Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

De meeste DVD spelers beschikken over een usb ingang. Mijn Philips DVD speler ook. Maar als ik een film afspeel via de USB stick dan is de ondertiteling zo vet dat zij vrijwel onleesbaar word. De DVD speler werd ondertussen terug binnengebracht maar ook Philips kan er blijkbaar niets aan doen en ik heb dus mijn geld terug gekregen. Maar dat lost mijn probleem natuurlijk niet op want ik wil een DVD speler die dat euvel niet heeft. Iemand een suggestie?
Link naar reactie
Een grotere tv verandert in principe niets aan de verhouding waarin de tekst wordt weergegeven. Dus dan blijft het net zo vet, alleen dan groter.\n\nEr zijn verschillende soorten ondertiteling:\n- ingebakken ondertiteling (vast in het videobeeld)\n- vaste overlay ondertiteling (zoals bij een DVD)\n- losse ondertiteling waarbij een door het afspeelapparaat opgegeven lettertype wordt gebruikt (bij SRT bestanden)\n- losse ondertiteling waarbij een door de titel opgegeven lettertype (indien beschikbaar) wordt gebruikt (bij SSA/ASS)\n\nOp die eerste twee heeft je DVD speler geen invloed. Als het er dan niet uit ziet ligt het aan het filmbestand en niet aan de speler. Op je computer zal het dan net zo slecht uit zien.\nIs er sprake van de derde situatie? Dan heb je er goed aan gedaan de speler terug te brengen. Dat ga je namelijk niet kunnen oplossen, want de fout ligt bij het lettertype dat in de DVD speler is ingebakken.\nIn geval van de laatste situatie kan het helpen de titels te converteren naar SRT formaat.
Link naar reactie
Vreemd geval, maar misschien dat er verschillende lettertypes gebruikt worden voor DVD en voor externe media (zoals een USB stick). Als je speler meerdere lettertypes gebruikt dan is het misschien ook mogelijk om die te wijzigen, maar goed, het blijft behelpen.\n Ik ben er overigens helemaal niet zo kapot van om filmpjes op een DVD/BRD speler te spelen vanaf USB. Een mediaspeler is dan veel handiger en heeft over het algemeen veel meer mogelijkheden, zowel wat bestandsformaten betreft als het instellen van juist dit soort dingen – mijn Medi8er kan in principe een hele rits lettertypes gebruiken voor ondertitels en als die je niet bevallen dan kun je daar zelf ook nog aan sleutelen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...