Anoniem2 Geplaatst: 26 augustus 2012 Delen Geplaatst: 26 augustus 2012 Goedendag,\r\n\r\nGraag zou ik het volgende probleem hier willen voorleggen. Via Google kan ik nml geen adequaat antwoord vinden.\r\n\r\nSinds een week of twee start mijn laptop niet meer op na het installeren van de Windows updates. Daarom heb ik nu al een vijftal keer Windows opnieuw geinstalleerd maar ik update dus niet meer. \r\n\r\nOok het installeren van een virusscanner, Windows Security Essentials of AVG geeft hetzelfde probleem. Dus ook geen virusscanner.\r\n\r\nDe laptop stopt bij \'starten Windows\'. Daar blijft hij dus op hangen.\r\n\r\nWat zou het kunnen zijn? Het is ineens ontstaan.\r\n\r\nGroet,\r\n\r\nJos Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2012 W 7 DVD plaatsen herstarten \r\n\r\nEn in het volgende menu niet kiezen voor installeren maar voor opstart herstel . Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2012 Gezien het gedrag ga ik ernstig twijfelen aan de harde schijf.\nAls je via veilige modus of met de dvd (zoals Desperado zegt) bij de opdracht prompt kunt komen probeer dan eens CHKDSK /r op de c: schijf.\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2012 Hai Desperado en Niek,\r\n\r\nDank voor jullie reacties waar ik even apart op zal reageren.\r\n\r\nDesperado, als ik de Win 7 dvd plaats dan vraagt de laptop om op een toets te drukken om van dvd op te starten. Doe ik dat dan krijg ik alleen de mogelijkheid om Win 7 opnieuw te installeren of te upgraden. De door jou genoemde optie \'opstartherstel\' krijg ik niet. Doe ik iets verkeerd?\r\n\r\nNiek, Ik heb al twee keer CHKDSK laten uitvoeren en geen enkele melding van een probleem met de harde schijf. Is CHKDSK/r anders dan CHKDSK die je kunt instellen zodat de schijfcontrole bij een herstart begint?\r\n\r\nWeet wel iets van computers maar ben geen kenner, vandaar dat ik blij ben met jullie reacties.\r\n\r\nJos Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2012 @BigBear\nCHKDSK /r is voor in command prompt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2012 Dank je, maar is dat dan anders dan wat ik beschreef? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2012 O ja, de laptop werkt nu dus wel, maar zonder updates en virusscanner, dus ik kan gewoon overal bij. Ook in de veilige modus. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2012 Dan kan je een gewone schijfcontrole doen in Windows met bijvoorbeeld HDTune en dan niet de snelle scan. [url]http://www.hdtune.com/[/url]\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 27 augustus 2012 Hoi Niek,\r\n\r\nIk heb HD Tune zijn werk laten doen en een langzame scan laten uitvoeren.\r\n\r\nEr is geen enkel probleem gevonden, alles is o.k. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 27 augustus 2012 [QUOTE=BigBear;620696]Hai Desperado en Niek,\r\n\r\n\r\n\r\n Doe ik dat dan krijg ik alleen de mogelijkheid om Win 7 opnieuw te installeren of te upgraden. De door jou genoemde optie \'opstartherstel\' krijg ik niet \r\n\r\nJos[/QUOTE]\r\n\r\nDan kijk je toch niet goed.\r\n\r\nDie optie is er wel degelijk . Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 27 augustus 2012 Oke de hd is dus niet beschadigd. \nOver het herstel van de laptop. Ik begrijp denk ik waarom je die keuze niet krijgt.\nJe moet nl opstarten vanaf de dvd van Windows, met de laptop.\nDus in het bios de firstboot op dvd zetten en saven met f10, de dvd erin en dan weer opstarten en lezen.\n\nEdit: en dan zie je links onderin een keer staan: \"Computer herstellen\"\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 27 augustus 2012 Sorry Desperado, jij leest niet goed of ik begrijp niet wat je bedoelt.\r\n\r\nIk heb dus een langzame scan laten uitvoeren en er komen geen mankementen naar voren. Dus NIET de snelle scan. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 27 augustus 2012 Desperado, ik had gereageerd maar zie mijn reactie niet.\r\n\r\nIk weet niet wat je bedoelt met dat ik niet goed kijk, maar ik heb dus de langzame scan laten uitvoeren en niet de snelle.\r\n\r\nEr was met de schijf niets mis. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 27 augustus 2012 Het ging over opstartherstel met de W7 DVD \r\n\r\nLees even nog post nr 11 Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 27 augustus 2012 Sorry, ik had post 11 nog niet binnen. Die zie ik nu pas.\r\n\r\nGa het morgen eens proberen. Ik laat even weten hoe het afloopt.\r\n\r\nAlvast bedankt voor de reacties. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 28 augustus 2012 Ik heb post 11 van Niek uitgevoerd maar ik krijg geen optie \'computer herstellen\'.\r\n\r\nDit zie ik:\r\n\r\n\'Druk op een toets om de computer van de dvd op te starten\' (of zoiets). Ik druk dan op een toets en krijg dan\r\n\r\n\'Windows is loading files\' met een wiite balk. Daarna\r\n\r\n\'Starting Windows\' en dan het schermpje waarop staat\r\n\r\n\'Microsoft Corporation\'.\r\n\r\nHierna krijg ik het Windows 7 scherm met de mogelijkheden om de taal, indeling en toetsenbord in te stellen. Als ik nu doorga wordt Windows 7 opnieuw geinstalleerd en dat heb ik al vaker gedaan, zonder resultaat.\r\n\r\nDus nergens op het scherm \'Computer herstellen\'.\r\n\r\nWat nu? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 28 augustus 2012 Hierna krijg ik het Windows 7 scherm met de mogelijkheden om de taal, indeling en toetsenbord in te stellen. \r\n\r\nJuist \r\n\r\n En links onderaan staat dan de herstel optie. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 28 augustus 2012 Volgens mij, moet TS nog 1 stapje verder durven gaan. Dus na de taal en toetsenbord indeling op volgende klikken.\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 28 augustus 2012 Nee, Desperado op die pagina staat zeker NIET links onderaan hersteloptie. Ik heb echt goed gekeken.\r\n\r\nWat Niek betreft zou ik het kunnen gokken om verder te gaan maar bij mijn weten krijg ik na taal etc twee mogelijkheden. 1. Upgraden, 2. Nieuwe installatie. Upgraden is niet aan de orde en een nieuwe installatie heb ik al een keer of vijf gedaan. Dat schiet dus niet op. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 28 augustus 2012 [QUOTE=Niekie30;620852]Volgens mij, moet TS nog 1 stapje verder durven gaan. Dus na de taal en toetsenbord indeling op volgende klikken.\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nKlopt Helemaal Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen