Ga naar inhoud

staat van de harde schijf


Aanbevolen berichten

Nee, er is geen log.... \nHeb je hem zo maar afgesloten dan ? Niets gelezen ?\nFouten worden opgeteld, het begint na een pass niet opnieuw te registreren.\n\nAls er fouten zijn zie je wel duidelijk rode weergave, zoals deze afbeeldingen:\n[url]https://www.google.nl/search?safe=off&hl=nl&site=imghp&tbm=isch&source=hp&biw=1143&bih=720&q=memtest86&oq=memtest86&gs_l=img.3..0j0i24l9.1729.4654.0.5051.9.7.0.2.2.0.77.498.7.7.0....0...1ac.1.34.img..0.9.508.yVjfLBj1opA[/url]
Link naar reactie
  • Reacties 260
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Anoniem2

    261

  • 2 weken later...
[QUOTE=erikdenhouter;648739]Zoek in de eventviewer ( = logboeken) bij \'[I]Toepassingen[/I]\', en op het tijdstip dat die schijfcontrole geëindigd is, en de opstart van de PC direct daarna.\r\nVoor Vista heet die ingang in dat logboek \'[B]wininit[/B]\' (van [I]Windows Initialisatie[/I])\r\n\r\nWinnit zie ik niet, wel winlogon maar die bedoel je niet? ik kijk in eventvieuwer bij logboeken, dan zie ik toepassing staan in de kolom ernaast onder logboek samenvatting, en dan krijg ik een hele lijst met gebeurtenissen. daar staat winnit niet tussen.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;648739]Zoek in de eventviewer ( = logboeken) bij \'[I]Toepassingen[/I]\', en op het tijdstip dat die schijfcontrole geëindigd is, en de opstart van de PC direct daarna.\r\nVoor Vista heet die ingang in dat logboek \'[B]wininit[/B]\' (van [I]Windows Initialisatie[/I])\r\n\r\n\r\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR][/QUOTE]\r\n\r\nWinnit zie ik niet, wel winlogon maar die bedoel je niet? ik kijk in eventvieuwer bij logboeken, dan zie ik toepassing staan in de kolom ernaast onder logboek samenvatting, en dan krijg ik een hele lijst met gebeurtenissen. daar staat winnit niet tussen. ik kan ook in tussen de gele map links kiezen voor \"logboeken en toepassingen en services\" maar dat bedoel je ook niet? Het kan zijn dat het aan mijn niet goed zien ofzo ligt, je hebt gemerkt dat ik chaotisch ben,
Link naar reactie
dit was de tekst:\r\nDe kennisgevingssubscriber van winlogon was niet beschikbaar om een kennisgevingsgebeurtenis te verwerken. \r\n\r\nhier komen we denk ik niet veel mee verder, ik heb een aantal andere winlogon bestanden bekeken, en enkele dingen die mij opvielen, hoewel ik er niet veel verstand van heb, hieronder geplakt. ik kwam ook enkele foutmeldingen tegen, die heb ik er ook tussen geplakt. Bovenstaande tekst kwam ik veelvuldig tegen. onderstreepte tekst bij een nieuw event:\r\n\r\n\r\nLogboeknaam: Application\r\nBron: Microsoft-Windows-Winlogon\r\nDatum: 26-12-2013 17:12:45\r\nGebeurtenis-id:1002\r\nTaakcategorie: Geen\r\nNiveau: Informatie\r\nTrefwoorden: Klassiek\r\nGebruiker: n.v.t.\r\nComputer: PC_van_Gebruike\r\nBeschrijving:\r\nDe shell is onverwacht beëindigd en Explorer.exe is opnieuw gestart.\r\nGebeurtenis-XML:\r\n\r\n \r\n \r\n 1002\r\n 0\r\n 4\r\n 0\r\n 0\r\n 0x80000000000000\r\n \r\n 33754\r\n \r\n \r\n Application\r\n PC_van_Gebruike\r\n \r\n \r\n \r\n Explorer.exe\r\n \r\n[COLOR=\"Red\"]\r\nEV ent 2[/COLOR]Logboeknaam: Application\r\nBron: Microsoft-Windows-Winlogon\r\nDatum: 6-2-2014 23:10:42\r\nGebeurtenis-id:6000\r\nTaakcategorie: Geen\r\nNiveau: Informatie\r\nTrefwoorden: Klassiek\r\nGebruiker: n.v.t.\r\nComputer: PC_van_Gebruike\r\nBeschrijving:\r\nDe kennisgevingssubscriber van winlogon was niet beschikbaar om een kennisgevingsgebeurtenis te verwerken.\r\nGebeurtenis-XML:\r\n\r\n \r\n \r\n 6000\r\n 0\r\n 4\r\n 0\r\n 0\r\n 0x80000000000000\r\n \r\n 35222\r\n \r\n \r\n Application\r\n PC_van_Gebruike\r\n \r\n \r\n \r\n SessionEnv\r\n D9060000\r\n \r\n\r\n\r\n\r\n[COLOR=\"Red\"]Event 3:[/COLOR]Client van Certificate Services is gestopt.\r\nLogboeknaam: Application\r\nBron: Microsoft-Windows-CertificateServicesClient\r\nDatum: 2-1-2014 23:45:10\r\nGebeurtenis-id:2\r\nTaakcategorie: Geen\r\nNiveau: Informatie\r\nTrefwoorden: \r\nGebruiker: SYSTEEM\r\nComputer: PC_van_Gebruike\r\nBeschrijving:\r\nClient van Certificate Services is gestopt.\r\nGebeurtenis-XML:\r\n\r\n \r\n \r\n 2\r\n 0\r\n 4\r\n 0\r\n 0\r\n 0x8000000000000000\r\n \r\n 33908\r\n \r\n \r\n Application\r\n PC_van_Gebruike\r\n \r\n \r\n \r\n \r\n\r\n[COLOR=\"red\"]Event 4[/COLOR]:Logboeknaam: Application\r\nBron: Desktop Window Manager\r\nDatum: 5-1-2014 22:02:01\r\nGebeurtenis-id:9003\r\nTaakcategorie: Geen\r\nNiveau: Informatie\r\nTrefwoorden: Klassiek\r\nGebruiker: n.v.t.\r\nComputer: PC_van_Gebruike\r\nBeschrijving:\r\nKan Beheer van bureaubladvensters niet starten omdat een samengesteld thema niet wordt gebruikt\r\nGebeurtenis-XML:\r\n\r\n \r\n \r\n 9003\r\n 4\r\n 0\r\n 0x80000000000000\r\n \r\n 33964\r\n Application\r\n PC_van_Gebruike\r\n \r\n\r\n \r\n \r\n \r\n\r\n\r\n\r\n[COLOR=\"Red\"]Losse foutmelding:[/COLOR]Logboeknaam: Application\r\nBron: Microsoft-Windows-Search\r\nDatum: 7-1-2014 9:51:56\r\nGebeurtenis-id:3013\r\nTaakcategorie: Gegevensverzamelaar\r\nNiveau: Fout\r\nTrefwoorden: Klassiek\r\nGebruiker: n.v.t.\r\nComputer: PC_van_Gebruike\r\nBeschrijving:\r\nDe vermelding in de hash-toewijzing kan niet worden bijgewerkt.\r\n\r\nContext: toepassing , catalogus SystemIndex\r\n\r\nDetails:\r\n Een apparaat dat op het systeem is aangesloten, werkt niet. (0x8007001f)\r\n\r\nGebeurtenis-XML:\r\n\r\n \r\n \r\n 3013\r\n 0\r\n 2\r\n 3\r\n 0\r\n 0x80000000000000\r\n \r\n 34051\r\n \r\n \r\n Application\r\n PC_van_Gebruike\r\n \r\n \r\n \r\n \r\n\r\nContext: toepassing , catalogus SystemIndex\r\n\r\nDetails:\r\n Een apparaat dat op het systeem is aangesloten, werkt niet. (0x8007001f)\r\n\r\n C:\\USERS\\GEBRUIKER\\APPDATA\\LOCAL\\APPS\\2.0\\DATA\\VP9J2XZX.TZC\\OC2CR84E.KO8\\DELL..TION_0F612F649C4A10AF_0005.0004_3DDFE37344028D2C\\DATA\r\n \r\n
Link naar reactie
Nee niets is van een schijfcontrole.\r\nAls je niet verder terug kunt is het er misschien niet meer, alhoewel dat mij sterk lijkt.\r\n\r\nTekst van zo\'n log begint met:\r\n\"[I]Er is in een eerder stadium een schijfcontrole gepland.\r\nWindows zal de schijf nu controleren.[/i]\"\r\n(etc.)\r\n\r\nGebruik de zoekfunctie:\r\n* selecteer het logboek voor \'[I]Toepassing[/I]\'.\r\n* Onder \'[I]Beeld[/I]\' zit [I]dan pas[/I] de functie \'[I]Zoeken[/I]\'.\r\n* Vul daar alleen \'[I]schijfcontrole[/I]\' in onder \'[I]Beschrijving[/I]\', en druk \'[I]Volgende zoeken[/I]\'.\r\n\r\nSorry dat ik die zelf ook wat laat vond, ik had hem eigenlijk nooit nodig.\r\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
onder logboeksamenvatting staat toepassingen, maar beeld zie ik alleen in het menu in de programma menubalk, wel is er de functie zoeken in de kolom rechts, daar zie ik nu ook beeld staan, maar daar zitten geen functies in, zoeken met deze kolom levert wel op wat jij bedoelde volgens mij:\n\nHet bestandssysteem op C: wordt gecontroleerd...\nHet type bestandssysteem is NTFS.\n\nEr is in een eerder stadium een schijfcontrole gepland.\nWindows zal de schijf nu controleren. \n 198656 bestandsrecords verwerkt. 565 records met grote bestanden verwerkt. 0 records met beschadigde bestanden verwerkt. 0 EA-records verwerkt. 63 reparserecords verwerkt. 248674 indexvermeldingen verwerkt. 0 niet-geïndexeerde bestanden verwerkt. 198656 security descriptors verwerkt. 518 ongebruikte indexingangen in de index $SII\nvan het bestand 0x9 verwijderen.\n518 ongebruikte indexingangen in de index $SDH\nvan het bestand 0x9 verwijderen.\n518 ongebruikte security descriptors verwijderen.\n 25010 gegevensbestanden verwerkt. Het USN-logboek controleren...\n 36019272 USN-bytes verwerkt. Controle van USN-logboek is voltooid.\nCHKDSK controleert de bestandsgegevens (stap 4 van 5)...\n 198640 bestanden verwerkt. De controle van bestandsgegevens is voltooid.\nVrije ruimte controleren (stap 5 van 5)...\n 9426964 vrije clusters verwerkt. De controle op vrije schijfruimte is voltooid.\nCHKDSK heeft vrije schijfruimte in de MFT-bitmap gevonden die als\ntoegewezen is gemarkeerd.\nHet bestandssysteem is hersteld.\n\n 97683200 kB totale schijfruimte.\n 59592576 kB in 116257 bestanden.\n 69672 kB in 25011 indexen.\n 0 kB in beschadigde sectoren.\n 313096 kB in gebruik door het systeem.\nHet logboekbestand neemt 65536 kB in beslag.\n 37707856 kB beschikbaar op schijf.\n\n 4096 bytes per cluster\n 24420800 clusters in totaal op schijf\n 9426964 clusters beschikbaar op schijf\n\nInterne info:\n00 08 03 00 e0 27 02 00 06 e6 03 00 00 00 00 00 .....\'..........\n17 01 00 00 3f 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 ....?...........\n42 00 00 00 e2 73 0e 77 88 82 1d 00 88 7a 1d 00 B....s.w.....z..\n\nWindows heeft de schijfcontrole voltooid.\nEen ogenblik geduld. De computer wordt opnieuw opgestart.
Link naar reactie
[QUOTE=iemand85;651689][B]in mijn beleving ging deze discussie over dat mijn laptop bleef hangen bij het afsluiten[/B], en als ik nog een event zie bij het aflsluiten na het winlogon, dan leek mij dat relevant, maar ik zal doen wat je vraagt.[/QUOTE]\r\nIk heb nu zelf even geen idee waar het over gaat.\r\nDe topic startte om het wat traag of raar opstarten wat je niet kon plaatsen.\r\nReageer je op wat ik schreef na de schijfcontrole, dat de laptop misschien vaak verkeerd afgesloten is (door een BSOD misschien) waardoor er \'[I]518 ongebruikte indexingangen[/I]\' waren die hersteld zijn ?\r\n\r\nTopic is meer dan 2 maanden oud, en je haalde zojuist (20 februari) mijn tekst in bericht #2 aan. Maar die vraag had je al beantwoord nog voor de kerst :roll: in #3 :wink:\r\n[QUOTE=iemand85;651484]...je hebt gemerkt dat ik chaotisch ben...[/QUOTE]\r\nDus probeer nu even op een rijtje te zetten wat het probleem met je laptop concreet is, neem je tijd (S)\r\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
nou sorry voor de onduidelijkheid. ik had een tijdje geleden regelmatig dat mijn computer bleef hangen bij het afsluiten, inderdaad herriner ik mij nu weer dat er ook een aantal keer een probleem was met opstarten. in principe heb ik nu alleen nog wel eens problemen met vastlopende programma\'s waardoor het niet lukt met afsluiten, dus we zouden dit geheel ook kunnen laten zitten, maar ik maak toch graag af waar ik mee begin. ik zal even nakijken naar welke topics je verwijst. het opstarten gaat nu sowieso ook anders doordat het loggen nog aanstaat.
Link naar reactie
Als de gegevens uit post 3 de gegevens zijn uit het logboek waar je om vroeg snap ik het niet meer, in post 12 (een week later) geef ik aan dat ik in eventvieuwer niet kan vinden waar je naar refereert, ik meende dat de gegevens uit post 3 uit een ander programma kwamen. ik zie nu wel dat Niekie 1 van de fouten al heeft behandeld in post 14, [url]http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-windows_programs/event-id33-sidebyside-error/3580fc9b-8cc6-43c8-9d32-95affc192479[/url] er staat daar: you can safely ignore this, en ook een download link, dus is het wel of niet verstandig dit item te downloaden? en in dat webpage adres staat \'windows 7\' ik gebruik vista
Link naar reactie
#9\n[QUOTE=erikdenhouter;648755]Daar is niets te zien wat op problemen duidt.\nRuim 6300 uur gedraaid die schijf.\n\nIk weet niet hoe lang dat [B]scherm op zwart[/B] bleef, maar bezoek eens de Windows Update site, en kijk of er de dag ervoor updates geweest zijn, welke je scherm bij opstarten op zwart hielden ?\nKijk ook in die logboeken, vooral bij \'systeem\' of daar toen op het moment van opstarten iets te vinden is. [/QUOTE]\n#11\n[QUOTE=erikdenhouter;648760]\nAls je ongeveer nog weet hoe laat en welke dag het gebeurde heb je het zo gevonden in een logboek.[/QUOTE]\n#12\n[QUOTE=iemand85;648803]ik ben aan het zoeken in eventvieuwer, ik zie dat tijdstip niet, dit stond bij beheergebeurtenissen, lijkt niet zo goed toch?[/QUOTE]\nDaar halen we dingen door elkaar met het zoeken naar de uitslag een schijfcontrole zoals je in #63 nogmaals doet. \nDie is al achter de rug, en daarna in #9 en #11 vroeg ik om het teruggaan naar het moment dat je scherm op zwart bleef bij opstarten, en of je dat tijdstip in het logboek kunt vinden, en welke eventuele vermeldingen daar staan.\n\nHetzelfde geldt eigenlijk bij vertraging bij het afsluiten. Als dat gebeurt, noteer dan datum en tijd, en als je weer opgestart bent kijk je in je logboek.\n\nKan ook zijn dat ik wat door elkaar haal in mijn analyse van de topic\'s infrastructuur, vandaar even opnieuw kijken wat het probleem is.\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;648813]Als je dubbel klikt op zo\'n melding, krijg je wat meer uitleg. \r\nOverigens komen \"waarschuwingen\" in elk logboek van elke pc voor.\r\nIk zie 2 fouten. De SideBySide kan je hier vinden: [url]http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-windows_programs/event-id33-sidebyside-error/3580fc9b-8cc6-43c8-9d32-95affc192479[/url]\r\n\r\nDie App. hang, moet je even dubbel op klikken dan kan je zien welke applicatie een \"hang\" had. \r\n\r\nIk kijk altijd gewoon bij Windows logboeken in computerbeheer.\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\ndie link komt uit post 14 hierboven, ik snap dat het onduidelijk is, fijn dat je toch helpt, zoals gezegd, het door de war halen kom ik op terug,
Link naar reactie
Het topic duurt wat lang, en ik kan niet al mijn aandacht er bij houden, tenzij ik na pauzes van dagen of weken alles weer over lees. (En voor dat heb ik op dit moment door omstandigheden niet alle aandacht)\r\n\r\nEn ja nu snap ik die link, dank je :)\r\nJammer dat we geen zekerheid hebben over het tijdstip, of dat hetgeen is wat je problemen begeleidt.\r\n\r\nFoutmeldingen in je logboek hebben niet zo veel nut als de inhoud hier niet geplaatst wordt. De tekst van de inhoud kan je met het icoontje van de twee blaadjes kopiëren (als je dat knopje hebt), of gewoon selecteren en kopiëren.\r\nBelangrijk nog steeds is dat je bij een voorval de tijd noteert om later in het logboek te zoeken of er iets over het voorval te vinden is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...