Ga naar inhoud

staat van de harde schijf


Aanbevolen berichten

[QUOTE=erikdenhouter;648827]XP: winlogon\r\nVista: wininit\r\n\r\nHet is gelogd als \'Informatie\'. Het \'wininit\' staat in een middelste kolom.\r\n\r\nDe tekst begint als:\r\n\"[I]Type gebeurtenis: Informatie\r\nBron van gebeurtenis: Wininit\r\n\r\nantwoord:\r\nwinnit gevonden, je bedoelt dus dat ik de tekst daarachter hieronder moet plakken:\r\n\r\nHet bestandssysteem op C: wordt gecontroleerd...\r\nHet type bestandssysteem is NTFS.\r\n\r\nEr is in een eerder stadium een schijfcontrole gepland.\r\nWindows zal de schijf nu controleren. \r\n 198656 bestandsrecords verwerkt. 565 records met grote bestanden verwerkt. 0 records met beschadigde bestanden verwerkt. 0 EA-records verwerkt. 63 reparserecords verwerkt. 248674 indexvermeldingen verwerkt. 0 niet-geïndexeerde bestanden verwerkt. 198656 security descriptors verwerkt. 518 ongebruikte indexingangen in de index $SII\r\nvan het bestand 0x9 verwijderen.\r\n518 ongebruikte indexingangen in de index $SDH\r\nvan het bestand 0x9 verwijderen.\r\n518 ongebruikte security descriptors verwijderen.\r\n 25010 gegevensbestanden verwerkt. Het USN-logboek controleren...\r\n 36019272 USN-bytes verwerkt. Controle van USN-logboek is voltooid.\r\nCHKDSK controleert de bestandsgegevens (stap 4 van 5)...\r\n 198640 bestanden verwerkt. De controle van bestandsgegevens is voltooid.\r\nVrije ruimte controleren (stap 5 van 5)...\r\n 9426964 vrije clusters verwerkt. De controle op vrije schijfruimte is voltooid.\r\nCHKDSK heeft vrije schijfruimte in de MFT-bitmap gevonden die als\r\ntoegewezen is gemarkeerd.\r\nHet bestandssysteem is hersteld.\r\n\r\n 97683200 kB totale schijfruimte.\r\n 59592576 kB in 116257 bestanden.\r\n 69672 kB in 25011 indexen.\r\n 0 kB in beschadigde sectoren.\r\n 313096 kB in gebruik door het systeem.\r\nHet logboekbestand neemt 65536 kB in beslag.\r\n 37707856 kB beschikbaar op schijf.\r\n\r\n 4096 bytes per cluster\r\n 24420800 clusters in totaal op schijf\r\n 9426964 clusters beschikbaar op schijf\r\n\r\nInterne info:\r\n00 08 03 00 e0 27 02 00 06 e6 03 00 00 00 00 00 .....\'..........\r\n17 01 00 00 3f 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 ....?...........\r\n42 00 00 00 e2 73 0e 77 88 82 1d 00 88 7a 1d 00 B....s.w.....z..\r\n\r\nWindows heeft de schijfcontrole voltooid.\r\nEen ogenblik geduld. De computer wordt opnieuw opgestart.
Link naar reactie
  • Reacties 260
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Anoniem2

    261

[url=http://support.microsoft.com/kb/947238]1530[/url]\nTja, het advies is hier om het in de foutmelding genoemde programma te \'onderzoeken\', maar dat komt in ons geval min of meer neer op wat Niek adviseert, en je hebt al stappen in die richting genomen zie ik.\n\n\nGraag zag ik nog wel iets beter omschreven wat nu eigenlijk het probleem bij het opstarten was; hoe lang duurde die periode van zwart scherm, en weet je nog op welk moment in de boot dat dat gebeurde. Was dat direct na het eerste BIOS scherm(en), was dit vlak voor het inlogscherm, of juist er na ?\n\nAls je op een gegeven moment een voorzorgmaatregel wilt nemen door tijdens de opstart een logfile te maken, dan kan je MSCONFIG starten in Vista, en in de tab \'[I]Opstarten[/I]\' een vinkje zetten bij \'boot log\', waarna bij elke opstart een logfile gemaakt wordt. Je boot wordt er denk ik wel iets trager door.\nCheck voor C:\\windows\\ntbtlog.txt of bootlog.txt (ik denk de laatste)\nDit logt alleen Windows gedrag, en natuurlijk niets van hardware herkenning door je moederbord / BIOS, dus daar kan je via dat logbestand misschien een onderscheid in vinden.\n\n[url]http://www.dummies.com/how-to/content/how-to-enable-boot-logging-in-windows.html[/url]
Link naar reactie
niek: ik had een paar keer dat het leek alsof het systeem haperde, bij het opstarten, maar ook bij het afsluiten, maar die eerste was het duidelijkst, wist ik de tijd nog preciezer van, etc. maar nu werkt het weer prima. \r\n\r\nErikdenhouter: het was de 23st, en ik weet nog dat ik een tijdje tegen een zwart scherm aan zat te kijken, volgens mij is een tijdje 15 seconden. nog voordat het DELL scherm verscheen volgens mij. ik zal dat logfile aanzetten.
Link naar reactie
dat bedoel ik, volgens mij drukte ik op de aan knop, hoorde ik een opstart geluide, ik meen mij te herineren dat ik iets zag dat op een cursor leek, ik kan me voorstellen als dit te vaag blijft. ik heb inmiddels avast gedeinstalleerd en vervangen door AVG.\n\nik had op papier opgeschreven wat ik aangeklikt had over opstart logfiles, maar die zie ik nu niet, het waren er twee, 1 ging over het besturingssysteem. of moet ik die niet aanvinken? ik kijk nog na hoe ze precies heten\n\nik ben vanaf zaterdag een tijd afwezig, mocht ik een tijd niet meer antwoorden dan weten jullie dat vast, ik kom er nog wel op terug
Link naar reactie
Ik zou dat loggen aanzetten, en eerst eens wat langer testen of het (weer) voor komt, want het is inderdaad wat vaag te onthouden wanneer het zich maar één keer heeft voor gedaan.\nHet is bijvoorbeeld normaal dat je na een seconde of 8 -14 na aanzetten even voor twee seconden een zwart scherm ziet met in de linker bovenhoek alleen een blinkend streepje;\nVóór dat moment is er alleen de kale hardware met het BIOS wat zich initialiseert.\nNá dat moment pas is er het prille begin van het laden van Windows.\nHet is dus belangrijk op te letten [I]waar [/I]een abnormaal lange wachttijd zich afspeelt.\n\nIk zou even wachten op meer duidelijkheid.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
ik heb dat logs maken nog aan staan, en kreeg een blauw scherm, \r\nProbleemhandtekening:\r\n Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen\r\n Versie van besturingssysteem: 6.0.6002.2.2.0.768.3\r\n Landinstelling-id: 1043\r\n\r\nAanvullende informatie over dit probleem:\r\n BCCode: 34\r\n BCP1: 0005077C\r\n BCP2: 88F36AE8\r\n BCP3: 88F367E4\r\n BCP4: 82C0BDCD\r\n OS Version: 6_0_6002\r\n Service Pack: 2_0\r\n Product: 768_1\r\n\r\nBestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:\r\n C:\\Windows\\Minidump\\Mini012114-01.dmp\r\n C:\\Users\\Gebruiker\\AppData\\Local\\Temp\\WER-143801-0.sysdata.xml\r\n C:\\Users\\Gebruiker\\AppData\\Local\\Temp\\WER1FB0.tmp.version.txt\r\n\r\nprobeer dat minidump bestand te openen, maar dat lukt niet, lijkt gecomprimeerd, maar uitpakken met 7zip lukt ook niet, en ik ben niet bevoegd om dit bestand te openen, neem contact op met de eigenaar van het bestand om het te openen,\r\nzou fijn zijn als jullie mij hier verder mee kunnen helpen
Link naar reactie
dank je, ben het nog aan het lezen, bedacht dat ik who crashed nog geinstalleerd had, zal zelf ook kijken wat ik er verder mee kan, (heb nu gekeken, lijkt dat ik mijn drivers moet updaten, maar mij wordt niet duidelijk welke)\nen zometeen nog in de logboeken kijken waar jij of iemand anders eerder naar verwees.\n\n\nCrash Dump Analysis\n--------------------------------------------------------------------------------\n\nCrash dump directory: C:\\Windows\\Minidump\n\nCrash dumps are enabled on your computer.\n\nOn Tue 21-1-2014 22:02:39 GMT your computer crashed\ncrash dump file: C:\\Windows\\Minidump\\Mini012114-01.dmp\nThis was probably caused by the following module: ntkrnlpa.exe (nt+0xCD9BD) \nBugcheck code: 0x34 (0x5077C, 0xFFFFFFFF88F36AE8, 0xFFFFFFFF88F367E4, 0xFFFFFFFF82C0BDCD)\nError: CACHE_MANAGER\nfile path: C:\\Windows\\system32\\ntkrnlpa.exe\nproduct: Microsoft® Windows® Operating System\ncompany: Microsoft Corporation\ndescription: NT Kernel & System\nBug check description: This indicates that a problem occurred in the file system\'s cache manager.\nThis might be a case of memory corruption. More often memory corruption happens because of software errors in buggy drivers, not because of faulty RAM modules. \nThe crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver that cannot be identified at this time. \n\n\n\nOn Tue 21-1-2014 22:02:39 GMT your computer crashed\ncrash dump file: C:\\Windows\\memory.dmp\nThis was probably caused by the following module: ntkrpamp.exe (nt!KeBugCheckEx+0x1E) \nBugcheck code: 0x34 (0x5077C, 0xFFFFFFFF88F36AE8, 0xFFFFFFFF88F367E4, 0xFFFFFFFF82C0BDCD)\nError: CACHE_MANAGER\nBug check description: This indicates that a problem occurred in the file system\'s cache manager.\nThis might be a case of memory corruption. More often memory corruption happens because of software errors in buggy drivers, not because of faulty RAM modules. \nA third party driver was identified as the probable root cause of this system error. It is suggested you look for an update for the following driver: ntkrpamp.exe . \nGoogle query: ntkrpamp.exe CACHE_MANAGER\n\n\n\n\n--------------------------------------------------------------------------------\nConclusion\n--------------------------------------------------------------------------------\n\n2 crash dumps have been found and analyzed. A third party driver has been identified to be causing system crashes on your computer. It is strongly suggested that you check for updates for these drivers on their company websites. Click on the links below to search with Google for updates for these drivers: \n\nntkrpamp.exe \n\nIf no updates for these drivers are available, try searching with Google on the names of these drivers in combination the errors that have been reported for these drivers and include the brand and model name of your computer as well in the query. This often yields interesting results from discussions from users who have been experiencing similar problems
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;648739]Zoek in de eventviewer ( = logboeken) bij \'[I]Toepassingen[/I]\', en op het tijdstip dat die schijfcontrole geëindigd is, en de opstart van de PC direct daarna.\r\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR][/QUOTE]\r\n\r\nik kan het niet vinden in logboeken: logboeken lokaal/logboeken en toepassingen/ daar staat een hele lijst onder, of moet ik kijken bij windows logboeken?
Link naar reactie
[quote=erikdenhouter]\r\nZoek in de eventviewer ( = logboeken) bij \'Toepassingen\', en op het tijdstip dat die schijfcontrole geëindigd is, en de opstart van de PC direct daarna.[/quote]\r\n[QUOTE=iemand85;650188]ik kan het niet vinden in logboeken: logboeken lokaal/logboeken en toepassingen/ daar staat een hele lijst onder, of moet ik kijken bij windows logboeken?[/QUOTE]\r\nEh... je quote mijn bericht van 23 december, een maand geleden, en je heb het antwoord er op al gevonden in je eigen bericht #21 van 26 december.\r\n[QUOTE=couch_potato;650190]Dat bestand is onderdeel van windows...[/QUOTE]\r\nDat dacht ik ook. \r\nReden dus om je geheugen + harde schijf extra goed te checken.\r\n\r\nLaat om te beginnen vannacht [url=http://www.memtest86.com/download.htm]memtest86[/url] draaien[B];[/B] download het CD image (ISO), brandt het als ISO op CD, en zet je CD/DVD drive als eerste bootdevice in het BIOS. Start met de CD op, en ga slapen....
Link naar reactie
ik heb \'Image for creating bootable CD\' gedownload, en uitgepakt met 7 zip, maar branden als ISO op CD weet ik niet wat je daarmee bedoelt, klopt het dat ik daar een programma als [url]http://nero.nl.softonic.com/[/url] voor nodig heb?. De rest van wat je zegt reageer ik nog op, dat heb ik volgens mij over nog meer dingen gezegd, dus ik heb voorlopig wat te doen
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...