Ga naar inhoud

Unifi instellen via netwerk


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb hier een Unifi AP Kan met geen mogelijkheid de instellingen wijzigen, met geen mogelijkheid in te komen.\r\n\r\nWat heb ik tot nu toe gedaan\r\n\r\nIk heb de software de Unifi controler er opstaan. firrewal en virusscanner even tijdelijk uitgezet, maar alles zonder succes.\r\n\r\nDe Unifi is via een UPC router aangesloten, werkt verder wel, maar ik wil een ander kanaal instellen wat minder gebruikt wordt\r\n\r\nZie in bijgevoegd
Link naar reactie
Voor Apple en Windows: \n\n1.\nLaunch the UniFi Controller application if hasn’t already\nbeen started.\n•\nMac users:\nGo > Applications > UniFi\n•\nWindows users:\nStart > All Programs > Ubiquiti\nUniFi\n.\n2.\nThe UniFi login screen will appear. Enter the admin\nname and password in the appropriate fields and click\nLogin\n.\n\nDit zal de handleiding zijn: [url]http://dl.ubnt.com/guides/UniFi/UniFi_AP_AP-LR_User_Guide.pdf[/url]\n\nZie pagina 7\n\nNiek
Link naar reactie
Ineens zie ook ook deze melding, waar ik niet veel van begrijp. Lees hieronder.\n\nHet beveiligingscertificaat van de site is niet betrouwbaar.\nJe probeert 192.168.0.13 te bereiken, maar het certificaat dat de server retourneerde, is uitgegeven door een instantie die niet wordt vertrouwd door het besturingssysteem van je computer. Dit kan betekenen dat de server zelf beveiligingsgegevens heeft gegenereerd waarop Chrome niet kan vertrouwen voor veiligheidsinformatie, of dat een hacker probeert je communicatie te onderscheppen.\nJe kunt beter niet verder gaan, vooral niet als deze waarschuwing niet eerder is weergegeven voor deze website.\nToch doorgaan Terug naar de veiligheid\n Meer informatie\nWanneer je verbinding maakt met een beveiligde website, retourneert de server die deze site host een zogenaamd certificaat aan je browser, om zijn identiteit te verifiëren. Dit certificaat bevat identiteitsgegevens zoals het adres van de website, die worden geverifieerd door een derde partij die je computer vertrouwt. Door het adres in het certificaat te vergelijken met het adres van de website, kan worden geverifieerd dat je veilig communiceert met de website die je bedoelde en niet met iemand anders (zoals een hacker op je netwerk).\n\nIn dit geval is het certificaat niet geverifieerd door een derde partij die je computer vertrouwt. Iedereen kan een certificaat maken voor een website. Daarom is het belangrijk dat certificaten geverifieerd worden door een betrouwbare derde partij. Zonder die verificatie hebben de identiteitsgegevens in het certificaat geen waarde. Het is daarom niet mogelijk te verifiëren of je communiceert met 192.168.0.13 in plaats van met een hacker die een eigen certificaat heeft gemaakt waarin hij claimt 192.168.0.13 te zijn. Je kunt beter niet verdergaan.\n\nAls je echter werkzaam bent bij een organisatie die zelf certificaten uitgeeft en je probeert contact te leggen met een interne website van de organisatie met zo\'n certificaat, kun je dit probleem wellicht veilig oplossen. Je kunt het hoofdcertificaat van je organisatie importeren als \'root certificate\'. Certificaten die door je organisatie zijn uitgegeven of geverifieerd, worden toegestaan. Deze fout wordt niet meer weergegeven als je contact legt met een interne website. Neem contact op met de ondersteuningsafdeling van je organisatie om een nieuw hoofdcertificaat toe te voegen aan je computer.
Link naar reactie
Ik ben er mee terug geweest, met wat aandringen heeft men de Unifi aangesloten, en in de zaak werkt het meteen. de winkel zegt nu licht aan U router die is van upc maar de Unifi werkt verder wel, maar ik kan de instellingen maar niet wijzigen.\n\nIk weet dus na weken klooien nog altijd niet waarom het hier thuis niet werkt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...