Ga naar inhoud

staat van de harde schijf


Aanbevolen berichten

  • Reacties 260
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Anoniem2

    261

dat is raar, het lijkt dat dit het symbool voor wifi moet zijn, maar ik gebruik een kabel, en had de wifi uit gezet, anderzijds zit er geen stip op. \r\n\r\nwat mogelijk nog een oorzaak kan zijn: in mijn poging dit systeem sneller te krijgen had ik dingen die mij niet nodig leken bij het opstarten uit gezet, maar misschien heb ik iets te veel uitgeschakeld? misschien kan iemand daarnaar kijken? zie bijlage, thanx
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Is het hier allemaal nog pluis ? ;)\n\nIk lees op in je topic bij Nucia dat het best een beetje draait, maar dat je met die spotify meldingen zit. Ik zou alles weer aan zetten van dat programma, en het vervolgens verwijderen uit je softwarescherm.\n\nMaar [B]eerst[/B] zou ik dit doen:\nin het [url=http://www.nucia.eu/forum/threads/71763-hijackthis-log/page3]bericht #36 daar (Nucia forum[/url]) wordt een chkdsk uitgevoerd, en dat eindigt met de conclusie dat er fouten zijn, en dat het programma (een Windows programma) niet door kan gaan in \'Alleen lezen\' modus van het programma; Windows moet reparaties uitvoeren, dus ook naar schijf kunnen schrijven.\n\nDie chkdsk is een schijfcontrole aan de opdrachtprompt. Deze is ook te starten vanuit Windows, maar daarna moet je je PC herstarten, en wordt de schijfcontrole zelf gedaan nog voordat je laptop opnieuw opstart. Je bent hem dan een uurtje of wat kwijt.\n\nStart de schijfcontrole als volgt:\nrechtsklik je C: schijf, kies \'[I]Eigenschappen - Extra - Dit volume op fouten controleren[/I]\'. Zet 2 vinkjes in het vervolgscherm, en druk \'[I]OK[/I]\'.\nHerstart de computer.\n\nNiet van levensbelang, maar probeer te onthouden op welk tijdstip de computer opnieuw opstart, want daarmee kan je later in je logboeken terugvinden wat het resultaat van de controle is onder \'Toepassingen\', een ingang die \'winlogon\' of \'wininit\' heet.
Link naar reactie
gelukt, fijn dat je nog helpt, ik kopieer het resultaat ook op nucia. Wat spotify betreft: die had ik al verwijdert, en dat laat ik zo voor zolang dit probleem nog speelt. Volgens mij had ik niet alles aangezet voor het verwijderen, zoals je hier aangeeft. Daarna C-cleaner, ook het register gedaan. Het gaat het er wel om wat er op den duur verstandig is: als ik dat programma wil, moet ik dan accepteren dat het standaard mee opstart, en dus vertraagd? er zijn ook andere programma\'s waarvoor dit geld: dropbox, 7 zip, etc. Verder dacht ik nog: de legaliteitscheck geeft aan dat mijn windows versie legaal is, maar misschien weet een onderdeel van het systeem dat niet, waardoor ik die foutmelding krijg?\n\nHet bestandssysteem op C: wordt gecontroleerd...\nHet type bestandssysteem is NTFS.\n\nEr is in een eerder stadium een schijfcontrole gepland.\nWindows zal de schijf nu controleren. \n 198656 bestandsrecords verwerkt. 638 records met grote bestanden verwerkt. 0 records met beschadigde bestanden verwerkt. 0 EA-records verwerkt. 63 reparserecords verwerkt. 252236 indexvermeldingen verwerkt. 0 niet-geïndexeerde bestanden verwerkt. 198656 security descriptors verwerkt. 7316 ongebruikte indexingangen in de index $SII\nvan het bestand 0x9 verwijderen.\n7316 ongebruikte indexingangen in de index $SDH\nvan het bestand 0x9 verwijderen.\n7316 ongebruikte security descriptors verwijderen.\nCHKDSK is compacting the security descriptor stream...\n 26791 gegevensbestanden verwerkt. Het USN-logboek controleren...\n 36395472 USN-bytes verwerkt. Controle van USN-logboek is voltooid.\nCHKDSK controleert de bestandsgegevens (stap 4 van 5)...\n 198640 bestanden verwerkt. De controle van bestandsgegevens is voltooid.\nVrije ruimte controleren (stap 5 van 5)...\n 8804995 vrije clusters verwerkt. De controle op vrije schijfruimte is voltooid.\nFouten in het BITMAP-kenmerk van MFT herstellen.\nFouten in de volumebitmap herstellen.\nHet bestandssysteem is hersteld.\n\n 97683200 kB totale schijfruimte.\n 62072408 kB in 122330 bestanden.\n 80684 kB in 26794 indexen.\n 0 kB in beschadigde sectoren.\n 310128 kB in gebruik door het systeem.\nHet logboekbestand neemt 65536 kB in beslag.\n 35219980 kB beschikbaar op schijf.\n\n 4096 bytes per cluster\n 24420800 clusters in totaal op schijf\n 8804995 clusters beschikbaar op schijf\n\nInterne info:\n00 08 03 00 8e 46 02 00 6e 17 04 00 00 00 00 00 .....F..n.......\na9 6a 00 00 3f 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 .j..?...........\n42 00 00 00 e2 73 ae 77 88 82 29 00 88 7a 29 00 B....s.w..)..z).\n\nWindows heeft de schijfcontrole voltooid.\nEen ogenblik geduld. De computer wordt opnieuw opgestart.
Link naar reactie
Kijk uit met programma\'s als CCleaner, en zeker zodra je systeem goed werkt.\n\nVertraging bij opstart door die programma\'s (spotify dropbox, 7 zip) kan nooit zo veel zijn. Reken maximaal 1 seconde per programma (en dat is nog veel), dan kan het toch jouw langere vertragingen niet verklaren ?\nIk kan daar naast zitten, maar het blijft mij zo vreemd dat het vertragen niet consequent is. \nKijk voorlopig wat er gebeurt als de programma\'s niet geïnstalleerd staan.\n\n[quote=iemand85] Verder dacht ik nog: de legaliteitscheck geeft aan dat mijn windows versie legaal is, maar misschien weet een onderdeel van het systeem dat niet, waardoor ik die foutmelding krijg?[/quote]\nVertel eerst eens welke foutmelding je hier bedoelt ?\nIk denk overigens niet dat je systeem \'half-legitiem\' kan zijn :p\n\nDie schijfcontrole heeft wel flink huisgehouden met 7316 ongebruikte indexingangen die gecorrigeerd zijn. Heb je soms vaak vastlopers of BSOD\'s gehad, of vaak plots zonder accu-spanning gestaan ?\nHou dit even in de gaten, en doe diezelfde check over een week of twee nog een keertje. Als het een oude laptop is met nog nooit een schijfcontrole gedaan is het misschien begrijpelijk.\nDe fouten die Windows hier heeft rechtgezet zijn [I]bestandssysteemfouten[/I], zeg maar fouten in de NTFS huishouding.\n\nVoor de rest lijkt de schijf geen probleem te hebben, wat we zagen in bericht #8 met je S.M.A.R.T. gegevens via Speedfan.\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
de foutmelding: ik kreeg een tijdje geleden de foutmelding 80200053 bij het windows updaten, dit had te maken met de legitimiteit van mijn windows versie, daar had ik een tool voor gedownload, legicheck.hta volgens mij. Deze gaf aan dat mijn windows versie legitiem is, maar ik krijg nog steeds dezelfde melding. \r\n\r\nik heb de indruk dat het nu wel meevalt met de lange (opstart)tijden, dus dat is het probleem niet meer. Als deze programma\'s alleen bij opstarten allemaal 1 seconde vertragen vindt ik dat acceptabel, maar ik neem aan dat ze verder ook belasten? ik heb nu spotify er af, en de rest geblokkeerd, maar als je advies is deblokeren dan doe ik dat. ergens heb ik zo\'n principe dat ik graag zelf bepaal wanneer welk programma opstart. \r\n\r\nwat de schijfcontrole betreft: ik heb best een tijd in de veilige modus gewerkt, en toen gebeurde het nogal alles dat ik bij het opstarten te laat was met de f8 knop, tot ik bedacht dat zolang de gewone modus niet werkte ik het beste in kon stellen dat ie standaard in de veilige modus opstarte. \r\n\r\nik zal over een paar weken nog een scandisk doen.
Link naar reactie
[url]http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/help/genuine/what-is-validation[/url]\r\n\r\nAls je deze nu gewoon probeert dan weet je het zeker.\r\n\r\nEven op de blauwe knop rechts klikken.\r\n\r\nSoms zijn er sites vernieuwd en de oude nog niet helemaal verdwenen ,\r\nHeeft O.A. met het stoppen ondersteuning van XP te maken\r\n\r\n\r\nBen je zo onzeker ?? of probeer je een top aantal post\'s te halen;):D\r\nEr zijn geen prijzen aan verbonden.:o
Link naar reactie
[QUOTE=iemand85;654824]desperado, nu ik jou link volg blijkt daar hetzelfde bestand achter te zitten: legitcheck.hta die had ik dus al gedaan. \r\n\r\nwat aantal posts betreft: om het aantal te beperken doe ik dus soms bericht wijzigen ipv er een nieuwe onder te posten, maar in dit geval werkte dat dus niet.[/QUOTE]\r\n\r\n\r\n Hoi\r\n\r\nWijzigen kan maar beperkte tijd .;)\r\n\r\n\r\nMaar wat is de uitkomst van de validatie heb je die wel uitkunnen voeren.
Link naar reactie
Probeer ook de update die fout gaat (blijkbaar maar één of enkele) los te downloaden, en in safe mode te installeren, of anders in gewone modus, maar na een herstart, en zonder andere programma\'s (ook je AV even uitschakelen misschien).\n\nHet veranderen van berichten kan inderdaad maar een heel beperkte tijd van ongeveer een dag.
Link naar reactie
los downloaden had ik geprobeerd, en windows update werkt niet in veilige modus [url]http://answers.microsoft.com/nl-nl/windows/forum/windows_7-windows_install/windows-update-spoorloos-in-veilige-modus/d55e583b-d362-479a-9403-53788267110f[/url]\n\nben nu in gewone modus aan het proberen, zal voor het instaleren de av en andere programma\'s uitzetten, heeft het zin om processen te beindigen in task manager? welke? clean boot zoals hierboven beschreven zal ik ook proberen.\n\nNa een herstart? je moet toch ze toch eerst downloaden, dan instaleren? ik snap niet hoe ik daartussen kan herstarten, je bedoelt het anders denk ik.
Link naar reactie
Dat herstarten doe ik bij problemen vaker om een schone opstart te hebben, en geen open programma\'s etc.. Programma\'s installeer ik ook graag na een herstart, zeker grote programma\'s. Kwestie van gewoonte denk ik.\nWel eerst de losse update downloaden uiteraard.\n\nJe kan met MSCONFIG \'[I]diagnostisch[/I]\' opstarten, dat is met alleen de essentiële programma\'s. Dat is wat je kan proberen, maar of het helpt, geen idee.\nIn het tweede bericht van jouw link wordt hier ook over gesproken.\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...