleiding, een eenvoudige installatie en dito gebruik. Maar ik weet niet of er een NAS is die aan deze wensen voldoet, meestal zijn ze alleen geschikt voor gevorderde gebruikers en dat zijn wij niet.
Link naar reactie
Met wat je hier in dit topic allemaal te doen hebt gekregen, kom je al een heel eind hoor.\nIk heb een Qnap NAS staan en die heeft een Nederlandse handleiding. Er zit een cd bij met 2 programma\'s die je op de pc(s) installeert. Eén om de NAS te vinden en 1 om te kiezen welke bestanden je wanneer wilt backuppen.\n\nToen ik dat ding in gebruik nam, wist ik niets van een NAS af.\nEn nu nog staan er keuzes in de menu\'s waar ik niets van begrijp. Als ik ze wil weten vraag ik het even aan \"my wife\":-)\nMaar ik ga ervan uit, dat bij zo\'n ding het meeste standaard goed staat ingesteld. \n\nNiek
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...