Ga naar inhoud

Windows 7 start niet meer na updates


Anoniem2

Aanbevolen berichten

  • Reacties 105
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Anoniem2

    106

Als je Windows opnieuw installeerde, startte je dan wel op vanaf de dvd van Windows? Anders zet je er telkens een versie naast en loopt je harde schijf vol.\nDus opstarten vanaf de dvd.\nIn het scherm station optie de partitie waar Windows op staat, verwijderen en op die zelfde (weere aangemaakte) partitie Windows opnieuw installeren.\n\nNiek
Link naar reactie
Beste Niek en Desperado,\r\n\r\nIk denk dat jullie gelijk gehad hebben.\r\n\r\nGisteren heb ik Windows 7 opstartherstel uitgevoerd. Het stond inderdaad een stapje verder links onderaan. Vandaag heb ik de updates en Windows Security Essentials geinstalleerd en de laptop nu al een paar keer uit en aangezet en het blijft vooralsnog werken. Super dus.\r\n\r\nDus bij deze mijn hartelijk dank voor jullie adviezen.\r\n\r\nGroet,\r\n\r\nJos
Link naar reactie
Nog even wat reacties op posten 21, 22 en 23 die ik nog niet gezien had (nieuweling hé).\r\n\r\nKlopt helemaal van die schijfopties en ik koos dus steeds voor eerst verwijderen en dan een nieuwe installatie op de hele (80GB) schijf. Dus niet steeds naast elkaar. Dat wist ik dus gelukkig wel. Op mijn desktop heb ik welpartities maar op de laptop vind ik dat niet belangrijk omdat ik daarmee alleen wat mail enzo.\r\n\r\nOndanks het steeds opnieuw installeren heb ik nooit de optie opstartherstel gezien.Stom hé?\r\n\r\nDus ja, ik startte wel steeds van dvd op.\r\n\r\nIk geloof dat we weer helemaal bijgepraat zijn en ik werk nu vanaf de laptop die nog steeds, na alle updates, gewoon opstart.\r\n\r\nMannen, nogmaals hartelijk dank voor jullie inbreng. Ben er erg blij mee want de Faqman heeft tweemaal nooit gereageerd.\r\n\r\nGroet.\r\n\r\n.
Link naar reactie
Beste Niek en Desperado,\r\n\r\nHopelijk lezen jullie dit want de problemen zijn niet voorbij.\r\n\r\nVanmorgen kreeg ik de melding van nog een paar updates, na de iets van 124 van gisteren, en nu start de laptop weer niet op. Maw. het probleem is er dus weer.\r\n\r\nIk weet niet welke updates ik vanmorgen kreeg, het waren er maar een paar, dus weet ook niet welke dit probleem kunnen veroorzaken. Ben nu Windows 7 weer aan het installeren, opstartherstel kon de computer niet herstellen, en laat weer de eerste serie updates installeren. Weet wel dat Windows Security het niet veroorzaakt, wat ik eerst wel dacht, want die stond er gisteren al op.\r\n\r\nWeten jullie nog wat?
Link naar reactie
Tot nu toe hebbern die verse installaties niets opgeleverd, maar ik heb toch geen keus?\r\n\r\nNu heb ik updates uitgeschakeld en kan ik wel met de laptop werken. Het is op zich een fijn dingetje en het probleem is opeens ontstaan.\r\n\r\nHet moet dus wel te maken hebben met de een of andere update omdat het daarna misgaat. Maar welke?\r\n\r\nHopelijk heeft iemand nog een ideetje?
Link naar reactie
Als je het echt wilt weten kan je iedere update 1 voor 1 installeren en testen.\nKost zekers veel tijd en moeite, maar dan weet je wel welke update het veroorzaakt.\nOverigens ben ik er van overtuigd dat als zo`n update het probleem veroorzaakt, dat er ook een oplossing is zonder herinstallatie.\nHet is vaak zelfs op te lossen als Service Pack 1 crasht ^^.
Link naar reactie
Webleyboy, dank voor je meedenken.\r\n\r\nHelaas is het zo dat mijn laptop na de updates niet meer opstart. Hij blijft hangen bij \'Windows Opstarten\' en that\'s it. Hoe kan ik dan ooit het probleem oplossen? Zelfs F2 of F8 (eigenlijk \r\ngeen enkele toets) reageert dan niet meer. Het enige wat dus rest is steeds weer opnieuw Windows installeren want anders kan ik helemaal niets met de laptop.\r\n\r\nAls jij denkt dat het op te lossen is zonder een nieuwe Windows installatie ben ik erg benieuwd naar die oplossing.\r\n\r\nDesperado, ik ben op support geweest en gekozen voor iets met Windows updates maar verder zie ik mijn probleem er niet bijstaan. Heb mijn keuze wel laten uitvoeren.\r\n\r\nBegin van de avond had ik, na de zoveelste herinstallatie, alleen Microsoft Security Essentials er op gezet, dus nog geen updates, en toen had ik hetzelfde probleem als steeds.\r\n\r\nNog wat later, na alweer een nieuwe installatie, heb ik het eens met AVG geprobeerd en ook weer het vastlopen bij Windows Opstarten.\r\n\r\nHet zit dus niet alleen in de Windows updates, maar waarin dan wel? Nu ook al bij de virusscanners!\r\n\r\nZelfs de FAQ man heeft twee keer geen reactie gegeven en op Google lees je dit probleem ook vaak maar niemand weet een oplossing. Het zal dus echt niet eenvoudig zijn.\r\n\r\nIk ben sterk aan het overwegen deze laptop als \'defect\' te gaan verkopen want dit schiet echt niet op.
Link naar reactie
Op het moment dat de laptop niet meer wil \"doorstarten\" kan je dan nog (als je herstart en vroeg genoeg indruk) met F8 in veilige modus komen?\nZo ja dan zou je kunnen kijken op je met systeemherstel 1 update sessie terug kan.\nDan hoef je niet telkens Windows helemaal opnieuw te installeren.\n\nVerder vind ik het een super vaag probleem.\nIk lees wel berichten over mensen die na één van de laatste updates, geen verbinding meer hebben, maar, niet dit niet doorstarten is een hele vreemde.\n\nIk ben geen antivirus expert maar met Googlen kwam ik hier terecht: [url]http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?f=207&t=4050[/url]\n\nNiek
Link naar reactie
Nee Niek, dat is juist het punt. Zodra ik in het scherm kom \'Windows Opstarten\' (dus voordat de \'balletjes\' komen) kan ik helemaal niets meer. Hij reageert dus totaal nergens op.\r\n\r\nJa, en een virus ben je toch kwijt als je opnieuw installeerd, toch?\r\n\r\nIk blijf het vreemd vinden dat Windows standaard, dus zonder updates en virusscanner, wel prima werkt. Maar zo hoort het dus niet.\r\n\r\nZoals ik al aangaf ben ik er (bijna) klaar mee en denk ik er hard over deze laptop te verkopen. Een oplossing verwacht ik eerlijk gezegd niet meer.
Link naar reactie
Ja als je vastloopt hou je 5 sec. de aan/uit knop vast, dan gaat tie uit. Daarna zet je hem aan en drukt herhaaldelijk op F8 en kies dan veilige modus met netwerkverbinding. F8 kies je dus voordat Windows ook maar pogingen doet om (niet) op te starten. \nJa normaal ben je een virus kwijt, maar ik heb weinig verstand van Rootkids en ik las daar iets over zoiets in het MBR. \nVerwijder je ook eerst de gehele partitie, als je opnieuw installeert? Doe dat anders alsnog. \n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...