Ga naar inhoud

2 wifi routers.


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk heb 2 routers, een beneden bij de televisie, en eentje op mijn kamer.\r\n\r\n\r\nNu als ik naar mijn Default Gateway ga, dan kom ik uit op de gene van beneden.\r\nGraag wil ik in de router hier boven komen om de naam en wachtwoord te kunnen veranderen, maar ook om poorten open te zetten etc.\r\n\r\nIk ben wel verbonden met het WIFI netwerk van boven, en ook geprobeerd met kabel, ook van boven.\r\n\r\nWeet iemand hoe ik nu in de router van boven kan komen??\r\n(het is een SpeedTouch van Kpn Expiria Box)
Link naar reactie
Je wifi uitschakelen. Met de kabel op een poort van de Exporiabox gaan hangen. (niet poort 3), opnieuw opstarten en zo kom je als het goed is in de experiabox. \n\nMaar kijk wel uit, want normaal kunnen 2 routers in één netwerk niet werken, tenzij je een aantal specifieke instellingen aanpast. \nIk neem aan dat dit in jullie thuisnetwerk goed is ingesteld.\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=p-a-n-g;650465][URL=\"http://kpn-customer.custhelp.com/app/answers/detail_page/a_id/9975/~/internet%3A-informatie-over-het-inloggen-op-de-kpn-experia-box\"]http://kpn-customer.custhelp.com/app/answers/detail_page/a_id/9975/~/internet%3A-informatie-over-het-inloggen-op-de-kpn-experia-box[/URL][/QUOTE]\r\n\r\nIk ging ervan uit dat TS dat al wist. :-) Omdat hij kennelijk ook weet hoe hij beneden moet inloggen. \r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Plaats een tweede router\nSoms kan het handig zijn, om elders in uw woning een tweede draadloze router te plaatsen. Bijvoorbeeld om op de eerste verdieping ook een goed draadloos bereik te hebben. \n\nOm die tweede router aan de praat te krijgen moet u vaak wel een ingreep doen in diens instellingen, want anders werkt hij niet. Een netwerk is er namelijk in beginsel op ingericht, om slechts één router te hebben: die deelt de IP-adressen uit aan de aangesloten computers. De router is \"de kapitein\" van het netwerk.\n\nDe eerste router stelt u gewoon in zodat u kan internetten. Als die er al langer staat: niets aan veranderen dus.\n\nDe tweede router verbindt u tijdelijk met een draad (losse ethernetkabel) in ethernetpoort 1, aan een PC (niet in de WAN-poort van de router stoppen dus!). Vervolgens roept u op die PC het configuratiescherm van de tweede router op, via uw webbrowser. Dit configuratiescherm zit bij Linksys-routers vaak op \"webpagina\" 192.168.1.1 (even als voorbeeld).\n\nIn het configuratiescherm geeft u die 2de router een IP-adres, dat buiten de reeks van de DHCP-server ligt (bv 192.168.1.30-192.168.1.62) van de 1ste router maar binnen de range van de 1ste router Bijvoorbeeld 192.168.1.200. (daarna kun je weer in de router inloggen op het nieuwe IP-adres)\nGeef de 2de router exact dezelfde netwerknaam (SSID) stel hetzelfde kanaal in als de 2de router en geef dezelfde netwerksleutel, zorg er ook voor dat beide router hetzelfde beveiligingstype hebben bv allebei WPA2 of allebei WEP \nOok de versleuteling moet bij beide routers gelijk zijn dus beide TKIP of AES\nNu zet u in de configuratie van de 2de router de DHCP-server uit. Dat is de hoofdmoot van de klus; nu bent u bijna klaar. Verlaat het configuratiescherm en verbreek de tijdelijke kabelverbinding met de computer.\n\nTot slot doet u in router 1 een ethernetkabel (netwerkkabel) in bijvoorbeeld ethernetpoort 1, en u verbindt die kabel in router 2 ook met ethernetpoort 1 (niet in de WAN-poort stoppen dus!).\n\nNu is router 2 een \"dom\" draadloos toegangspunt geworden voor router 1. De WAN-poort van router 2 wordt niet meer gebruikt. Deze methode wordt vaak toegepast om een extra draadloos toegangspunt te maken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...