Ga naar inhoud

Advies fotograaf gevraagd


Aanbevolen berichten

Dankjewel Reintje voor de felicitaties met m\'n verjaardag en de aanschaf.\nIk ben normaliter ook heel huiverig voor aankopen op afstand via marktplaats. Maar ik had een goed telefoongesprek met betreffende. Daarin gaf hij ook al een boel informatie en adviezen, nam de tijd, is al jaren actief op marktplaats en dat alles wekte wel wat vertrouwen. Had ook geen haast om te verkopen en verkocht vaker van dat soort spullen.\n\nTegen beperkingen oplopen zal inderdaad wel een tijd duren. Dit ding heeft zoveel mogelijkheden dat ik er de komende jaren wel mee vooruit kan denkelijk.\nDaarbij nog wat leren met photoshop werken en dan kun je toch al heel mooie resultaten krijgen.:)
Link naar reactie
  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ai, ik zag niet dat er niet gefilmd kan worden, dat nam ik zomaar aan omdat dat zo normaal geworden is.\nNou ja, als dat niet je primaire doel is, geen probleem. Filmen met deze modellen vind ik zelf toch een nadeel hebben voor wat betreft het altijd moeten staren op het schermpje. Ik heb veel liever een zoeker er bij.\n\nMeerdere objectieven ( = samengestelde lens, bevat meerdere lensdelen) en de body los in een tas is echt vragen om stof. Niet doen, dichthouden. Uitblazen is zelfs sterk af te raden (maar dan toch gezegd: waarbij een handblazertje het minst destructief is), dus het grootste wapen is [I]voorkomen[/I]. Daarnaast heb je de elektronische sensorreiniging van de camera.\n\nDe eerste Google resultaten op [U]how to clean a camera body dust[/U]\n[url]http://content.photojojo.com/tutorials/digital-slr-sensor-cleaning/[/url]\n\nEn hier wat te doen als het echt te laat is.... [url]http://www.cleaningdigitalcameras.com/index.html[/url]\n\nGoed over nadenken, het is een echt irriprob om maar ff een term te verzinnen.\n\nVoor wat betreft het niet fotograferen in de regen.... die druppels vallen zomaar vanzelf, en kondigen zich zelden op de seconde aan, dus het overkomt je altijd wel eens. Niet dichtschuiven, eerst even goed drogen.\n\n(Linkerzak [I]de altijd schone zakdoek alleen[/I] voor het voorste lensoppervlak, rechterzak altijd een redelijk schone zakdoek voor de rest van de camera. Als de linker gebruikt is gaat die de volgende dag in de rechterzak, en wordt verschoond. Een methode voor nooit een kras op de lens van het schoonmaken met een vuile doek)\n\n[quote=BlackTiger]De bedoeling was een foto te maken met de kap er op, handmatig zetten en dan eentje met iso 100 en eentje met iso 3200, ongeveer 10 seconden \"belichten\".\nDan moet de zaak mooi zwart zijn aldus m\'n kennis en dat bleek het geval.[/quote]\nHm... dat gaat niet werken... Niet bij digitaal in ieder geval. Die methode detecteert \'dode pixels\', en dan moet je ook zorgen dat allerlei filters uit staan, b.v. \'noise reduction\', anders worden ze softwarematig nog verwijderd ook.\n\nOmdat ik nog geen lastig vuile sensor heb gehad, moet ik zelf ook even zoeken.... wat je daarvoor blijkbaar doet is een gelijkmatig kleurvlak fotograferen (egaal blauwe lucht, egale muur zonder vuil en spikkels, en [I]niet[/I] scherp stellen) en vervolgens dit goed bekijken (inzoomen met een foto bewerkingsprogramma), meer niet. Wel kan je nog even het contrast flink verhogen, en de helderheid daarna weer voor het oog ongeveer op een middenstand zetten, dan zie je oneffenheden beter.\n\n\nJaaa, macro is leuk... En vaak ook informatief[B]:[/B]\n[ATTACH]17757[/ATTACH]\n4 lekkende condensatoren in een PC voeding (bruine vlekken)... de vijfde in het midden staat al bol, dus op het punt om ook uit zijn kruis te gaan.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
@Erik: Nog bedankt voor je reply en uitleg van november. Om een of andere reden heb ik die helaas weer gemist. In elk geval de nodige bruikbare tips weer.\n[quote]Hm... dat gaat niet werken... Niet bij digitaal in ieder geval. Die methode detecteert \'dode pixels\', en dan moet je ook zorgen dat allerlei filters uit staan, b.v. \'noise reduction\', anders worden ze softwarematig nog verwijderd ook.[/quote]\nJa hij heeft me vanalles uit laten zetten en om laten schakelen, dus dat zal wel goed zijn. Hij is ook digitaal bezig en ooit al eens begonnen op zijn 16e.\nDe methode van jou zal ik ook in de gaten houden. Moet ik wel de automatische scherpstelling uitschakelen.\nIk heb er in elk geval al veel plezier van gehad. De lens wissel ik zo weinig mogelijk, eigenlijk blijft momenteel hoofdzakeiljk de 18-70 er op zitten en wissel ik niet, zeker niet in de grotten.\n\n@Edmoor: Mooie foto inderdaad!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...