Ga naar inhoud

IPTV over wireless bridge


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds kort een KPN glasvezel verbinding met alles in een 100 mbit\r\n \r\nIk heb een experiabox V8 en heb nu op twee manieren geprobeerd om een wireless bridge te maken naar een TV ontvanger. \r\nKabels trekken zit nog niet in de planning en de ip-stekkers geven te weinig signaal door. \r\n \r\n1. Ik heb, via het draadloze netwerk van de Experiabox een client bridge gemaakt op een linksys E2000 met dd-wrt firmware. Als internetverbinding werkt deze prima. Echter, de ontvanger (motorola) doorloopt alle stappen van de installatie, behalve de laatste. (het max 10-min wachten scherm) \r\nIk heb begrepen dat dat aan het niet goed doorgeven van het VLAN (4?) is. Filter Multicast is aan op de E2000.\r\n \r\n2. Ik heb, op poort 3 van de Experiabox een identieke router gehangen (E2000 met dd-wrt) en ingesteld als access-point. DHCP staat uit. Aan de andere kant heb ik een client bridge gemaakt van de tweede E2000\r\nOok hiermee heb ik een prima internetverbinding gerealiseerd.\r\n \r\nWat doe ik fout? Wat zie ik over het hoofd of is dit echt niet mogelijk? \r\n \r\nIk ben al avonden aan het hobby\'en, maar met zeer weinig resultaat.
Link naar reactie
Ik snap niet je hele verhaal en volgens mij doe je het moeilijk waar het gemakkelijk kan. Er zijn nu Homeplugs die de 1000 Mb/s halen en dat moet snel genoeg zijn.\n\n[url]http://nl.hardware.info/nieuws/38557/ces-trendnet-powerline-adapters-doen-1000-mbits[/url]\n\nVerder heb je ook nog dit: [url]http://nl.hardware.info/nieuws/38595/iptv-over-je-bestaande-coaxnetwerk-met-marmitek[/url]\n\nNiek
Link naar reactie
Werken de IP stekkers (Homeplugs) wel op korte afstand? Zijn het wel homeplugs van KPN want andere homeplugs willen vaak niet werken met het TV signaal.\n\nIk heb er hier een achter de TV liggen in een stekkerblok en een op de slaapkamer boven en heb perfect beeld, sterker nog ik heb er een switch met 5 poorten aanzitten boven zodat er ook nog een PC aanhangt met perfecte ontvangst.
Link naar reactie
[QUOTE=Desperado;650136]Zijn het wel homeplugs van KPN want andere homeplugs willen vaak niet werken met het TV signaal\r\n..\r\n\r\nDit is natuurlijk onzin het zijn gewoon merk homepluggen met een KPN sticker ..\r\n :o:)[/QUOTE]\r\n\r\nNee helaas geen onzin, maar dat het gewoon merk homepluggen met een KPN sticker erop daar heb je gelijk in.\r\nIk had voordat ik glasvezel van KPN kreeg al een IPTV ontvanger op ingang 3 van de KPN modem/router en al 2 setjes homepluggen van verschillende merken in een andere setting, geen tv, dus toen ik over ging op glasvezel kreeg ik een nieuwe IPTV ontvanger gratis van KPN erbij.\r\nIk dacht dus ik sluit een setje homepluggen aan tussen de nieuwe KPN modem/router en de tweede IPTV ontvanger en de TV boven die tot dat moment op de satelliet ontvanger stond aangesloten, maar nee dat werkte niet, andere setje ook niet.\r\nEen nieuw setje gekocht, simpel omdat ik 85 euro voor het KPN setje moest betalen en dit setje een stuk goedkoper was maar ook dat werkte niet.\r\nDus toch maar de KPN homepluggen gekocht en de andere terug gebracht naar de winkel en geld terug gekregen, de KPN homepluggen aangesloten en het werkte meteen.\r\n\r\nEr is overigens veel meer hardware die niet met andere hardware, waaronder zelfs PC\'s werkt, voorbeelden USB sticks, SD en micro SD kaartjes, kaartlezers maar ook keyboards en muizen ja zelfs externe harde schijven enz.\r\n\r\nDus nogmaals de ervaring heeft mij helaas geleerd dat het geen onzin is.
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;650155]\nEr is overigens veel meer hardware die niet met andere hardware, waaronder zelfs PC\'s werkt, voorbeelden USB sticks, SD en micro SD kaartjes, kaartlezers maar ook keyboards en muizen ja zelfs externe harde schijven enz.\nDus nogmaals de ervaring heeft mij helaas geleerd dat het geen onzin is.[/QUOTE]\n\nWaarom maak ik dat nou echt nooit mee?\nWel dat iets net even wat minder goed, langzamer werkt. Maar niet werken?.... ik kan het me niet herinneren.\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;650156]Waarom maak ik dat nou echt nooit mee?\r\nWel dat iets net even wat minder goed, langzamer werkt. Maar niet werken?.... ik kan het me niet herinneren.\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nOok hier op het forum is het voorgekomen dat Computers niet wilden opstarten omdat er nog een USB Stick of SD kaartje in gestoken zat, ja zelfs een externe Harde schijf aangesloten op een USB poort en de computer startte niet op.
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;650167]Ook hier op het forum is het voorgekomen dat Computers niet wilden opstarten omdat er nog een USB Stick of SD kaartje in gestoken zat, ja zelfs een externe Harde schijf aangesloten op een USB poort en de computer startte niet op.[/QUOTE]\n\nDat heeft niets met het niet werken van het betreffende onderdeel te maken, maar met bios instellingen m.b.t. USB. \n\nEn die pc\'s startten uiteindelijk wel op, alleen duurt het enorm lang, dus kan je beter afkoppelen, of instellingen wijzigen. Alle onderdelen werken wel. \n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...