Ga naar inhoud

tablet op internet


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb een Xiron tablet gekocht met Android. Ik wil daarmee op draadloos internet, maar weet niet hoe. Ik heb een modem en een draadloze router. In de winkel wordt er gezegd dat er onder de router een code staat, maar er staan heleboel codes!! :confused::confused: De tablet blijft zeggen dat er een \'authenciatieprobleem\' is. Er staan wel 3 streepjescodes onder die router met \'serial no\', mac adress, en geen \'wachtwoord\' zoals in de winkel gezegd wordt.
Link naar reactie
Hier: [url]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=75233[/url] stelde je zo\'n soort vraag ook al. \nAlleen heb je nooit gereageerd op de tips en vragen. Dus nogmaals:\nZet even het exacte merk en type van de router hier neer en iemand helpt je.\nWe zijn geen helderzienden. \nEn als er geen SSID (netwerknaam) en netwerksleutel (wachtwoord) achterop (onderop) de router staan, moet je dat zelf instellen, maar dan is wel even van belang, dat we weten wat je hebt staan. Pas dan kunnen we uitleggen welke stappen je 1 voor 1 kunt nemen om dat in te stellen.\n\nNiek
Link naar reactie
Nog een kleine uitleg/aanvulling:\r\n\r\nMeestal worden de draadloze routers uitgeleverd met een SSID en PASSWORD. Deze staat dan inderdaad op de sicker. Bij sommige merken word er een standaard gebruikt,dit verschilt per merk/type. Dat is niet zo veilig en zou het zsm aanpassen!\r\nIn dat geval kun je met het merk/type van je router het standaard wachtwoord boven tafel te krijgen.\r\nMocht je de router hebben overgenomen of heeft iemand anders de router ingesteld, zal je hem eerst moeten resetten om daarna met het standaard password verbinding te kunen maken\r\n\r\nMaar zoals niek al zei, we zijn geen helderziende.
Link naar reactie
Nee hoor, dat ging om de laptop al dan niet draadloos te krijgen. Nu gaat het om een tablet. Het is alleen wel raar als je een kabel in een wireless router steekt, maar ik heb gewoon geen verstand van dat draadloze, snap je?\nBovenop staat Cisco en onderop staat Linksys. Model no WRT54G2V1. Mijn dochter heeft hem gewoon in de winkel gekocht hoor. Dan een serial no met streepjescode, een mac adress met streepjescode en een streepjescode zonder woord erboven.
Link naar reactie
Yep de vraag ging over draadloos, maar is nooit afgemaakt. Anders kan ik nu aannemen, dat de laptop nu draadloos werkt via de router.? Als dat zo is zou je het netwerk wachtwoord en de netwerknaam weten en je tablet binnen 1 minuut online hebben.\n\nMaar goed. \n\nHier [url]http://homesupport.cisco.com/nl-eu/support/routers/WRT54G2/download[/url] vindt je de handleiding (helaas Engels) . Let op: er zijn 3 versies (v 1.0, v 1.5 etc.... dus goed kijken welke router je hebt)\n\nSluit je router aan op het modem als dat nog niet gebeurt is.\nSluit je pc met een netwerk kabel aan op de router.\nZet zowel modem als router zonder stroom en wacht 10 seceonden.\nZet daarna eerst het modem aan en laat dat geheel opstarten. (5 minuten) Pas daarna zet je de router weer aan en laat die geheel opstarten.\n\nOpen internet Explorer op de bedraad aangesloten pc en tik in de adres balk: \" 192.168.1.1 \" (zonder die \" \" \nen geef Enter.\nJe krijgt een inlog schermpje.\nType bij user: helemaal niets en achter Password \" admin \" \nAls het goed is ben je dan ingelogd en kijk je als het ware in de router.\n\nNu zoek je naar de \"wireless setting\" of de \" wireless security\" in het menu\nJe kunt ergens lezen wat er achter SSID staat. Schrijf dat op.\n\nKies als beveiligings methode WPA2 gevolgd door AES.\nKies een netwerksleutel (wachtwoord) en vul die in achter: \"Security key\" Of PSK (Personal Shared key) Dat wachtwoord moet minimaal 8 en maximaal 64 karakters lang zijn en is hoofdletter gevoelig.\nSchrijf ook het ingevulde wachtwoord op!!!\n\nKlik daarna op \"Apply\" of \"save\" en na wachten op \"reboot\" \n\nAls het goed is heb je nu een beveiligd draadloosnetwerkje in de lucht hangen, waarop je met je laptop en je tablet kunt inloggen, om naar internet te gaan. \n\nRechtsonder in beeld op de laptop zal een icoontje staan met iets van \"draadloze netwerken gevonden. Klik daar op. \nDaar zal nu een netwerkje staan met jou SSID . Klik daar 1 keer op met links. Kies onderdaan op \"verbinding maken\" Na even komt de vraag om het wachtwoord. Vul dat in en geef enter.\nDaarna heb je verbinding.\nLet wel elke fout in de netwerk sleutel wordt ongenadig afgestraft, (met geen verbinding) dus werk zeer nauwkeurig waar het het opschrijven en intikken van het wachtwoord betreft.\n\nUitgebreider als dit kan ik het bijna niet opschrijven.\nIk hoor graag of het gelukt is. \n\nNiek
Link naar reactie
Ja, ga ik morgen wel ff rustig doen.\nWat vraagjes: Mijn router staat al sinds jaar en dag vredig op de modem. Moet ik die afkoppelen of zo? Of moet alleen de elektriciteit er even af?\n\nKan ik ook op Google Chrome op de laptop dat nummer invullen? Of moet dat op de desktop? (Ook Google Chrome)\nMoet ik gewoon zelf een wachtwoord verzinnen?\nBen gewoon dom blondje.. :confused: :-$
Link naar reactie
Vraag 1: Nee je hoeft niets los te koppelen tussen modem en router. Alleen beiden zonder stroom zetten en in de juiste volgorde weer aanzetten.\n\nNatuurlijk kan je dat ook met Google Chrome doen. Wel van belang is dat de laptop of pc waarop je het doet, met kabel aan de router hangt. \n \nHet wachtwoord mag je zelf verzinnen. (sommige rare tekens pakt hij niet, maar dat merk je vanzelf) je mag alle normale letters en cijfers gebruiken.\n\nOok de SSID (netwerknaam, mag je zelf verzinnen/wijzigen, maar zet daar niet je adres of naam neer, want bij de buren zien ze dat netwerkje ook in de lucht hangen. Ze kunnen er alleen niet van gebruik maken, omdat jij alleen het wachtwoord weet. \n\nNiek
Link naar reactie
Niet in paniek raken. Het gaat er niet stuk van. :-)\nDit tikte ik eerder: \n[QUOTE]Sluit je router aan op het modem als dat nog niet gebeurt is.\nSluit je pc met een netwerk kabel aan op de router.\nZet zowel modem als router zonder stroom en wacht 10 seceonden.\n[B]Zet daarna eerst het modem aan en laat dat geheel opstarten. (5 minuten) Pas daarna zet je de router weer aan en laat die geheel opstarten.[/B][/QUOTE]\n\nNiek
Link naar reactie
Dit staat er in het manual: \n [QUOTE]To access the web-based utility, launch the web browser on\nyour computer, and enter the Router’s default IP address,\n192.168.1.1, in the Address field. Then, press Enter.\nA password request screen will appear. (Non-Windows\nXP users will see a similar screen.)[B] Leave the User name\nfield blank.[/B] Then enter the password you set up during\nthe Setup Wizard. [QUOTE](If you did not run the Setup Wizard,\nthen use the default password, admin[/QUOTE]. You can set a new\npassword from the Administration tab’s Management\nscreen.) Click OK to continue.[/QUOTE]\n\nGebruikersnaam leeg laten.\nAchter Password : admin invullen.\n\nAls je er een Nederlandse Handleiding bij hebt staat het daarin ook. (evt. op cd) \n\nNiek
Link naar reactie
Even helemaal off-topic, maar met een goed doel:\n\n[QUOTE] maar doe dan even je nummer in een privé berichtje sturen [/QUOTE]@Niekie, ik heb je vanwege je kennis op PC problemen best hoog in m\'n achting staan, maar kan je voortaan dit soort tenenkrommend Nederlands achterwege laten? ;) \nPS geldt natuurlijk ook voor anderen die zich aan dit \"zgn direct vertaalde Engels\" bezondigen.\nMoest het echt even kwijt...
Link naar reactie
[QUOTE=p-a-n-g;628759]Dat is een spraakgebruik in Brabant daar doen ze alles, doe dat even oprapen doe even je telefoonnr geven, enz niet tenenkrommend maar gewoon een gebruik, niet te paniekerig over doen[/QUOTE]\nToch echt niet alleen Brabants, ik hoor en lees het ook in bv West Friesland en Utrecht. En toen ik een tijd (oke 20 jaar geleden) in het Brabantse heb door gebracht , heb ik dit ook nooit gehoord. Het valt alleen op dat het de laatste jaren steeds meer voorkomt en dat het de rillingen over m\'n lijf laat lopen. Doe even normaal, dat is wel correct ;)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...