Ga naar inhoud

na crash mail in thunderbird kwijt


Aanbevolen berichten

Ik heb kortgeleden een crash gehad met windows XP.\r\nMicrosoft wilde niet meer een activatie van mijn versie doen omdat ze stoppen met de service voor XP.\r\n\r\nUiteindelijk moest ik alles opnieuw installeren.\r\n\r\nNu ben ik mail in Thunderbird kwijt van de jaren 2010 tot en met een paar weken geleden.\r\nIk heb nog wel enkel oude \'profile\' mappen op de pc staan.\r\n\r\nKan ik deze in de default profile invoegen en hoe?\r\n\r\nAlvast bedankt!\r\n\r\nHindrik
Link naar reactie
Wil je het volledige oude profile terug in je nieuwe Thunderbird installatie ?\nDat betekent dat je je nieuwe profile kwijtraakt, of er naast zal moeten plaatsen, maar als je het er naast plaatst moet je eerst een extra nieuw profile maken. \n\n\nIn het kort hoe je nieuwe profile map te vervangen door de oude:\nin de (XP) map\n[B]C:\\Documents and Settings\\[SIZE=\"2\"][gebruikersnaam][/SIZE]\\Application Data\\Thunderbird\\Profiles[/B]\nstaan een map met extensie [B].default[/B] en een willekeurige string als naam.\nDe [I]inhoud[/I] van die map moet vervangen worden door de inhoud van de oude profile map. Die oude map heeft ook zo\'n naam, maar met een andere string, en daarom moet alleen de inhoud van de map, en niet de map vervangen worden.\n\nDit alles moet gebeuren met [I]afgesloten [/I]Thunderbird.\n\nWil je ook het profiel (de mail) van je nieuw geïnstalleerde Thunderbird behouden (die met de mail van een paar laatste weken dus), dan moet je hetzelfde doen, maar dan toegepast op een nieuw gemaakt profiel (dus op een nieuw gemaakte profile map), en je leest hier hoe je een nieuw profiel aanmaakt:\n[url]https://support.mozillamessaging.com/nl/kb/meerdere-profielen-gebruiken[/url]\n\nMaak uiteraard wel even een kopie van je profielmap die de laatste weken heeft gewerkt, anders ben je bij problemen die weer kwijt.\n\n(Wat ik alleen nog niet weet is hoe mail tussen profielen uit te wisselen, zodat je weer binnen één profiel alles terug hebt. Exporteren vanuit de ene- en importeren in de andere zal het wel worden.)
Link naar reactie
[QUOTE=hindrik;638302]\r\nMicrosoft wilde niet meer een activatie van mijn versie doen omdat ze stoppen met de service voor XP.\r\n\r\n[/QUOTE]\r\nEn die is niet mogelijk. XP wordt nog ondersteund tot april 2014 en dan nog, zal hij geen installatie weigeren om die reden. \r\n\r\nIk vermoed dat je een XP cd had zonder servicepacks en dan wil hij in eerste instantie niet updaten, maar dat heeft niets te maken met activatie en al helemaal niet met het stoppen van de ondersteuning. \r\n\r\n[url]http://www.gratissoftwaresite.nl/windows-xp-tot-8-april-2014[/url]\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Erikdenhouter, bedankt voor je hulp. Bedankt voor je duidelijk verhaal. Ik zal er mee ean de gang gaan en hopen dat het weer goed komt. \nMisschien iets met exporteren van het ene profiel, althans de mail ervan, en dan later weer importeren.\nMozbackup heeft dus nu geen zin meer omdat ik dit niet had in het verleden. tip dus voor de toekomst.\n\nNiekie30. Wat er gebeurde was het volgende. Op een dag bij het opstarten kreeg ik de melding dat ik binnen drie dagen moest activeren anders zou windows niet meer werken. In de ( legale) versie kon ik dit niet meer doen. ik reeg of een leeg schermpje op de monitor of er was een melding dat het niet werkte.\nHeb ik Microsoft gebeld en de dame vertelde dat ze niet meer mocht activeren omdat de ondersteuning stopte. Dit vond en vind ik nog steeds vreemd omdat het gaat om een legale versie van Windows.\nEchter later op de dag werkte Windows helemaal niet meer.\nNa van alles geprobeerd te hebben bleef alleen en nieuwe installatie over. Grappig werkte dit wel met dezelfde activatie gegevens.\nIk diende alleen SP3 er nog op te zetten. En helaas bijna alles weer opnieuw installeren.\nHad Mickiesof de activatie gedaan dan had ik gewoon de oude versie met alles erop en eraan weer gehad is mijn overtuiging.\nHelaas weet ik ook nog steeds niet wat de crash heeft veroorzaakt. De vorige dag had ik alles normaal afgesloten en uitgezet.\nBedankt.
Link naar reactie
Dank voor je uitleg Hindrik.\n\nRaar, bij XP hoor ik voor het eerst van de \"heractivering\". \nAls ik hier een pc/laptop opnieuw installeer met Vista of W7 en ik gebruik daar zoals dat hoort het serial van de MS sticker voor en activeer hem ook keurig, krijgt de eigenaar geheid na een dag of 30 de melding dat z\'n Windows niet legaal is.\nOpnieuw hetzelfde (legale) serial invoeren lost dan het probleem op. \n\nEn waarom een goed werkend XP daar zo ineens mee komt is vreemd. Je hebt het serial toch maar op 1 pc gebruikt? \nEn verder niet al te gekke dingen aan de hardware gewijzigd, voor je die melding kreeg? \nKijk als je een ander moederbord in een pc zet, kan je zo\'n melding krijgen bijvoorbeeld.\n\nNiek
Link naar reactie
[quote]Heb ik Microsoft gebeld en de dame vertelde dat ze niet meer mocht activeren omdat de ondersteuning stopte. Dit vond en vind ik nog steeds vreemd omdat het gaat om een legale versie van Windows.[/quote]\nIk vind dit de grootste bullshit die er is. Niet van jou maar van Microsoft. Je koopt een licentie en het is aan jou hoe lang je het product wenst te gebruiken. Dat idiote gedoe van heractiveren via telefoon als het te vaak herinstalleert wordt, is ter bescherming tegen piraterij gedaan, niet om klanten te controleren.\nWillen ze dus stoppen met de support op XP, prima, dat ze dan de activaties maar vrij geven zodat de mensen die meldingen niet meer krijgen. Het is ieders goed recht om op een verouderde pc te werken of zonder support met XP verder te gaan.\n\n[quote]Raar, bij XP hoor ik voor het eerst van de \"heractivering\".[/quote]\nNiet heractivering maar activering. Maar schijnbaar heb je er wel van gehoord want je weet immers dat het ook kan voor komen als je een ander moederbord in de pc zet.\nVerder kan dit ook o.a. gebeuren als je wat te vaak je pc opnieuw geinstalleerd hebt relatief kort achter elkaar. Of als een virus/trojan/crash iets vernaggelt.
Link naar reactie
Ja je kan midden in de nacht wel van alles roepen. ;):D\r\n\r\n\r\nMaar Microsoft ondersteund alleen nog XP met service pack3.\r\n\r\nBij de oudere versies kun je dus niet alle nodige beveiliging\' s updates meer binnenkrijgen.\r\n\r\n\r\nHeb je XP met service pack 3 netjes geinstalleerd, dan kan ook de validatie niet meer fout gaan , en heb je met Microsoft ook geen probleem.\r\n\r\n\r\nBelangrijk voor updates binnenhalen, is ook nog dat tijd en datum goed staan .\r\n\r\n\r\nVerder bij ingebruikneming van een Microsoft licentie , ga je automatisch akkoord met de bij passende gebruiksvoorwaarden . :)\r\n\r\nDaar zal activatie, her activatie, en validatie, ook deel van uitmaken.\r\n\r\n\r\n:arrow: \r\n\r\n\r\nEn bij te vaak activeren , kan het voorkomen dat je even met Microsoft moet bellen ,\r\nVoor een heractivatie.;):eek:\r\n..
Link naar reactie
Mee eens. Maar als ik een oude pc heb kan ik nog steeds oude software waar ik een licentie voor betaald heb daarop gebruiken, zij het zonder ondersteuning. Het zou niet meer dan redelijk zijn als dat voor XP ook kan.\nImmers.. mijn windows \'95 en \'98 licenties werken ook nog prima op oudere pc\'s. De activatie was puur en alleen om gekraakte versies tegen te gaan, daar heb ik als klant niets mee te maken.
Link naar reactie
Mijn win xp, de oude dus, was gewoon met de nieuwste update( nclusie SP3) bezig.\nZelf heb ik een gevoel dat het een van de updates was die dit heeft veroorzaakt. Maar weet het gewoon niet.\nToen ik na de mededeling van de activatie op de knop drukte van nu activeren zag ik op mijn beeldscherm of een leeg windowtje verschijnen waar ik niets mee kon of ik kreeg de mededeling dat er iest niet opgestart kon worden. Ik heb zelf de helpdesk in Amsterdam gebeld met het vertelde resultaat.\nDie mevrouw had het nog wel over twee opdrachten die ik in commando scherm diende in te tikken, maar die deden het niet en toen hield het ondersteunen via haar op.\nMet een geleende laptop nog wel van alles gezocht op het internet en geprobeerd maar niets werkte.\nDus uiteindelijk maar een nieuwe installatie. En hier werkte de activatie ( de oude licensie) wel.\nAls je in een zoekmachine de term \'activatie na drie dagen\' intikt krijg je heel veel hits hierover dus is er wel vaker een probleem.\nWat het voor mij nog vervelender maakte was dat ik gegevns op de computer had die ik nodig had voor communicatie met het ziekenhuis omdat ik een zeldzame niet te genezen ziekte heb en alleen in Amsterdam de behandeling is. Ik woon zelf in het noorden van het land. En nee na de langdurige ziekenhuis opname en operatie eind februari had ik nog geen kopie op een extern opslag gemaakt en van sommige apparaten had ik nog maar net gegevens beschikbaar. Dat doe ik nu wel even anders.\nMaar dit veranderd niets aan het feit dat ik de service van Microsof wel weer waardeloos vind en natuurlijk dat ik de mail niet meer beschikbaar heb. En hier gaat het me om in deze discussie.\nIedereen bedankt voor het meedenken en oplossingen aandragen.
Link naar reactie
[quote]natuurlijk dat ik de mail niet meer beschikbaar heb.[/quote]\nSorry voor het misschien wat off-topic gaan, maar ik kan me ook gewoon druk maken over die niet-service van Microsoft, dat heb je wel gemerkt.\n\nAls ik voor het backuppen van de mail nog een suggestie mag doen.... MailStore Home. Dat is een gratis applicatie. Deze kan emails uit allerlei programma\'s voor je backuppen en er zit een zoekfunktie in etc.\nDe backup kun je opslaan op een andere partitie, usb stick, of zelfs op cd/dvd branden zodat e.e.a. altijd bewaard blijft.\nLoont zich in elk geval de moeite om er eens naar te kijken.
Link naar reactie
[QUOTE=BlackTiger;638425]Sorry voor het misschien wat off-topic gaan, maar ik kan me ook gewoon druk maken over die niet-service van Microsoft, dat heb je wel gemerkt.\r\n\r\nAls ik voor het backuppen van de mail nog een suggestie mag doen.... MailStore Home. Dat is een gratis applicatie. Deze kan emails uit allerlei programma\'s voor je backuppen en er zit een zoekfunktie in etc.\r\nDe backup kun je opslaan op een andere partitie, usb stick, of zelfs op cd/dvd branden zodat e.e.a. altijd bewaard blijft.\r\nLoont zich in elk geval de moeite om er eens naar te kijken.[/QUOTE]\r\n\r\n:mad: Ik wordt er ook prettig gestoord van. Zeker gezien de legaliteit en vermoedelijk en update of iest anders wat mis is gegaan met Win XP.\r\nBen er ook nog boos over. Maar goed... Het werkt niet mee om legaal te blijven werken als je toch geen support meer krijgt. :rolleyes:\r\nZal even kijken naar Mailstore.\r\nBedankt...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...