Ga naar inhoud

LED-verlichting


Anoniem2

Aanbevolen berichten

De philips lampen ,of dit nu tl ,spaarlamp of led is ,worden onder veel naukeurigere omstandigheden gemaakt en van betere grondstoffen.\nOok zijn de kontrolle´s tijdens de produktie veel strenger en nauwkeuriger ,. Lichtopbrengst en kleurpunt metingen en ook levensduur proeven. Lampen die niet volledig aan de specificatie´s voldoen worden gewoon vernietigd .\nIn china is iedere lamp die licht geeft goed.\nEr gaan zelfs nederlandse philips ingenieurs naar alle philips vestigingen over heel de wereld om daar de lampen produktie op de zelfde kwaliteit te krijgen.\nMaar in 2016 is dat afgelopen want dan wordt er door philips in nederland geen lamp meer gemaakt.\nSinds we in Roosendaal ook steeds meer met grondstoffen en halffabrikaten uit china en polen moeten werken word het steeds moeilijker om nog kwaliteit te maken.
Link naar reactie
Ik heb voor de buitenlampen van ons complex 3 W ledlampen gehaald bij de Action á € 3,99, die geven een mooi helder licht en is zat genoeg om een mooi verlichte voordeur te hebben als ik dan kijk dat ik er eerst 60 W gloeilampen in had lijkt het mij dat ik daarmee ruimschoots uit de kosten kom ook al zouden deze ledlampen maar 5000 uur meegaan
Link naar reactie
Dat van Stroke in bericht #7 klopt. Echter ik heb ook helemaal geen belang bij toestanden. Maar wie verbiedt de gloeilamp? Wie zit constant te zeuren over energiebesparing? Dat zijn altijd dezelfden, de overheid, milieuorganisaties maar let even op niet als laatste de energiemaatschappijen.\r\n\r\nDenk nou eens even goed na, waarom? Zouden ze graag willen dat de mensen meer geld in de knip houden? Dacht ik niet. Er zijn beperkte voorraden olie, gas, steenkool. Dus die moeten zo duur mogelijk verkocht worden. Als ik in de loop van de jaren kijk naar mijn gasrekening heb ik iedere jaar een lager gebruik. Ik ben van 2500 naar 1700 m3 gegaan. Heeft het mij ook maar één cent opgeleverd? Nee, totaal niets, iedere jaar was de jaarrrekening weer hoger. Ik betaalde zeg maar voor 2500 m3 1000,- euro en voor 1700,- m3 1350,- euro. \r\n\r\nHet is ook logisch want welk energiebedrijf wil minder geld beuren? Lagere omzet betekent minder geld in het laatje en dat kan natuurlijk niet, dus de prijs verhogen is de enigste oplossing. Zo werkt dat en iedereen kan dat zelf ook nakijken op de rekeningen. Ik heb het energiebedrijf gebeld en gezegd dat ze op moesten houden met zeuren over energiebesparing en dat dit bedrog is. Ik zeg tegen hen vertel mij nou eens wat voor jullie de ondergrens is opdat mensen niet in de kou zitten. Een truitje prima, maar er is een grens. Ja, je snapt het al, daar geven ze geen antwoord op! Minder gas, stroom leveren en steeds wel meer geld beuren, mooier kan het toch niet!\r\n\r\nJa, mensen het is simpel, al die besparingen zijn bedrog en leveren voor de mensen totaal niets op. Kijk de nota\'s maar na! De besparingen worden gewoon weer in de prijzen verrekend (lees prijzen worden evenredig verhoogd).En dat zijn de feiten. Jarenlang heb ik de gegevens exact bijgehouden en dan snap je wel hoe de overheid en energiebedrijven werken.
Link naar reactie
Je ziet het volgens mij iets te simpel. Gas prijzen zijn gekoppeld aan de wereldwijde olieprijzen. Wordt de olie duurder (kijk naar de prijs van je volle tank benzine als je een auto hebt) en je weet dat gas ook duurder wordt. Uit o.a. gas en olie wordt elektriciteit opgewekt, dus logisch dat ook dat duurder wordt. \n\nDat energie bedrijven mensen op besparingen wijzen is reclame marketing. (je gaat denken dat het een goed bedrijf is.\nDat fossiele energie schaarser wordt zeg je zelf al en waar weinig van is, wordt duurder verkocht. (vraag en aanbod).\n\nIk vind dat je veel te snel de woorden \"bedrog\" en \"oplichting\"gebruikt. \n\nIk zou zeggen. Bespaar niet, betaal lekker veel en zorg dat je (klein) kinderen straks in de kou zitten, omdat wind- en zon- energie dan nog steeds niet goed ontwikkeld zijn en goed benut worden. \n\nVerder wil ik opmerken, dat ik me totaal niet druk maak, over lampjes of energie prijzen, omdat: Hoe druk je je er ook over maakt, je er niets, maar dan ook niets aan kan veranderen.\n\nCitaat uit post 7: [QUOTE]Niet doen dus LÉÉF en geniet van elke dag dat je leeft, en erger of stoor je niet aan pietluttige prietpraat als de prijs van lampen. [/QUOTE]\n\nNiek
Link naar reactie
Omdat je zaken niet kunt veranderen, wil nog niet zeggen dat je dergelijke zaken klakkeloos moet accepteren. Ik maak me niet druk, ik geef alleen aan hoe ik er over denk en dat zit meestal niet ver naast de waarheid. \r\n\r\nIk vraag me af, wanneer jij dan wel de woorden oplichting en bedrog wilt gebruiken? Het is toch overduidelijk dat de zaak stinkt. \r\n\r\nJij levert zelf het bewijs. \r\n\r\n[QUOTE]Gas prijzen zijn gekoppeld aan de wereldwijde olieprijzen. Wordt de olie duurder (kijk naar de prijs van je volle tank benzine als je een auto hebt) en je weet dat gas ook duurder wordt. Uit o.a. gas en olie wordt elektriciteit opgewekt, dus logisch dat ook dat duurder wordt.[/QUOTE]\r\n\r\nDat zeiden de energiemaatschappijen, de overheid 25 jaar geleden ook al en wordt eindeloos herhaald, opdat iedereen dat maar klakkeloos overneemt en uitroept (ook jij) en iedereen trapt in dit verhaal. Echter, er zijn perioden geweest dat de olieprijs daalde en zelfs dieptepunten bereikte en heb jij toen gezien of bericht gehad dat de gas/stroom prijzen evenredig één op één daalden. Nee, dus. \r\n\r\nToen kwamen dezelfde energiebedrijven met allerlei smoesjes. Nee, er moest een andere uitleg aan worden gegeven en doorberekening van die lagere olieprijzen kon jaren duren en over jaren uitstrijken en nog veel meer ingewikkelde flauwekul. M.a.w. in de kast met die prijsverlagingen en daar blijven ze ook. Ik blijf erbij, als je niet eerlijk en duidelijk bent met je motieven en afspraken niet nakomt of plotseling eenzijdige wijzigingen aanbrengt in een overeenkomst/voorwaarden en de zaken verdraaid, dan is er sprake van list, bedrog, oplichting of verzin maar een ander woord. \r\n\r\nKijk ook eens naar die samenstelling van de energienota\'s. Die specificaties (20 items) is toch te gek voor woorden en kijk eens waarvoor je betaald. \r\n\r\nCalorische correctiefactor\r\nLevering\r\nLevering maandelijkse vergoeding\r\nVaste kosten\r\nPeriodieke netwerkkosten\r\nCapaciteitstarief\r\nMeterkosten\r\nEnergiebelasting\r\nHeffingskorting energiebelasting\r\nBTW\r\nMeterhuur\r\nVaste meterkosten\r\nMeteropnemer\r\nVerwerking betalingsverkeer\r\nKorting betalingsverkeer\r\nzelfs de toilettijden van de medewerkers staan nog op de nota vermeldt! \r\n\r\nEr zijn nota\'s geweest die nog veel uitgebreider, belachelijk en lachwekkend waren. Wat zou het doel zijn? Ja, maak de zaak zo onduidelijk mogelijk, dan is het lastig te controleren, zaken te vergelijken en te overzien en kost dat teveel tijd dan houden de mensen het snel voor gezien en geloven het wel. Doel geslaagd.\r\n\r\nHeb je dat programma gezien waarbij mensen een huis kochten met het systeem van warmte en energiewinning via de grondwarmte. Die mensen zijnn keihard bedonderd door de overheid en aannemeners omdat een dergelijke systeem alleen maar rendeert als een aantal randvoorzieningen zijn aangebracht zoals zonnepanelen en nog meer. Die voorzieningen zijn allemaal weggelaten, bezuinigd en nu werkt totaal niets. De mensen zitten met een onverkoopbare woning, in de stervenskou en ook nog eens met een zeer hoge elektriciteitsrekening gemiddeld 10000 tot 15000 kwH en meer. Die een dergelijke woning kochten hebben zelf ook een fiks bedrag extra moeten betalen en je moet ook nog eens een hele dure advocaat nemen om ook nog maar iets van die investering terug te zien. Die mensen zullen ook wel kinderen hebben. Wie maakt zich daar druk over? De gemeente? De overheid? De energiebedrijven? De projectontwikkelaar? Nee, dan zijn ze niet thuis. Immers het geld is binnen.
Link naar reactie
Dat de Energie prijzen hoger worden ligt voor het merendeel aan de geld ontwaarding of beter gezegd de jaarlijkse inflatie correctie opgelegd door het bankwezen.\nDit betekend dat alles duurder word maar ook je inkomen hoger met bedragen tussen 1 en zelfs 3%.\nKijk maar naar je salaris of uitkering van 10, 20, 30 ja zelfs 50 jaar geleden, toen ik 7 jaar oud was beurden mijn vader en ooms 13 gulden voor een week werken en die week was toen 6 werkdagen van 10 uur en langer, op jaarbasis(simpele rekensom) 13 X 52 = 676 gulden ofwel 676/ 2,20 = 307,20 euro per JAAR.\nOp heden is dat minimaal 33000 euro ofwel een modaal inkomen.\nEen nog beter vergelijk is de prijs van suiker toen en nu toen 2,5 cent = ongv 1 euro cent NÚ is de prijs van suiker ruim rond de 200 euro cent.\n\nVandaar dus dat ook energie prijzen stijgen, en dat dus misschien in tijd dat je 2000 Kwu gebruikte de prijs lager was dan op heden bij een gebruik van 1000 Kwu. \n\nJe moet een prijs of het nu voor energie, suiker een huis enz is langs en jaren schaal leggen omdat door de inflatie correctie alles per jaar hoger word. \n\nNatuurlijk spelen er ook nog veel andere factoren mee, maar te zeggen dat dit aan de energie maatschappijen ligt is erg kort door de bocht.\n\nOverigens daalt mijn energiegebruik ook jaarlijks en stijgen de kosten.
Link naar reactie
Er is een tijd geweest enkele jaren geleden dat de zorg nota\'s ook zo uitgebreid waren, dat gaf hilarische problemen soms.\r\nIk moest voor hart controle bij de cardioloog komen, op de rekening stonden hierna ook dingen als een vergoeding voor een bed uitgesplitst en gebruik van toilet enz.\r\nDit terwijl ik alleen de wachtkamer en de kamer van de Cardioloog had gezien;)
Link naar reactie
Kijk eens als jij 2000 m3 gebruikt en bespaart 3% = 60 m3, dan zal de jaarlijkse rekening niet lager zijn. Zie de uitleg die jijzelf gaf en iedereen zal dat begrijpen en accepteren laat staan dat een jaarlijkse loonsverhoging soms niet meer is dan 1,5%. \r\n\r\nMaar als je 1900-1800- en nog meer bespaart dan mag je toch een \'beloning\' voor de besparing verwachten en minder betalen, zoiets moet tot uitdrukking komen in de jaarlijkse nota want dat is een goede stimulans. Echter, ik heb het nog niet meegemaakt en alleen maar het tegendeel vastgesteld. Zie mijn eerdere uitleg.\r\nIk gebruik nu 1695 m3 betaal 1111,- euro wat toch een behoorlijk bedrag is, maar nu komt het, het is een twee onder één kap alles voorzien van thermopane ook slaapkamers, hal etc alles en ik stook niet warmer dan 18 graden in de woonkamer gedurende de hele winter . Kan dit nog lager? En de overheid, milieuorganisatie en energiebedrijven blijven nog maar zeuren. Waar ligt de grens dan, moet ik en anderen dan in de kou gaan zitten?
Link naar reactie
Zoals ik al eerder schreef en jijzelf nu ook weer schrijft, 3% besparen op 2000 is ook niet veel, maar als je zoals je aangeeft 1900-1800- bespaart (zijn dit Kwh, Euro\'s kubieke meters??) , als het overigens om Kwh en je besparing is 1800 Kwh op jaarbasis dan heb je dus een hele hoge totaal jaar afrekening en word het tijd dat je aan een bedrijfsmatige energie leverantie gaat denken.\nBedrijven betalen bijvoorbeeld bij een bepaald gebruik flink lagere prijzen, ja zelfs wel minder als de helft welke een particulier betaald.
Link naar reactie
Nee, dat heb je verkeerd begrepen. Normaal zou ik in een dergelijk huis en normale leefomstandigheden op 2500 m3 gas uitkomen. Je mag daar rustig 100-150 m3 aftrekken voor thermopane of andere maatregelen. \r\n\r\nDus 1700 m3 is echt het uiterste, want wie stookt er nu op 18 graden. En ik kan je verzekeren dat ik door al die jaren nog nooit een \'beloning\' (verlaagde energierekening) heb gehad. Altijd was de jaarrekening hoger dan de vorige ondanks de besparing. En hoe dat in elkaar zit heb ik al geschreven en zo laat iedereen zich bedonderen. Uiteindelijk krijg je jouw besparing doorberekend in de prijzen. Welk energiebedrijf kan nu aankomen met lagere winstcijfers?\r\n\r\nOh, ja, bespaar me Hardware.info. Dit is een betaalde reclame site en bedrijven kunnen op die site alles kopen en huren (zelfs de mening van moderatoren). Hardware.info is niet onafhankelijk en is 99% verkooppraatjes. Onderzoeken kun je totaal niet serieus nemen, want daar zitten gewoon bedrijven achter. Reviews en al te kritische berichten over bedrijven die hun verplichtingen niet nakomen worden binnen een dag verwijderd. Als je dat nu nog niet weet, loop je sterk achter. Hardware.info heeft zijn ziel al heel lang verkocht. Dus kom me niet meer aan met die site.
Link naar reactie
Even anders gesteld, je verbruik zonder maatregelen is 2500 oké je vind dus dat je teveel betaald en gaat dus bezuinigen naar 1700, maar je afrekening word niet lager.\r\n\r\nJe kunt dan 2 dingen doen of je bezuinigd niet meer en gaat gewoon lekker warm leven, maar je betaald dan ook nog meer omdat je verbruik dus stijgt.\r\nOf je gaat nog meer bezuinigen, word je rekening [COLOR=\"Red\"]minder[/COLOR] hoog en moet je nog meer truien aantrekken.\r\n\r\nIn beide gevallen spint de energie leverancier garen, want hij heeft een geldig excuus om de prijzen te verhogen, omdat de afzet minder word, in het andere geval zal hij minder verhogen, omdat hij dan meer levert en dus toch meer inkomen heeft.\r\n\r\nDe periode dat je hier op deze wereld bent, is een periode van keuzes maken, vaak denk je dat je de beste keuze hebt gemaakt, maar later blijkt dat dan dus de meest foute keuze te zijn.\r\n\r\nDe reden is dat jij en ik niet de enige mensen zijn, die hier een periode mogen zijn, andere mensen denken er makkelijker over en net zoveel nog moeilijker.\r\nHet punt is dus dat je moet leven naar wat je zelf kunt opbrengen, en dan een zo gelukkig mogelijke periode hier op de Wereld te creëren voor jezelf.\r\n\r\nDe een werkt 12 uur of meer op een dag en vererft tonnen aan geld aan zijn kinderen die hij nauwelijks heeft gezien omdat hij zo druk was met het vergaren van vermogen.\r\nDe ander heeft een klein inkomen veel tijd voor zijn kinderen in de periode dat deze het nodig hebben en niets te vererven.\r\n\r\nDe keuze is aan jou, ben je gelukkig met je kinderen die je liefhebben of wil je de ouder zijn waar de kinderen straks staan de dansen op het graf omdat er eindelijk wat terug komt van die ouwe lul.\r\n\r\nIk heb zelf voor het eerste gekozen en ben bij leven de vader voor mijn kinderen en niet de geldkraan achteraf, maar ik kan het als ik dood ben ook bij het verkeerde eind hebben gehad, maar ik heb dan wel een prettig en warm leven gehad.
Link naar reactie
even om een andere wending te geven aan deze discussie, wereldwijd is er afgesproken dat de lampen gebaseerd op een gloeilamp technologie gefaseerd uit de productie wordt gehaald. dit merk je aan de gloeilamp, hoe hoger het vermogen, hoe eerder hij uit productie gaat/ging. dit gaat ook gebeuren met de halogeen lamp. de led verlichting is een nog redelijk jonge techniek om deze te gebruiken als normale verlichting. maar wij als consument worden wel gedwongen om over te gaan naar spaarlampen en led verlichting. net zoals de fabrikanten gedwongen worden om deze techniek in een heel snel tempo beter te maken, lees kleur-echtheid en levensduur. fabrikanten zoals philips geven dus ook een lange garantie op led verlichting om de consument niet in de kou te laten staan. bv tl-buizen kunnen tien jaar garantie hebben, best lang toch?
Link naar reactie
[QUOTE=Animal;627420]\nOf je nu wel of niet bespaart ,je doet dit alleen voor je zelf.[/QUOTE]\n\nDaar moet ik je gelijk in geven.\n[QUOTE]\nEn als je bespaart wordt je rekening altijd lager ,want als je niet had bespaard dan was hij fors hoger geworden.[/QUOTE]\n\nDit is aan het bespaar verhaal nu juist net niet waar, je rekening word juist niet lager dat is nu net het punt.\nAls je niet had bespaart dan was de rekening misschien minder hoog geweest maar zeker niet fors.\nBuiten de besparing of niet om, komt het ook op een stuk comfort aan, welke je zelf ervaart maar ook moet betalen, besparen door in de winter in huis met buiten kleding te gaan zitten is natuurlijk onzin want dan kun je ook de kachel/verwarming eruit doen of in het geheel niet aanschaffen.\n[QUOTE]\nJe hebt er alleen jezelf mee door niet te besparen ,niemand anders ,hoor.;)[/QUOTE]\n\nDit is dus net niet wat er bedoelt word met besparen en ook niet de reden dat er bespaart dient te worden.\nBesparen dient er in eerste instantie voor om het milieu te sparen.\nOverigens is Sparen een mooi woord voor bestolen worden van plezier en een lekker leven.\nAls je nu die nieuwe auto niet koopt van 15000 euro, maar het geld op een spaarrekening zet, dan kun je over 10 jaar die auto absoluut niet meer kopen voor die prijs, en nee zelfs niet met de rente die erbij is geschreven.\n\nBesparen betekend gewoon inleveren aan comfort, waarom zou je als je het kunt betalen besparen op een warm huis.\nAnder voorbeeld, de zorgverzekering kost ongeveer 98 euro per maand voor ieder persoon vanaf 18 jaar, een alleenstaande man/vrouw van 60+ zou op die verzekering kunnen besparen door zwangerschap gerelateerde onderdelen te schrappen, maar dit kan dus niet omdat de zorgverzekering een sociaal gerelateerde verzekering is waaraan iedereen deelneemt jong, oud, man en vrouw, mensen die hun hele leven geen enkele aanspraak hoeven te maken op die verzekering betalen hun hele leven voor een ander dus.
Link naar reactie
Ik denk dat we even onderscheid moeten maken in besparen en besparen. Je kunt besparen door dingen achterwege te laten die je niet nodig hebt of die niet nodig zijn. Of je gaat nog een stap verder en laat dingen achterwege die je toch graag zou hebben.\n\nDat eerste kan bijvoorbeeld zijn het licht uit doen in ruimtes waar je niet bent (hoe toepasselijk in dit topic!), de computer in de sluimerstand te zetten in plaats van de slaapstand. En niet aan laten staan als je weet dat je \'m voorlopig niet nodig gaat hebben. Of de diepvries zo nu en dan ontdooien. En 120 rijden in plaats van dat gekke 130. En al je lampen vervangen door LED.\n\nDat zijn dingen waar je comfort niet mee achteruit gaat. Maar de verwarming op 18 zetten en dan een trui aan moeten doen valt meer in de tweede categorie besparen. Daar ben ik zelf niet zo\'n fan van. Ik loop liever in een tshirt met de verwarming op 22 dan dat ik een trui aan ga doen. Overigens heb ik de verwarming nog niet aan gehad sinds de zomer, maar dat is meer uit nieuwsgierigheid, gezien ik onlangs verhuisd ben. Het is hier nu trouwens 20 graden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...