Ga naar inhoud

Windows 7 start niet meer na updates


Anoniem2

Aanbevolen berichten

AU uitzetten, de site voor Windows Automatische Updates bezoeken (zie in je scherm voor Automatische Updates in je Configuratiescherm), kijken naar je update geschiedenis, en noteren, en de laatste updates via je softwarescherm verwijderen ?\r\nKijk ook of \'[I]Optionele Updates[/I]\' niet aan staat. Zo ja, [I]uit[/I] zetten !\r\n\r\nOf naar Systeemherstel gaan, en terugzetten naar een dag van voordat het probleem optrad ?\r\n\r\nEdit: Oh sh*t, opstarten lukt dus helemaal niet meer... :-(
Link naar reactie
  • Reacties 105
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Anoniem2

    106

Dank jullie allen voor jullie reactie.\r\n\r\nIn de \'oude\' situatie bleef de laptop hangen op het moment dat Windows gestart moest worden. Ik had dus wel beeld. Bij de tekst \'Windows Starten\' gebeurde er niets meer, dat bleef dus in beeld staan. Dan reageerde hij dus ook niet op welke toets dan ook. Wat restte was een nieuwe Win 7 installatie.\r\n\r\nEr zitten, bewust, geen extra programma\'s op, die heb ik op mijn desktop staan. De laptop bevat alleen Win 7.\r\n\r\nDe huidige situatie is dat de laptop nu helemaal niet meer reageert op de Win 7 dvd en ik zelfs geen herinstallatie meer kan doen. Dit kon ik dus voorheen nog wel. In de BIOS staat als eerste opstartitem van dvd opstarten, dus dat is goed.\r\n\r\nIk kan de laptop wel aanzetten en dan lijkt het dat hij opstart, je hoort ook wel wat gerommel van de dvd speler en het CPU lampje knippert wat, maar dan wordt het helemaal stil. Dit dus na een seconde of vijftien. Ik krijg nu ook geen beeld meer.\r\n\r\nNu heb ik net de harde schijf eruit gehaald die ik ga aansluiten op een oud PC\' tje wat ik hier nog heb staan en daar voer ik dan het programma Killdisk mee uit. Dan wordt de schijf helemaal schoon. Hopelijk levert dat wat op. Misschien lukt het om de harde schijf uit dat PC\'tje aan te sluiten op de laptop (wel uitwendig natuurlijk omdat het 3,5 inch is. Past dus niet in de laptop). Maar dan moet ik kijken of ik een geschikt kabeltje heb.\r\n\r\nHet is zeker geen probleem om een andere harde schijf te kopen maar dan moet ik wel zeker weten dat de huidige schijf kaduuk is. Volgens CHKDSK waren er geen problemen. \r\n\r\nBy the way, ik ben niet een volslagen leek op computergebied hoor, maar ook geen expert. Ik waardeer jullie hulp zeer. Volgens mij heb ik al jullie vragen beantwoord en lees jullie reacties graag weer.
Link naar reactie
Chkdsk is niet altijd betrouwbaar n.m.m.. Heb je HDTune nog gebruikt en dan de volledige error scan? Die geeft keurig met een rood blokje beschadigingen aan, als ze er zijn. \nHad vorige week nog een laptop. CHKDSK zegt schijf is goed. HDTune gaf al het eerste blokje rood aan. Ik heb het idee, dat chkdsk meer naar de bestands integriteit kijkt dan naar de hardware matige hd kwaliteit.\n\nNiek\nEdit: Ik zie een stuk terug, dat HDTune al gedraaid heeft. sorry.
Link naar reactie
Beste Niek en Erik,\r\n\r\nBeide opties heb ik al gedaan, dus ook wat Erik beschrijft.\r\n\r\nDe huidige situatie is als volgt. Ik heb dus de HD van de laptop in het oude PC\' tje geplaatst en met Killdisk bewerkt (heb ik al vaker gebruikt bij andere schijven, goed programmaatje). Daarna heb ik in hetzelfde PC\' tje geprobeerd Win 7 op de laptopschijf te zetten (om te testen).\r\n \r\nWat er dan nog lukt is het volgende:\'windows is loading files\' en de balk onderin gaat helemaal door totdat deze \'vol\' is. Dan krijg ik de melding \'Starting Windows\', en daarna gebeurt er helemaal niets meer. Ook geen beeld. De schijf hoor je dan ook niet meer.\r\n\r\nDe schijf net teruggeplaatst in de laptop om te kijken of een nieuwe installatie dan wel lukt maar de dvd speler hoor je wel maar na een seconde of vijftien stopt deze. Er komt, behalve het opstartscherm van Toshiba, helemaal niets meer op het scherm. Ik boot vanaf dvd, dat heb ik in het BIOS nagekeken, daar kan ik dus wel in komen.\r\n\r\nZou het met deze gegevens dan toch de HD kunnen zijn?
Link naar reactie
Praktisch iedere fabrikant van harde schijven heeft op zijn site wel een tooltje om specifiek hun harddisks te testen. Ga daar eens naar op zoek, of vertel merk. Ook Toshiba ?\n\nEdit: [url]http://storage.toshiba.com/storage-services-support/warranty-support/software-utilities[/url]\n\"[I]It is only designed for use with Fujitsu Branded Toshiba ATA/IDE hard drives[/I]\".\n\n\nVoordat je dit doet kan je ook [url=http://www.almico.com/sfdownload.php]speedfan[/url] installeren, en ga dan naar de tab SMART, kies je schijf, en klik \'[I]Perform an indepth on-line analysis of this harddisk[/I]\'. Je krijgt een pagina met resultaat. Plak die tekst hier eens, beginnend met het noemen van het model, en eindigend met een conclusie.\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
Ik heb na \'Starting Windows\' een kwartier gewacht maar nog helemaal niets. Lijkt me toch lang genoeg?\r\n\r\nTooltje van Toshiba werkt helaas niet.\r\n\r\nSpeedfan geeft aan dat er geen errors zijn. Ik heb geen enkele mogelijkheid om te knippen en te plakken. \r\n\r\nHet betreft een Toshiba MK8037GSX schijf.\r\n\r\nUbuntu of Linux heb ik niet tot mijn beschikking.
Link naar reactie
[QUOTE=BigBear;623264]Speedfan geeft aan dat er geen errors zijn. Ik heb geen enkele mogelijkheid om te knippen en te plakken.[/QUOTE]\nDie snap ik niet... Je kan niet selecteren op die Internet pagina ?\n\nUbuntu, gewoon om te proberen. Kijken of de hardware werkt en blijft werken, en is ook eens wat anders.\nDownloaden en [url=https://help.ubuntu.com/community/BurningIsoHowto]op CD branden als ISO (schijfimage)[/url]. Dan is het opstartbaar.
Link naar reactie
In het verleden heb ik weleens Ubuntu op een laptop gehad maar ik vond het niks. Sorry, want veel mensen lopen er mee weg.\r\n\r\nIk kan inderdaad totaal niets selecteren, en dus knippen of kopieren, op de Speedfanpagina.\r\n\r\nMaar er zijn nieuwe onbegrijpelijke laptopontwikkelingen. In eerste instantie reageerde de installatie via het oude PC\' tje niet, ook niet na een kwartier wachten. Op een gegeven moment heb ik weer een poging gedaan en toen kon ik Win 7 installeren op de HD van de laptop. Dus via mijn oude PC. \r\n\r\nNadat Win 7 geinstalleerd was heb ik de HD weer in de laptop gezet maar dat werkte niet. Was ik al bang voor. Toen heb ik de Win 7 dvd in de speler gestopt en voila, Win 7 werd weer geinstalleerd waar dit vele malen eerder niet meer lukte. Ik type nu vanaf de laptop maar ik snap er niets meer van. Hoe kan het nu dat het wel weer gelukt is?\r\n\r\nWeten jullie het nog?
Link naar reactie
[QUOTE=BigBear;623224]\r\n Wat er dan nog lukt is het volgende:\'windows is loading files\' en de balk onderin gaat helemaal door totdat deze \'vol\' is. Dan krijg ik de melding \'Starting Windows\', en daarna gebeurt er helemaal niets meer. Ook geen beeld. De schijf hoor je dan ook niet meer.\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nDit kan ook liggen aan de kwaliteiten van het \"oude\" pctje. Of je probeert W7 64bit te installeren op een pc die dat niet aankan. Normaal komt Windows dan een keer met de melding (bijna aan het eind van het installatie proces) \"Deze computer is niet geschikt voor ........... \" Dus het vastlopen kan hier een andere oorzaak hebben.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Maar Niek, in eerste instantie wilde de installatie op de oude harddisk in een andere computer ook niet lukken, maar na een tijdje wel volgens #73:\n[QUOTE=BigBear;623285]In eerste instantie reageerde de installatie via het oude PC\' tje niet, ook niet na een kwartier wachten. Op een gegeven moment heb ik weer een poging gedaan en toen kon ik Win 7 installeren op de HD van de laptop. [B]Dus via mijn oude PC[/B]. \n\nNadat Win 7 geinstalleerd was heb ik de HD weer in de laptop gezet maar dat werkte niet. Was ik al bang voor. Toen heb ik de Win 7 dvd in de speler gestopt en voila, Win 7 werd weer geinstalleerd waar dit vele malen eerder niet meer lukte.[/QUOTE]\n[B]! [/B]Hier wordt met \'het oude PC\'tje\' dus een heel andere computer bedoeld, en daarop lukte installatie in eerste instantie niet, later ineens wel, en daarna [I]ook [/I]op de originele laptop.\n\nIk neem nu aan dat dat komt omdat de harddisk warm is.
Link naar reactie
Allemaal dank voor jullie meedenken. Super.\r\n\r\nInderdaad lukte het in eerste instantie niet om Win 7 via de oude desktop te installeren. Maar.......er schiet mij terwijl ik dit type nog iets te binnen. In eerste instantie had ik de laptopschijf aangesloten en de originele schijf van de desktop los gemaakt. Dat was toen de installatie niet lukte, ook niet na een kwartier. In tweede instantie heb ik de originele schijf van de desktop weer aangesloten, de laptopschijf als tweede schijf aangesloten en bij het opstarten van de PC gekozen \'opstarten vanaf dvd\'. Daarna gekozen voor nieuwe installatie en hier de keuze gemaakt voor installatie op de laptopschijf. Zo is het verhaal compleet. Sorry dat ik het niet eerder gemeld heb maar het is hier af en toe hectisch en ik vlieg van hot naar her. Even niet aan gedacht dus. \r\n\r\nVerder dus zoals eerder beschreven dat ik nadat de schijf weer in de laptop zat ik toch nog Win 7 moest installeren.\r\n\r\n\r\nDe Win 7 is een 32 bits dvd in goede staat.\r\n\r\nDie \'oude\' PC is een Packard Bell met een Dual Core processor. Ik twijfel nog of ik die ga gebruiken ipv mijn single core desktop, een AMD 3200+. Maar dat even terzijde.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...