Ga naar inhoud

plotseling verbonden met onbekend netwerk


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Omdat ik op zolder (pc met windows 8.1) weinig wifi-ontvangst had, heb ik een verdieping lager een extender geplaatst. (TP link Wa850RE). Ik heb deze extender geconfigureerd cf. de handleiding.\r\nOp de laptop (Windows 7) die beneden staat op slechts enkele meters van de router valt na enige tijd de internetverbinding weg met de melding: \"verbonden met onbekend netwerk\". Dit netwerk wordt aangeduid met een bankje.\r\nAls de extender wordt verwijderd is het probleem weg.\r\nAlle andere gedetecteerde netwerken heb ik op de laptop verwijderd, dus ook die van de extender.\r\nWie kan mij verder helpen?
Link naar reactie
Ik weet niet wat conform de handleiding is, maar hij is kennelijk in gesteld als openbaar netwerk. (Dat moet Thuisnetwerk of Particulier netwerk zijn) Maar er moet een een SSID bij staan van jou extender. (Naam van het netwerk wat de extender uitzendt).\n\nEn als het signal van de extender sterker is dan dat van de router, zal de laptop daarmee proberen te verbinden.\nMaar ik vermoed toch wel dat er wat foutjes zijn gemaakt met de configuratie.\nAls het goed is zit er een reset knop op en zit er een cd bij.\nVaak moet je zo\'n ding dan met utp kabel aan je laptop hangen, terwijl hij in het stopcontact zit en dan de aanwijzingen op van cd volgen. \n\nNiek
Link naar reactie
Bij de extender zat een cd met daarop alleen een gebruiksaanwijzing.\nTijdens de installatie krijgt de extender standaard de SSID van de router.\nOm verwarring te voorkomen heb ik de extender (ingesteld als thuisnetwerk) alsnog een andere naam gegeven.\nHet probleem blijft hetzelfde nl: na enige tijd schakelt de laptop plotseling over van de router naar de TP-Link maar de internetverbinding wordt daarmee wel uitgeschakeld. \nDe sleutel van de router en extender zijn hetzelfde.
Link naar reactie
Tijdens het installatieproces werden de instellingen automatisch overgenomen van de router. Ik neem aan dat het ook het IP-adres betreft.\nNu blijkt ook dat spontaan gemeld wordt dat er verbinding is met een onbekend (openbaar) netwerk. Het wordt aangeduid met het \"bankje\"-symbool.\nAlle netwerken (behalve de router en de extender) zijn echter uitgeschakeld.\nAls de extender verwijderd wordt zijn er geen problemen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...