Ga naar inhoud

Voor wifi: nieuwe modem/router of accespoint?


Anoniem2

Aanbevolen berichten

  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[QUOTE=Niels68;637997]of hij heeft helemaal geen internet meer.........\r\n\r\nM.v.g. Niels[/QUOTE]\r\n\r\n:) Nee gelukkig wel hoor, maar had niet bedacht dat er nog meer reacties zouden volgen, de laatste dateerde al weer van even. \r\nZoals ik er nu over denk: Ik ga informeren bij de maker van de eco wifi over het product, of het wel op mijn oude modem aangesloten kan worden, of de techniek dit toelaat, en vragen naar de garantie. Ik verzamel nog wat meer vragen zodat ik de betreffende fabrikant kan mailen, ik kan namelijk geen enkele review ervan vinden.\r\n Ik heb overigens een 4 mb abonnement van zo\'n 7 jaar geleden bij tiscali afgesloten, met onbeperkt gratis bellen naar vaste nummers voor ong 27 euro. Snelheid is voor mij niet van belang.
Link naar reactie
Blij dat je nog online bent:D\r\n\r\nAls bellen \'t belangrijkste is dan is de bridge optie niet mogelijk. Mijn voorkeur (voor zover dat nog niet duidelijk is) blijft een accespoint, mocht je toch voor een 2e router gaan dan moet je het [URL=\"http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=75078\"]topic van Sjouwer[/URL] er eens op na slaan.\r\n\r\nM.v.g. Niels
Link naar reactie
[quote=Alex68]Ik heb overigens een 4 mb abonnement van zo\'n 7 jaar geleden bij tiscali afgesloten, met onbeperkt gratis bellen naar vaste nummers voor ong 27 euro. Snelheid is voor mij niet van belang.[/quote]\nDan mogen ze sowiezo je abo wel eens *gratis* aanpassen. Dat abonnement bestaat namelijk al lang niet meer officieel, dus dat zou al op 8mbit moeten staan nu.\nOok al maakt snelheid je niet zoveel uit, je betaald voor meer en het is dan wel handig als dat ook snel genoeg werkt. We hebben dat op het forum via Webcare wel eens vaker laten doen.\n\n[quote=Nieke30]Inderdaad. Als je dat telfort ding in Bridge, zet ben je helemaal uit gebeld. Dat werkt dan niet meer. [/quote]\nBridgemode is ook helemaal niet nodig. Zoals gezegd kun je makkelijk genoeg een tweede router als switch aansluiten.\nAangezien de gegevens bekend zijn zou je ook zelf bijv. een Fritzbox kunnen kopen en de Zyxel daarmee vervangen.\n\n@Desperado: Het Ubee modem heeft de telefoon aansluiting net als alle andere modems met telefonie, gewoon op het modem zelf.\nDe reden dat het bij Ziggo anders werkt is dat de hele technische opzet bij Ziggo anders is. Je hebt van Ziggo (in tegenstelling tot Telfort) ook niet de telefonie gegevens, een eigen modem is op die manier bijv. niet mogelijk bij Ziggo. Dus dat is een beetje appels met peren vergelijken.;)
Link naar reactie
[QUOTE=BlackTiger;638019]Dan mogen ze sowiezo je abo wel eens *gratis* aanpassen. Dat abonnement bestaat namelijk al lang niet meer officieel, dus dat zou al op 8mbit moeten staan nu.\r\nOok al maakt snelheid je niet zoveel uit, je betaald voor meer en het is dan wel handig als dat ook snel genoeg werkt. We hebben dat op het forum via Webcare wel eens vaker laten doen.[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nIk heb een T4 abonnement (op de factuur staat toch echt 4mb). Wat bedoel je precies? Heb ik dan recht op een 8 mb abonnement?\r\n\r\nDe ZyXEL vervangen wil (gedwongen) ik niet, ik ben afhankelijk bij storing van hun helpdesk, ze gaan je anders niet meer helpen, zo zegt Telfort.\r\n\r\nInmiddels ook antwoord van de maker over de eco wifi. De hardwarebasis is een router van Asus. Het zou geen probleem moeten geven om deze op mijn \' oude\' modem aan te sluiten, aldus de maker.\r\nHet klinkt goed, deze router heeft wel de eigenschappen die ik zoek. Wel wat prijzig ja.\r\n\r\n[QUOTE=Niels68]mocht je toch voor een 2e router gaan dan moet je het topic van Sjouwer er eens op na slaan.[/QUOTE]\r\nIn dat geval zal ik deze handleiding er zeker naasthouden :) Dank je.
Link naar reactie
[quote]Ik heb een T4 abonnement (op de factuur staat toch echt 4mb). Wat bedoel je precies? Heb ik dan recht op een 8 mb abonnement?[/quote]\nOp de website bestaan die abonnementen niet meer. Het langzaamste internet-only abonnement is 8mbit dus ja daar zou je recht op hebben.\nGa ik kijken bij internet&bellen is er slechts 1 abonnement en dat is zelfs 30mbit.\nIk weet van toen ik nog bij telfort.gebruikers.eu beheerder/moderator was, dat er vaker gratis oudere 4mbit abo\'s zijn omgezet naar 8mbit abo\'s die toen als minimaal golden. Gratis, dus zonder contractverlenging.\n\nAls je niet zeker bent zou ik zeker op dat genoemde forum hierover eens navraag gaan doen.
Link naar reactie
[QUOTE=BlackTiger;638093]\r\nIk weet van toen ik nog bij telfort.gebruikers.eu beheerder/moderator was, dat er vaker gratis oudere 4mbit abo\'s zijn omgezet naar 8mbit abo\'s die toen als minimaal golden. Gratis, dus zonder contractverlenging.\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nHet is even off topic maar hoe krijg je dat als consument voor elkaar BlackTiger? Ik kom nu niet verder dan antwoorden van de gebruikers op webcare als \"Telfort houdt zich gewoon aan het contract\" En \"ook al bestaat het product niet meer voor nieuwe klanten, het product (en dus contract) bestaat nog wel voor bestaande klanten\". Geen begrip in ieder geval tot dusver.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...