Ga naar inhoud

router instellingen


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Geef je hem dan wel een ip adres in de range van de Ubee 192.168.178.xxx? (De xjes vervangen door een getal vanaf 2 tot vermoedelijk 200) \n\nEn ik bedoelde met het knipperende lampje: Het moet snel knipperen als je een (eenvoudige) reset uitvoert. \n\nUit post 17: [QUOTE]Als het lampje aan de voorzijde snel knippert, is de drive teruggezet naar de fabrieksinstellingen.[/QUOTE]\n\n\n\nNiek
Link naar reactie
  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

LaCie is tot onderstaande conclusie gekomen:\r\n\r\n[I]U kon na het resetten van de router de netwerkschijf met de XP en de VISTA bereiken.\r\nDe netwerkschijf heeft een vast IP adres, het blijkt dus dat de router niet de juiste verbinding maakt tussen de beide pc\'s waardoor de netwerkschijf niet kan worden bereikt.\r\n\r\nIk kan U op afstand niet adviseren welke netwerkinstellingen nodig zijn. De netwerkschijf heeft een vaste instelling deze wijzigt niet. \r\n\r\nHet is een netwerk (router) probleem.[/I]
Link naar reactie
Sorry Niek, ik heb op enkele bevindingen gewacht, o.a. een test met een W8.1 om te kijken of deze wél op de juiste manier met de LaCie netwerkschijf en het progr. Network Assistant werkt en een reactie van LaCie.\r\n\r\nOok de W8 kan via de Network Assistant geen verbinding maken met de Netwerkschijf.\r\n\r\nAntwoord op je vragen:\r\nAlleen de laatste 3 cijfers worden gewijzigd.\r\nHet lampje knipperde snel.\r\nAlle pc\'s horen tot hetzelfde netwerk, inmiddels ook een W8.1.\r\n\r\nOmdat ik twijfelde aan de conclusie van LaCie heb ik een bericht gestuurd. Het antwoord was dat ik hen vermoedelijk niet duidelijk had geïnformeerd. Zij zoeken verder. \r\n\r\nWordt vervolgd.
Link naar reactie
Ik denk het wel. Sowieso is door het verwijderen van de Sitecom, je netwerk totaal anders geworden. \nDe laCie zal toch ook kijken naar de Thuisgroep neem ik aan en niet zomaar elke pc op je netwerk toestemming geven om te lezen en te schrijven.\n\nOm ze allemaal lid te maken van dezelfde Thuisgroep/Werkgroep, zet je ze op 1 na allemaal uit. Die ene pc verwijder je uit de thuisgroep, start opnieuw op en maak het lid van de nieuwe Thuisgroep. Schrijf het ww daarvan op en laat de pc aanstaan.\nHierna start je de volgende op. Maak het lid van de thuis groep met het ww etc etc. \nDaarna zal je weer aan de gang moeten met de LaCie software.\n\nNiek
Link naar reactie
Het is voor mij niet eenvoudig. Alle pc\'s hebben al een Thuisgroep/Werkgroep. \r\n\r\nDe Thuiswerkgroep in W8.1. heet Lieve, ik kan de Thuiswerkgroep wel verlaten maar de naam blijft staan. Kan ik de Thuisgroep verwijderen, anders wordt het weer Lieve?\r\n\r\nVista heeft WORKGROUP als Werkgroepnaam, de pc heet Lieve. Als ik de naam van de Werkgroep wijzig in Lieve, komt het venster dat de pc naam niet hetzelfde mag zijn als de naam van de Werkgroep, logisch.\r\nMaar als ik de naam vam de pc wil wijzigen wordt dit niet toegestaan.\r\n\r\nIn XP kan ik de naam wel wijzigen maar daar wordt geen wachtwoord gevraagd.\r\n\r\nHet eenvoudigst is om alle Thuigroepen/Werkgroepen te verwijderen en opnieuw te beginnen, maar hoe?
Link naar reactie
[url]http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows7/homegroup-frequently-asked-questions[/url]\nAls iedereen de thuisgroep voor 8.1 verlaat, bestaat hij niet meer staat daar.\n\nIk wist niet eens dat je een Thuisgroep een naam kon geven, maar gebruik W8 nog niet veel. \n\nDe pc naam van de Vista zal je moeten kunnen wijzigen: [url]http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/change-computer-name#1TC=windows-7[/url]\n\nAls de eerste pc lid is van de nieuwe Thuisgroep, zou je de pc\'s die je daarna verwijdert uit de thuisgroep/werkgroep na een herstart weer lid kunnen maken van de nieuwe thuisgroep.\n\nNa XP (waar de werkgroep wel een naam had) heb ik nooit meer namen hoeven geven aan een thuisgroep. Een \"nieuwe\"pc in het netwerk, meldt nadat de verbindingen in orde zijn, dat er een thuisgroep is gevonden en vraagt of je daar lid van wilt worden. Als je daarvoor kiest, geef je het ww op en is de pc lid van de nieuwe thuisgroep. \nMaar je hebt gelijk het is een vrij ingewikkelde materie.\n\nNiek
Link naar reactie
Inderdaad het is niet eenvoudig. De XP, Vista en W8 heten resp. Lieve 1, 2 en 3. Alle Thuisgroepen/Werkgroepen hebben dezelfde naam. In W8 staan Lieve 1, 2 en 3 in Netwerk.\r\n\r\nIn XP staan Lieve1 (dat is XP) en Lieve 2 (Vista) in Mijn netwerklocaties maar Lieve 3 (W8) staat er niet.\r\n\r\nIn Vista staan ze alle 3 in Netwerk. Als ik Lieve 1 wil openen, krijg ik een venster waarin staat dat er vermoedelijk een netwerkprobleem is. Bij het openen van Lieve 3 wordt er een Gebruikersnaam en een Wachtwoord gevraagd. Gebruikersnaam begrijp ik niet want de Thuisgroep heeft alleen een wachtwoord.
Link naar reactie
Oke, dat heb je denk heel goed gedaan tot zover. \n\nOp de XP pc zal je vermoedelijk een aantal mappen op delen moeten zetten. (Rechtsklik en kies delen op de gewenste mappen - liefst niet een hele schijf-)\n\nIn het netwerkcentrum van Vista en W7/8 zal je vermoedelijk \"delen zonder wachtwoord\" moeten aan vinken, bij \"geavanceerde instellingen voor delen wijzigen\". \n\nNormaal is Vista de lastigste om te delen, maar bij jou geven ze eigenlijk alle vier nog problemen.\n\nLet ook op de firewalls van eventueel geïnstalleerde Internet securety pakketten.\n\nVergeet niet na wijzigingen de pc\'s opnieuw op te starten. \n\nZodra dit goed werkt, vermoed ik dat de LaCie na her installatie van de software ook weer gaat werken.\n\nHierna gaat mijn kennis ook te kort schieten vrees ik, maar ik wacht sowieso je reactie af.\n\nNiek
Link naar reactie
Als je kunt inloggen op de modem/router UBee, dan zal je vermoedelijk moeten zoeken naar portforwarding. Maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat zoiets de oorzaak zou kunnen zijn. De software van de LaCie zou dat toch moeten regelen, als het aan open poorten zou liggen?\n\nIk blijf voorstander van, wel Ziggo bellen, maar dan vragen of ze de UBee zo willen instellen (op afstand DHCP uit zetten) dat je de router er weer achter kunt hangen. \nHou die optie in elk geval open, als je gaat bellen.\n\nNiek
Link naar reactie
Ik vermoed dat ik nu echt een probleem heb. Wilde terug naar de oude situatie, met het Sitecom router achter de Ubee.\r\nHeb bij de netwerkinstellingen in de netwerkschijf \"Handmatig invullen\" aangevinkt, de laatste 3 cijfers van het IP adres gewijzigd en \"DCHP\" aangevinkt.\r\n\r\nNu kan ik de netwerkschijf niet meer via internet bereiken.
Link naar reactie
Niek, er stond inderdaad een bericht. Heb dit verwijderd omdat het probleem leek te zijn opgelost.\r\n\r\nVandaag langdurig met de techneuten van Ziggo gebeld. Ze hebben 2 pc\'s overgenomen, instellingen gecontroleerd en de poorten van het Ubee router opengezet en de firewall van de Ubee uitgeschakeld.\r\n\r\nDe handel opnieuw opgestart maar tot nu toe werkt het alleen op W8 goed. Ook volgens Ziggo is het probleem niet opgelost.\r\n\r\nLaCie heeft een reeks vragen gesteld, deze beantwoord en nu maar afwachten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...