Ga naar inhoud

Voor wifi: nieuwe modem/router of accespoint?


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Eigenlijk simpel kabel vanaf de Modem op de router aansluiten .\r\n\r\nEn als het goed is de CD die bij de router hoort gebruiken.\r\n\r\nIs de CD niet geschikt voor de gebruikte Windows ,?? dan de software bij de fabrikant van de Router downloaden.\r\n\r\nAls dat werkt kun je meestal 4 Computers / Laptop\'s met een kabel aansluiten .\r\nEn een groter aantal draadloos .
Link naar reactie
  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[QUOTE=Desperado;637762]Eigenlijk simpel kabel vanaf de Modem op de router aansluiten .\r\n\r\n[/QUOTE]\r\nWas het maar zo simpel.\r\nTS heeft een modem/router staan en die houdt hij. \r\n\r\nLees deze even door, dan krijg je een klein beetje een idee.\r\n\r\n[url]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=75078&highlight=routers[/url]\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Desperado;637777]Ik heb nu een modem/router die geen draadloos ondersteunt, is een router dan wel relevant.\r\nCitaat Topicstarter \r\n\r\n \r\n\r\n Dus een router met wireless functie is prima en veel goedkoper als een accespoint.[/QUOTE]\r\n\r\nWaarom toch een 2e router? Dit is nergens voor nodig en maakt e.e.a. onnodig lastig te configureren.\r\n\r\nGoedkoper??? Dacht \'t niet, [URL=\"http://tweakers.net/categorie/314/access-points/producten/#filter:q1bKL0pJLXLLTM1JUbJSKijKzCpW0oEIBucXlQDFEouTlWoB\"]kijk hier eens.[/URL]\r\n\r\nNiets ten nadele over het topic hoe een 2e router aan te sluiten maar in een huis tuin en keukennetwerk hoort maar 1 router.\r\n\r\nM.v.g. Niels
Link naar reactie
[QUOTE=sjouwer;637803]bij het verkrijgen van het nieuwe modem / router met draadlose functie, gooi het oude modem / router naar de web container bij het inbrengstation van je gemeente (als je deze niet terug hoef te sturen)\r\n\r\nen de nieuwe op zijn plaats[/QUOTE]\r\n\r\n TS heeft een modem/router staan en die houdt hij. \r\n Citaat Niekie 30\r\n..........................................................\r\nBericht Topic Starter ..\r\nIk heb inmiddels antwoord van Telfort, ik mag mijn abonnement wijzigen (lees: duurder dan mijn huidige laten worden). Dan mag ik een nieuwe modem ontvangen.\r\nIk heb nu juist een gunstig abonnement en hen geantwoord van mijn desinteresse, maar dat ik wel graag wil weten of ik elk willekeurig modem/router kan aanschaffen of dat ik gebonden ben aan een door Telfort geleverde en ingestelde modem.\r\n\r\nVraag blijft dus een beetje of iemand mij kan vertellen welke stappen ik moet doorlopen op het moment dat ik een nieuwe router uit de verpakking zou halen om deze aan te sluiten op mijn oude draadloze modem..\r\nWeet iemand dit?
Link naar reactie
Deze: [url]http://tweakers.net/pricewatch/282258/tp-link-tl-wa801nd/specificaties/[/url]\n\nIs inderdaad niet duur voor een 802.11n accespoint. \n\nHier wat meer info: [url]http://nl.tp-link.com/products/details/?model=TL-WA801ND[/url]\n\nEnige nadeel is, dat je hem natuurlijk met draad aan je huidige modem moet hangen. Je kunt hem dus niet aan de kabel hangen die nu in je pc zit, tenzij je die ook draadloos laat verbinden met dit ding. \n\nVerder: [QUOTE]Draadloze radio in- en uitschakelen [/QUOTE]\n\nEn: [QUOTE]Ondersteunt AP Client[/QUOTE].\n\nEr zit een cd bij met tools en een[QUOTE] Quick Security Setup[/QUOTE] knop op.\n\nNiek
Link naar reactie
Bedankt voor de handleiding! Daar zou het mee moeten lukken lijkt me.\nVan Telfort heb ik inmiddels begrepen dat ik een ander modem kan kopen maar dat ze dan geen ondersteuning kunnen bieden (begrijpelijk). Het moet een \"annex a\" modem zijn die compatible is met ADSL en ADSL2+ (compatible met VDSL is geen noodzaak, maar kan handig zijn voor de toekomst). Zo meldt Telfort. Dat ze bij storing geen ondersteuning kunnen bieden, vind ik zwaarwegend. Ik denk dus nu aan een router of AP maar dan voor achter mijn bestaande modem/router.\n\nDie AP door Niels 68 genoemd is inderdaad erg aantrekkelijk, zeker als het ook een uitschakelbare wifi heeft.\n\nMijn oog viel gisteren ook op de JRS Eco-WiFi-02 Wireless-N router.\nGezien mijn eisen: Wifi aan en uit kunnen zetten en liefst een laag energieverbruik is dit ook een optie. Wel erg prijzig dat is waar, zeker vergeleken met de bewuste accespoint, maar de prijs vind ik niet het belangrijkste. Dat het niet onnodig blijft stralen wanneer er geen gebruik wordt gemaakt van wifi is voor mij ook een punt.\n\nMijn gedachten nu is: of een goedkope accespoint met aan en uitschakelbare wifi of deze eco router voor achter mijn modem/router.Heeft iemand toevallig ervaring met deze of een mening over zo\'n eco router? Voor mij is de maker en duurzaamheid van dit product volstrekt onbekend dus dat lijkt me een zeker risico.\n\nDank in ieder geval voor jullie hulp!
Link naar reactie
Ik blijf bij mijn stelling dat een 2e router alleen maar lastig is, als je bij een accespoint de stekker uit het stopcontact trekt gaat deze gegarandeerd uit! \nAlle routerfuncties welke je niet gebruikt gebruiken ook energie en het verschil in prijs ga je nooit goedmaken met de elektriciteitsrekening. \n\nM.v.g. Niels
Link naar reactie
[quote]als je bij een accespoint de stekker uit het stopcontact trekt gaat deze gegarandeerd uit![/quote]\nDa\'s bij elk apparaat hoor.:D\n\nDat van dat stroomverhaal geloof ik ook niet zo, temeer daar als je de router als switch gebruikt, de meeste router functies niet eens gebruikt worden.\nIk zou derhalve gewoon meer kijken naar een goed en degelijk apparaat wat bevalt en minder naar of het een AP of router is.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;637980]En waarom niet de door hun geleverde MODEM/Router bij Telfort zelf kopen, en daarmee toch ondersteuning houden ?[/QUOTE]\n\nIdee is leuk maar kostbaar, de P-2812HNU-F1 kost ~ € 150,-- in de webshop\'s, ik weet niet wat deze bij Telfort kost. De P-2812HNU-F1 welke je van Telfort in bruikleen krijgt is voorzien van eigen firmware, een P-2812HNU-F1 uit de webshop zul je zelf moeten configureren. Als je dan een andere router wil zet dan de bestaande modem/router in bridge mode en plaats er een goedkopere achter.\n\nM.v.g. Niels
Link naar reactie
[QUOTE=Desperado;637982]\r\n\r\nBij een duurder Abbo krijg je hem gratis .\r\n\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nIn mijn geval niet, bij mij ging het om de techniek die niet door het oude modem ondersteund werd (VDSL), ik zou minder (kunnen) gaan betalen. Ik heb echter mijn snelheid nog iets opgehoogd waardoor ik nu wel meer betaal maar er was/is ook een abbo van € 20,--.\r\n\r\nM.v.g. Niels
Link naar reactie
Citaat Topic starter.\r\n\r\nIk heb inmiddels antwoord van Telfort, ik mag mijn abonnement wijzigen (lees: duurder dan mijn huidige laten worden). Dan mag ik een nieuwe modem ontvangen.\r\nIk heb nu juist een gunstig abonnement en hen geantwoord van mijn desinteresse,\r\n...................\r\nDus per situatie zijn er soms verschillen.\r\nHet nieuwe modem betaal je dus soms via de verhoging van ja abbo. ;):D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...