Ga naar inhoud

staat van de harde schijf


Aanbevolen berichten

Kijk eens aan, memtest ook al eens gedaan.\n\nIk zou [I]telkens[/I] als je computer koud is eerst even die één à twee minuten met memtest starten, en dan gelijk de CD er uit, en opnieuw gewoon opstarten. Let op rode regels, en als ze eventueel optreden doorgaan met de test.\n\nProbleem nu is dat het weer niet mee zit, het is al warm. Komt je klacht nu ook minder voor ?
Link naar reactie
  • Reacties 260
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Anoniem2

    261

hijackthis log geplaatst,\nnog een andere vraag: een tijdje geleden adviseerde iemand mij ook over trendmicro titanium internet security, toen ik die instaleerde bleek die niet samen te gaan met AVG, toen heb ik het verder gelaten, maar of verwijderen of goed installeren lijkt me een goed idee, alleen zie ik het niet in de softwarelijst van het configuratiescherm, kan ik gewoon de map zoeken en verwijderen?
Link naar reactie
Ik zou een snelkoppeling naar dat logbestand leggen, en die in je snelstartmenu links onder zetten, zodat je met één klik dat bestand opent. (Rechtsklik er op en kies \'[I]Snelkoppeling maken[/I]\'. Sleep die Snelkoppeling dan naar links-onder op de Taakbalk) Dan daarop klikken, en met Ctrl+End naar het einde vliegen, en kijken of de laatste ingang (met de laatst voorkomende regel er boven met \"[I]Service pack...[/I]\" en tijd etc.) weer veel van die regels met \"[I]Did not load driver....[/I]\" bevatten.\n\nHeb je al een idee kunnen krijgen om [I]hoeveel[/I] vertraging het gaat ? Belangrijk natuurlijk.
Link naar reactie
opstart duurde vanaf het moment dat ik mijn bureaublad kreeg nog 10 minuten voordat ie uitgerateld was. had wel redelijk snel een teken dat er internet was, hdd lampje had periodes van knipperen, en periodes van aanblijven. tegenwoordig krijg ik standaard bij opstarten de melding of ik privdog wil activeren, kan ik dat ook ergens definitief instellen? privdog geeft soms ook meldingen als 300 threats since you started your system, etc. dus dan lijkt me dat wel handig :) had het log geplaatst op nucia, maar krijg een mail terug met leesvoer over dingen te doen vooraf aan het log plaatsen, ben nog even bezig.
Link naar reactie
10 minuten vanaf het bureaublad is veel. Is je laptop dan wel te gebruiken of is dat stroperig ? En hoe lang precies tot het bureaublad met gevulde taakbalk ?\r\nIk zou dan toch in die periode even kijken onder Taakbeheer (Ctrl+Alt+Del) welke processen dan zo een beetje bezig zijn.\r\n\r\nDoor boven een kolom in Taakbeheer te klikken kan je bepalen welke- en wat er in die kolom bovenaan komt te staan, b.v. de meeste processortijd. \r\nMaar het kan ook een scan van een beveiligingsprogramma zijn, en dan zie je niet altijd welk programma dat stuurt omdat het voornamelijk een harddisk activiteit is.
Link naar reactie
daarnet twee keer in gewone modus opgestart, waarbij het bij beide niet volledig lukte, nu in veilige modus wel, de 1e keer kwam er geen internet verbinding, en bleek op start klikken en ctrl+alt+ delete ook niet te werken, de tweede keer kreeg ik wel internet, leek hij uitgerateld, bleef het lampje ook uit, maar start indrukken en ctr alt delete deden het weer niet, ik zal morgen meer uit het blog in de logboeken hier neer zetten. \r\n\r\nVerder nog de vraag: ik zie AVG niet in het menu, zou het daarmee te maken kunnen hebben? \r\n\r\nfoutmelding uit het logboek:\r\nKan de beschrijving van gebeurtenis-id 1 van bron cis niet vinden. Het onderdeel dat de gebeurtenis heeft gestart is mogelijk niet op de lokale computer geïnstalleerd, of de installatie is beschadigd. U kunt het onderdeel op de lokale computer installeren of herstellen.
Link naar reactie
Je hebt dus geen tekstbestanden (log ingangen) verwisseld ? \r\n\r\n\"andere mislukte opstart.txt\"\r\n\"laatste mislukte opstart.txt\"\r\n\r\nzien er eigenlijk allebei goed uit qua log.\r\n\r\nAlleen Veilige Modus heeft niet geladen drivers, maar dat is te begrijpen, al kan ik niet direct zien of alles klopt.\r\n\r\n\r\nIk weet niet of het een goed idee is een nieuw topic te starten, men komt uiteindelijk weer bij dit topic, en vraagt zich af waarom ze op twee plaatsen moeten lezen.
Link naar reactie
je hebt gelijk, ik heb de discussie daar afgesloten. op dit moment had ik een goede opstart, alleen krijg ik nu geen privdog en comodo meldingen die ik anders wel krijg. Dat snap ik niet, maar ik heb er geen last van. Volgens mij had ik toen ik die logs plaatste twee keer achter elkaar opgestart wat niet wou lukken, en toen een keer in de veilige modus wat wel lukte. ik hoop niet dat ik ze door elkaar gehaald heb nee. Het probleem bleek later te zijn dat er windows updates aan kwamen, die heb ik nu ook uit gezet, en zal ik regelmatig met de hand nakijken. is het verstandig iets te doen met \"Did not load driver \\SystemRoot\\System32\\DRIVERS\" \n\nhet hijjack this log plaatsen laat nog even op zich wachten, \n\nService Pack 2 4 10 2014 11:57:10.375\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\ntkrnlpa.exe\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\hal.dll\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\kdcom.dll\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\mcupdate_GenuineIntel.dll\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\PSHED.dll\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\BOOTVID.dll\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\CLFS.SYS\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\CI.dll\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\drivers\\Wdf01000.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\drivers\\WDFLDR.SYS\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\drivers\\acpi.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\drivers\\WMILIB.SYS\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\drivers\\msisadrv.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\drivers\\pci.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\System32\\drivers\\partmgr.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\DRIVERS\\compbatt.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\DRIVERS\\BATTC.SYS\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\drivers\\volmgr.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\System32\\drivers\\volmgrx.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\drivers\\intelide.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\drivers\\PCIIDEX.SYS\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\DRIVERS\\pcmcia.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\System32\\drivers\\mountmgr.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\drivers\\atapi.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\drivers\\ataport.SYS\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\drivers\\fltmgr.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\drivers\\fileinfo.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\System32\\Drivers\\ksecdd.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\drivers\\ndis.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\drivers\\msrpc.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\drivers\\NETIO.SYS\nLoaded driver \\SystemRoot\\System32\\drivers\\tcpip.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\System32\\drivers\\fwpkclnt.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\System32\\Drivers\\Ntfs.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\drivers\\volsnap.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\System32\\Drivers\\spldr.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\speedfan.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\System32\\Drivers\\mup.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\giveio.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\System32\\drivers\\ecache.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\drivers\\disk.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\drivers\\CLASSPNP.SYS\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\drivers\\crcdisk.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\DRIVERS\\avgrkx86.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\DRIVERS\\avglogx.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\DRIVERS\\avgmfx86.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\DRIVERS\\avgidshx.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\DRIVERS\\tunnel.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\DRIVERS\\tunmp.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\DRIVERS\\intelppm.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\DRIVERS\\wmiacpi.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\DRIVERS\\CmBatt.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\System32\\drivers\\dxgkrnl.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\DRIVERS\\nvlddmkm.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\DRIVERS\\HDAudBus.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\DRIVERS\\b57nd60x.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\DRIVERS\\usbuhci.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\DRIVERS\\usbehci.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\DRIVERS\\ohci1394.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\DRIVERS\\i8042prt.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\DRIVERS\\mouclass.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\DRIVERS\\kbdclass.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\DRIVERS\\serial.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\DRIVERS\\serenum.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\drivers\\tpm.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\DRIVERS\\cdrom.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\DRIVERS\\msiscsi.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\DRIVERS\\rasl2tp.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\DRIVERS\\ndistapi.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\DRIVERS\\ndiswan.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\DRIVERS\\raspppoe.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\DRIVERS\\raspptp.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\DRIVERS\\rassstp.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\DRIVERS\\termdd.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\DRIVERS\\swenum.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\DRIVERS\\mssmbios.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\DRIVERS\\umbus.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\DRIVERS\\usbhub.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\System32\\Drivers\\NDProxy.SYS\nDid not load driver \\SystemRoot\\System32\\Drivers\\NDProxy.SYS\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\drivers\\HdAudio.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\DRIVERS\\VSTAZL3.SYS\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\DRIVERS\\VSTDPV3.SYS\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\DRIVERS\\VSTCNXT3.SYS\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\drivers\\modem.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\System32\\DRIVERS\\cmderd.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\DRIVERS\\cmdguard.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\System32\\Drivers\\Fs_Rec.SYS\nLoaded driver \\SystemRoot\\System32\\Drivers\\Null.SYS\nLoaded driver \\SystemRoot\\System32\\Drivers\\Beep.SYS\nDid not load driver \\SystemRoot\\system32\\DRIVERS\\kbdhid.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\System32\\drivers\\vga.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\System32\\DRIVERS\\RDPCDD.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\drivers\\rdpencdd.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\System32\\Drivers\\Msfs.SYS\nLoaded driver \\SystemRoot\\System32\\Drivers\\Npfs.SYS\nLoaded driver \\SystemRoot\\System32\\DRIVERS\\rasacd.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\DRIVERS\\tdx.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\System32\\DRIVERS\\cmdhlp.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\DRIVERS\\smb.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\DRIVERS\\avgtdix.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\System32\\DRIVERS\\netbt.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\drivers\\afd.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\drivers\\ws2ifsl.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\DRIVERS\\pacer.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\DRIVERS\\inspect.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\DRIVERS\\netbios.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\DRIVERS\\wanarp.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\DRIVERS\\rdbss.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\drivers\\nsiproxy.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\System32\\Drivers\\dfsc.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\DRIVERS\\hidusb.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\DRIVERS\\kbdhid.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\DRIVERS\\mouhid.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\DRIVERS\\usbccid.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\DRIVERS\\avgldx86.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\DRIVERS\\avgidsshimx.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\DRIVERS\\avgidsdriverx.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\DRIVERS\\avgdiskx.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\DRIVERS\\cdfs.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\DRIVERS\\monitor.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\drivers\\luafv.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\drivers\\WudfPf.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\drivers\\drmkaud.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\DRIVERS\\lltdio.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\DRIVERS\\nwifi.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\DRIVERS\\ndisuio.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\DRIVERS\\rspndr.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\drivers\\HTTP.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\System32\\DRIVERS\\srvnet.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\DRIVERS\\bowser.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\System32\\drivers\\mpsdrv.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\drivers\\mrxdav.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\DRIVERS\\mrxsmb.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\DRIVERS\\mrxsmb10.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\DRIVERS\\mrxsmb20.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\System32\\DRIVERS\\srv2.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\System32\\DRIVERS\\srv.sys\nDid not load driver \\SystemRoot\\System32\\DRIVERS\\srv.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\DRIVERS\\asyncmac.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\drivers\\npf_devolo.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\system32\\drivers\\peauth.sys\nLoaded driver \\SystemRoot\\System32\\Drivers\\secdrv.SYS\nLoaded driver \\SystemRoot\\System32\\drivers\\tcpipreg.sys\nLoaded driver \\??\\C:\\Windows\\system32\\drivers\\mbam.sys
Link naar reactie
ik heb inderdaad op dit moment weinig vertraging, maar er zijn nog een paar dingen die opgelost moeten worden leek mij, ik had het hijjack log op nucia geplaatst, maar ik kreeg een mail dat ik eerst een heel aantal dingen zelf moest doen, scans etc. daar ga ik nu mee verder, ik had nog gevraagd: trend micro komt niet in mijn lijst met programma\'s voor, maar is wel half geinstalleerd, kan ik gewoon de map verwijderen?\n\nhandig als je duidelijk aangeeft wat je dan vaag vind, het is mooi dat nu er een goed log is de vertraging ook minder is toch?\n\n1 van de dingen die ze vroegen op het nucia forum is een scan met gmer, maar het onder het scannen krijg ik een blue screen, ik kan de minidump file hier plaatsen, of heb je meer aan fouten uit eventvwr? ik kan het misschien ook op het nucia forum zelf plaatsen, aangezien het hun advies is, aangezien jij al het nodige weet lijkt me het handiger het hier te houden.\n\nwho crashed is daarvoor, dus daar maar mee beginnen, wat ik niet snap is dat de tijd totaal niet klopt, het was pas net: \n\nSystem Information (local)\n--------------------------------------------------------------------------------\n\ncomputer name: PC_VAN_GEBRUIKE\nwindows version: Windows Vista Service Pack 2, 6.0, build: 6002\nwindows dir: C:\\Windows\nCPU: GenuineIntel Intel(R) Core(TM)2 CPU T7400 @ 2.16GHz Intel586, level: 6\n2 logical processors, active mask: 3\nRAM: 1071005696 total\nVM: 2147352576, free: 1980755968\n\n\n\n\n--------------------------------------------------------------------------------\nCrash Dump Analysis\n--------------------------------------------------------------------------------\n\nCrash dump directory: C:\\Windows\\Minidump\n\nCrash dumps are enabled on your computer.\n\nOn Tue 15-4-2014 10:44:36 GMT your computer crashed\ncrash dump file: C:\\Windows\\Minidump\\Mini041514-01.dmp\nThis was probably caused by the following module: fwnyypod.sys (fwnyypod+0x43B9) \nBugcheck code: 0x50 (0xFFFFFFFFB2400008, 0x0, 0xFFFFFFFFA42653B9, 0x0)\nError: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA\nBug check description: This indicates that invalid system memory has been referenced.\nThis appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem. \nA third party driver was identified as the probable root cause of this system error. It is suggested you look for an update for the following driver: fwnyypod.sys . \nGoogle query: fwnyypod.sys PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA\n\n\n\nOn Tue 15-4-2014 10:44:36 GMT your computer crashed\ncrash dump file: C:\\Windows\\memory.dmp\nThis was probably caused by the following module: fwnyypod.sys (fwnyypod+0x20C2) \nBugcheck code: 0x50 (0xFFFFFFFFB2400008, 0x0, 0xFFFFFFFFA42653B9, 0x0)\nError: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA\nBug check description: This indicates that invalid system memory has been referenced.\nThis appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem. \nA third party driver was identified as the probable root cause of this system error. It is suggested you look for an update for the following driver: fwnyypod.sys . \nGoogle query: fwnyypod.sys PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA\n\n\n\n\n--------------------------------------------------------------------------------\nConclusion\n--------------------------------------------------------------------------------\n\n2 crash dumps have been found and analyzed. A third party driver has been identified to be causing system crashes on your computer. It is strongly suggested that you check for updates for these drivers on their company websites. Click on the links below to search with Google for updates for these drivers: \n\nfwnyypod.sys \n\nIf no updates for these drivers are available, try searching with Google on the names of these drivers in combination the errors that have been reported for these drivers and include the brand and model name of your computer as well in the query. This often yields interesting results from discussions from users who have been experiencing similar problems.
Link naar reactie
fwnyypod.sys heeft (volgens maar één vondst met Google) te maken met [B]gmer[/B].exe, en dat is geadviseerd door nucia naar ik aanneem ?\r\nOnthou dat, schrijf dat op, want dat is zeker wat zij willen weten.\r\n\r\nWat ik vaag vind is juist het vage :p daar kan ik juist mijn vinger niet zo op leggen, maar de inconsistentie van de klachten staat daarbij bovenaan.\r\n\r\n\r\nIk zou eerst nucia\'s advies willen zien, ik heb van malware te weinig knowhow om daar iets van te zeggen.\r\n\r\nIk zou zeker (gezien de lengte van het topic en de tijd die je daarmee kwijt bent) een herinstallatie overwegen. Er zijn zeker al vaker vage klachten met Vista geweest over zeer trage opstart, en/of trage PC, waarbij de oorzaak niet zo duidelijk werd, en een herinstallatie het deed verdwijnen.
Link naar reactie
aangezien het op dit moment best redelijk gaat weet ik niet of ik herinstallatie een goede optie vindt. Toen ik mijn hijjack this log op nucia poste kreeg ik antwoord dat ik eerst een aantal stappen moest doorlopen, waaronder een scan met gmer, ook nog kapersky, en DDS. ik zal mijn vragen bij het uitvoeren van deze zaken verder bij Nucia (proberen) te stellen. \n\nblijft nog wel mijn vraag over over het verwijderen van trend micro(kan ik gewoon de map verwijderen als ie niet in de lijst met programma\'s staat?) \n\nen over die ene driver die niet geladen werd
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...