Ga naar inhoud

interne harde schijf


Aanbevolen berichten

Mijn Medion pc met XP uit 2006 is de laatste tijd onzettend traag. Van de C schijf, capaciteit 288 GB, is slechts 28 GB gebruikt omdat ik op mijn documenten op een netwerkschijf heb staan. \r\nAls ik de C schijf defragmenteer met Smart Defrag. staan er veel rode gedefragmenteerde blokjes, na de defragmentatie zijn dat er nog 2. Enkele uren later is het weer hetzelfde, veel rode gedefragmenteerde blokjes.\r\n\r\nHoe komt dit en heeft dit te maken met de traagheid?
Link naar reactie
  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Sluit me aan bij Falstring: controleer eerst de kwaliteit van de harde schijf.\n\nOver de toegevoegde waarde van defragmenteren zijn overigens al vele discussies gevoerd.\n\nWat is \'de laatste tijd\'? Is het ineens ontstaan? Waaruit blijkt die traagheid (opstarten, programma starten, .....). Virusbesmetting?
Link naar reactie
Eigenlijk moet de harde schijf vervangen worden, want dit is het begin van het einde.\nGezien de locatie van het beschadigde blok, zou je in dit geval, voor de installatie de schijf kunnen opdelen in 2 partities. Aan het begin een partitie van ongeveer 6GB waar je niets mee gaat doen. (daar zit de beschadiging als het goed is).\nOp het overgebleven deel installeer je dan Windows opnieuw.\n\nDe hd vervangen is veruit het beste. Maak wel eerst recovery dvd\'s en backup de belangrijke zaken.\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=65+;639565]...Van de C schijf, capaciteit 288 GB, is slechts 28 GB gebruikt omdat ik op mijn documenten op een netwerkschijf heb staan. [/QUOTE]\nHeeft de schijf ook maar één partitie, C: dus ?\n\nMocht je toch verder gaan met deze schijf / partitie doe dan wel een volledige schijfcontrole in Windows, en geef daarbij twee vinkjes om beschadigingen te \'repareren\'. Die \'[I]Pending sectors[/I]\' waarschuwing zegt dat daar minstens een sector is welke nog niet vervangen is door een reserve sector, meestal omdat de beschadigde sector nog niet succesvol is uitgelezen. Een schijfcontrole kan dat misschien rechtzetten. Kan wel een paar uurtjes duren met 288 GB, dus zet maar een planning voor de nacht.\nRechtsklik op de C: partitie, kies voor \'[I]Eigenschappen - Extra - Dit volume op fouten controleren[/I]\', en geef in de vervolgvensters twee vinkjes, OK, en herstart je PC. Nog vóórdat Windows boot wordt de schijf gecontroleerd, dus dan ben je hem die uurtjes kwijt.\n\nNa de automatische boot erna (b.v. \'s nachts) kan je in je logboeken bij \'[I]Toepassing[/I]\' onder een kopje \'[I]wininit[/I]\' het resultaat vinden.\n\nNiek heeft wat moeite met deze uitspraak :D maar een beschadigde sector welke succesvol vervangen is hoeft geen probleem te zijn, daar kan je soms nog jaren mee werken. Het is het feit dat hij [I]nog niet[/I] vervangen is wat problematischer is, maar zelfs dan is er nog een kleine mogelijkheid dat deze in een nooit gebruikt bestand zit, en geen kwaad doet. \nSchijfcontrole met reparatie-optie kan de oplossing zijn om die fout te herstellen.\n\nMaar om de eigenlijke vraag te beantwoorden over je defragmentatie: daar is die sector zeer waarschijnlijk[I] niet [/I]verantwoordelijk voor. Defragmentatie treedt heel snel op, maar hoeft niet net zo vaak bestreden te worden.
Link naar reactie
Bedankt erikdenhouter, vergeleken met jullie ben ik een digibeet. Dit is mij nog niet duidelijk:\r\n[I]Na de automatische boot erna (b.v. \'s nachts) kan je in je logboeken bij \'Toepassing\' onder een kopje \'wininit\' het resultaat vinden.[/I]\r\n\r\nWat bedoel je met \"Na de automatische boot\", betekent dit dat de pc na het proces zelf opstart. Waar vind ik de \"logboeken\"?
Link naar reactie
Inderdaad. Na de schijfcontrole start de pc automatisch opnieuw op.\nDe logboeken kan je vinden, door een rechts klik op \"Deze Computer\" en dan \"Beheren\" te kiezen. \nZoek dan in het logboek \"Toepassingen\" Of Windows Toepassingen\". \nDe controle is GEEN foutmelding, maar een gewone melding met de titel \"Wininit\". Klik op die melding dubbel en post de tekst maar hier als je wilt.\n\nNiek
Link naar reactie
De vermelding \'wininit\' is dacht ik ook als informatie vermeld. Het is de Windows Initialisatie, een gebeuren bij opstarten. Maar daarin staat wel het resultaat van de schijfcontrole.\nKijk anders bij \'winlogon\', maar ik dacht dat dat alleen bij XP was.\n\nEn dan de vraag[B]:[/B] welke foutmeldingen dan ? Het knopje met de twee blaadjes brengt de tekst op het klembord.
Link naar reactie
Dubbelklik op de regel, de tekst komt in beeld, dan kan je de tekst selecteren en kopiëren (Ctrl+C) ? Of dat knopje met de twee blaadjes bij mijn pijl.\n[ATTACH]17599[/ATTACH]\n(ik gebruik de klassieke weergave, zal wat verschillen van wat jij ziet)\n\nDe tekst kan je onder je bericht plakken, hoef je niet apart bij te voegen of zo.\n[COLOR=\"white\"].[/COLOR]
Link naar reactie
De lijst met fouten;\r\n\r\nFout1: Product: Bonjour -- Er is al een latere versie van Bonjour op deze computer geïnstalleerd.\r\nFout 2: Task Scheduling Error: m->NextScheduledSPRetry 39059656\r\nFout 3: Task Scheduling Error: m->NextScheduledEvent 39059656\r\nFout 4: Task Scheduling Error: Continuously busy for more than a second\r\nFout 5: Product: Bonjour -- Er is al een latere versie van Bonjour op deze computer geïnstalleerd.\r\nFout 6: Fout-bucket -703831066.\r\nFout 7: Client application bug: DNSServiceResolve(NetworkSpace2._edcp._udp.local.) active for over two minutes. This places considerable burden on the network.\r\nFout 8: Vastgelopen toepassing: lacie network assistant.exe, versie: 1.5.15.72, vastgelopen module: ntdll.dll, versie: 5.1.2600.6055, vastgelopen op: 0x000101b3.\r\nFout 9: Task Scheduling Error: m->NextScheduledSPRetry 50275859\r\nFout 10: Task Scheduling Error: m->NextScheduledEvent 50275859\r\nFout 11: Task Scheduling Error: Continuously busy for more than a second\r\nFout 12: Task Scheduling Error: m->NextScheduledSPRetry 50260187\r\nFout 13: Task Scheduling Error: m->NextScheduledEvent 50260187\r\nFout 14: Task Scheduling Error: Continuously busy for more than a second\r\nFout 15: Task Scheduling Error: m->NextScheduledSPRetry 15625\r\nFout 16: Task Scheduling Error: m->NextScheduledEvent 15625\r\nFout 17: Task Scheduling Error: Continuously busy for more than a second\r\nFout 18: Task Scheduling Error: m->NextScheduledSPRetry 44549656\r\nFout 19: Task Scheduling Error: m->NextScheduledEvent 44549656\r\nFout 20: Task Scheduling Error: Continuously busy for more than a second\r\nFout 21: Task Scheduling Error: m->NextScheduledSPRetry 40860344\r\nFout 22: Task Scheduling Error: m->NextScheduledEvent 40860344\r\nFout 23: Task Scheduling Error: Continuously busy for more than a second
Link naar reactie
Dit is niet wat we zoeken. We zien alleen dat er best veel dingen mis gaan op de pc.\n\nOver de schijfcontrole en het verslag daarvan:\n[B]Zoek op de dag/datum en tijdstip, [/B]dat de controle van de schijf was afgerond en zoek daar naar:\nEen gewone melding met de titel \"Wininit\". Klik op die melding dubbel en post de tekst maar hier als je wilt.\n\nHet verslag van de schijfcontrole is dus [B]GEEN foutmelding[/B]\n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...