Anoniem2 Geplaatst: 24 februari 2014 Delen Geplaatst: 24 februari 2014 We begonnen met een Sitecom router, daarna ontvingen we van Ziggo een Ubee modem/router. Het Sitecom router werd achter het Ubee modem/router geschakeld.\r\n\r\nOp advies is het Sitecom router verwijderd en zijn onze pc\'s met en zonder draad verbonden met het Ubee modem/router.\r\nWe gebruiken een LaCie netwerkschijf. Met de LaCie Network Assistent konden we de netwerkschijf (op afstand) openen, enz. Na verwijdering van het Sitecom router werkt de Network Assistent op geen enkele pc meer.\r\n\r\nWe hebben advies gevraagd bij LaCie, dit was het antwoord:\r\n\r\n[I]Het wel of niet zien van de NAS en de wake on heeft te maken met de verschillende Operating systemen, XP, W7, VISTA, W8 etc.\r\nDoordat U 1 Router verwijderd heeft moeten instellingen wijzigen, dat gebeurd meestal automatisch als op de Router Up&p aanstaat. Door de pc\'s op te starten komt er een ander comunikatie protocol dat blijkbaar nieuwe instellingen vraagt.\r\n\r\nIk ben niet instaat U hierin te begeleiden daar dit instellingen op de Router of PC vergt.\r\nDit is normalerwijze niet komplex maar moet gekontrolleerd gebeuren om IP konflikten te voorkomen.[/I]\r\n\r\nWat wordt hiermee bedoeld en hoe wijzig ik de instellingen? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 februari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 24 februari 2014 Aan welk apparaat hing, of hangt de Lacie nu?\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 februari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 24 februari 2014 Hing aan het Sitecom router, nu aan het Ubee modem/router. De netwerkschijf kan wel op de pc\'s via de Verkenner worden geopend, maar niet via het progr. Network Assistent dat op de pc\'s opnieuw is geïnstalleerd. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 februari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 24 februari 2014 UPnP moet standaard aan staan in de Ubee. Heb je de modem/router al eens een keer opnieuw opgestart met de Lacie eraan. \n\nInstalleer daarna de Network Assistent opnieuw, om te kijken of de schijf daarna weer normaal benaderbaar is. \nIk heb zelf geen ervaringen noch met Ubee, noch met Lacie netwerk schijven, maar dit lijkt me de logische weg.\n\nZiggo heeft wel gekozen voor de voor hen simpelste oplossing. Ze kunnen de Ubee ook (op afstand) zo voor je instellen (DHCP uit zetten) dan de Sitecom er gewoon achter kan blijven hangen. \n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 februari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 24 februari 2014 Het is jammer maar het is niet gelukt. In kan wel inloggen in het router, waar kan ik zien of de UPnP aanstaat? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 februari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 24 februari 2014 Kijk eens op bladz. 19 van deze handleiding: [url]https://static.ziggo.nl/images/WT-14-Geavanceerde_gebruikershandleiding_internet_UBEE_tcm14-37173.pdf[/url]\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 februari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 24 februari 2014 Staat op NPnP. De functie \"Zet een toestel aan\" (wake up call) via de Network Assistent is wel terug nadat ik de door jou beschreven procedure heb gevolgd.\r\n\r\nIk heb wel [url]http://www.lacie.com/NL/support/support_manifest.htm?id=10300&guideid=10596[/url] gevonden maar als leek zegt me dit weinig. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 februari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 24 februari 2014 Dat onderste stukje over de reset is vrij duidelijk toch? Zoe je ook nog kunnen proberen. \n\nHet verhaal daarboven houdt in dat je het beste je antivirus software even uit kunt schakelen, als je naar de schijf op zoek gaan. \n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 februari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 24 februari 2014 Niek, dit is geen optie. Na herstel van de fabrieksinstellingen worden alle openbare mappen in de map van de beheerder geplaatst. In een ander deel van de handleiding staat:\r\n\r\n[I]Fabrieksinstellingen herstellen\r\nLet Op: de reset van het product wist alle Dashboard-gegevens zoals gebruikers, groepen, gedeelde mappen en instellingen. \r\nAls u om welke reden dan ook uw harddrive wilt herstellen naar de fabrieksinstellingen, volgt u de procedure.\r\nNa het herstellen naar de standaardwaarden worden alle bestanden verplaatst naar een map met de naam Recovery (Herstel) in MyShare en zijn ze dus standaard alleen beschikbaar voor de beheerder. [/I] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 februari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 24 februari 2014 Het is een vreemd verhaal. Op alle pc\'s het progr. Network Assistant verwijderd, Firewall uitgeschakeld, progr. Network Assistant opnieuw geïnstalleerd, router gereset en pc\'s opnieuw opgestart.\r\nOp 1 pc kan de Network Assistant weer worden benaderd.\r\n\r\nBij de 2e pc lukt dit niet. Procedure op de 2e pc zonder succes herhaald, Maar nu is op de 1e pc de Network Assisrant ook weer niet te benaderen, wel de wake up call. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 februari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 24 februari 2014 Als er Vista op een Computer aanwezig is ?? kan dat zeker een oorzaak zijn.\r\n\r\nSluit dan eerst alleen de Vista machine aan, met eventueel installatie van de router software . Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 februari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 24 februari 2014 De 2e pc is inderdaad een laptop met Vista draadloos in ons netwerk. Wat bedoel je met de router software? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 februari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 24 februari 2014 [QUOTE=Lieve;651670]Niek, dit is geen optie. Na herstel van de fabrieksinstellingen worden alle openbare mappen in de map van de beheerder geplaatst. In een ander deel van de handleiding staat:\n\n[I]Fabrieksinstellingen herstellen\nLet Op: de reset van het product wist alle Dashboard-gegevens zoals gebruikers, groepen, gedeelde mappen en instellingen. \nAls u om welke reden dan ook uw harddrive wilt herstellen naar de fabrieksinstellingen, volgt u de procedure.\nNa het herstellen naar de standaardwaarden worden alle bestanden verplaatst naar een map met de naam Recovery (Herstel) in MyShare en zijn ze dus standaard alleen beschikbaar voor de beheerder. [/I][/QUOTE]\n\nIn de link die jezelf gaf lees ik onderaan: \n\n[QUOTE]Schakel de drive UIT. Wacht tot de drive is uitgeschakeld. Als de drive niet binnen twee minuten is uitgeschakeld, koppelt u het netsnoer los en sluit u dit opnieuw aan.\n\nSchakel de drive IN. Na ongeveer drie seconden verplaatst u de stroomschakelaar naar de UIT-stand en vervolgens opnieuw naar de AAN-stand.\n\nAls het lampje aan de voorzijde snel knippert, is de drive teruggezet naar de fabrieksinstellingen. [B]De gegevens worden door deze procedure niet aangetast[/B].[/QUOTE]\n\nWat jij leest is een echte (fabriek) reset (maken zoals je hem kocht) . Wat ik in jou link lees (en hierboven citeer) is de instellingen van de schijf terug zetten naar fabriek instellingen. \n\nMaar ik zou inderdaad ook geen risico nemen, zonder een goede backup.\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 februari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 25 februari 2014 Desperado, alleen de procedure bij de Vista gevolgd en van andere pc\'s de Network Assistent verwijderd, werkt ook niet. De Network Assistant is dan op de Vista ook niet te benaderen.\r\nAls nadien de procedure op andere pc\'s is herhaald, is daar de Network Assistent ook niet te benaderen.\r\n\r\nNiek, in de officiële handleiding staat hetzelfde:\r\n\r\nLaCie Network Space 2 • DESIGN BY NEIL POULTON Uw LaCie Network Space beheren\r\nGebruikershandleiding pagina 54\r\n4.16. Fabrieksinstellingen herstellen\r\nLET OP: de reset van het product wist alle Dashboard-gegevens\r\nzoals gebruikers, groepen, gedeelde mappen en instellingen.\r\nAls u om welke reden dan ook uw harddrive wilt herstellen naar de\r\nfabrieksinstellingen, volgt u deze procedure:\r\nNa het herstellen naar de standaardwaarden worden alle bestanden\r\nverplaatst naar een map met de naam Recovery (Herstel) in MyShare\r\nen zijn ze dus standaard alleen beschikbaar voor de beheerder. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 februari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 25 februari 2014 Dit zijn de handelingen voor een echte fabrieks reset: \n[QUOTE]Controleer of de Network Space 2 is uitgeschakeld.\n2.\n[B]Houd de aan/uit-knop tien seconden ingedrukt. Laat de knop\nlos wanneer de LED onafgebroken rood oplicht[/B].\n3.\nWanneer de LED rood begint te knipperen, drukt u opnieuw\nop de knop. (Het lampje knippert slechts vijf seconden rood.\nDaarom moet u de knop opnieuw indrukken om het herstel\n-\nlen te bevestigen voordat de vijf seconden om zijn.) Als u de\nknop niet indrukt wanneer het LED-lampje rood knippert, start\nde drive normaal en wordt het herstelproces afgebroken.\n4.\nAls het apparaat correct is hersteld, start de Network Space 2\nautomatisch en zijn de standaardinstellingen hersteld[/QUOTE]\n\nJe moet dan een knop 10 seconden ingedrukt houden. Daarna wordt alles gewist.\n\nDe reset die ik noemde is de NAS eigenlijk 2 keer aan en uit zetten. Dan moeten je bestanden bewaard blijven.\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 februari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 25 februari 2014 Niek, ik heb vanmiddag een bericht met een bijlage van de instellingen van het Ubee router en de netwerkschijf naar LaCie gestuurd. Ik heb gevraagd of ze willen controleren of beiden goed staan ingesteld. \r\n\r\nGisteren heb ik 1 keer de voeding van de netwerkschijf losgenomen, bedoel jij dat ik dat 2 keer moet doen? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 februari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 25 februari 2014 Volgens de instructies zou je dit (stap voor stap) moeten doen:\n\n[QUOTE]Schakel de drive UIT. Wacht tot de drive is uitgeschakeld. Als de drive niet binnen twee minuten is uitgeschakeld, koppelt u het netsnoer los en sluit u dit opnieuw aan.\n\nSchakel de drive IN. Na ongeveer drie seconden verplaatst u de stroomschakelaar naar de UIT-stand en vervolgens opnieuw naar de AAN-stand.\n\nAls het lampje aan de voorzijde snel knippert, is de drive teruggezet naar de fabrieksinstellingen. [B]De gegevens worden door deze procedure niet aangetast. [/B][/QUOTE]\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 februari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 25 februari 2014 Jammer, 2x aan /uit heeft ook niet geholpen. Ik wacht nu maar op de reactie van LaCie voor ik verder nog iets probeer. Kun je even uitrusten Niek, heb je wel verdiend. \r\n\r\nWordt vervolgd. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 februari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 25 februari 2014 Da\'s jammer. Heb je wel het lampje aan de voorzijde zien knipperen? \nEn graag gedaan. Het is m\'n hobby, die computers en netwerken goed te laten werken.\n\nHeb je de optie nog overwogen, om aan Ziggo te vragen om de Ubee op afstand zo aan te passen, dat daar wel weer de router achter kan hangen. \n\nIk verwacht nl. van LaCie niet zo snel, of geen antwoord eigenlijk.\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 februari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2014 Ik heb dit inderdaad overwogen maar ik ga pas terug naar router achter router als er geen oplossing is.\r\nHet lampje aan de voorkant werkt als altijd. \r\n\r\nAls ik het IP adres van de Netwerkschijf wijzig en het Ubee modem/router reset, kan ik met het progr. LaCie Network Assistant de Netwerkschijf met beide pc\'s openen. Als de pc\'s opnieuw zijn opgestart, lukt dit niet meer.\r\n\r\nHeb dagelijks en soms 2x per dag berichtenverkeer met LaCie, heb b.v. gisteren een aantal schermafdrukken gestuurd van de netwerkschijf rechtstreeks gekoppeld aan de pc. \r\n\r\nVandaag heeft LaCie gevraagd om hetzelfde te doen met een andere pc. Ook het wijzigen van het IP adres van de netwerkschijf heeft niet geholpen.\r\n\r\nIn de oude situatie, router na router, kon ik met de draadloze printer normaal van meerdere pc\'s printen. Na het verwijderen van het 2e router en opnieuw configureren van de printer, gaf een pdf afdruk vreemde tekens. \r\nNa een nieuwe configuratie met waarschijnlijk een iets ander instelling (maar ik weet niet meer wat ik anders heb gedaan) is de print van een pdf weer normaal.\r\n\r\nDus vermoedde ik dat het toch een kwestie van instelling van het Ubee router of de netwerkschijf is. Maar volgens Ziggo en LaCie is dit niet het geval.\r\n\r\nWordt vervolgd. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen