Ga naar inhoud

Alleen mn laptop vind draaloos netwerk niet


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,\r\n\r\nWe hebben thuis draadloos netwerk, het is snel zat, goede draadloze router met sterk signaal. Nu is mijn probleem dat mij laptop ons draadloos netwerk niet kan vinden, het staat simpelweg gewoon niet in de lijst met beschikbare connecties, zelfs niet als ik hem naast mijn router houd.\r\nMijn telefoon kan het netwerk wel vinden met optimale verbinding.\r\nAls ik me laptop aan de kabel leg doet hij het wel maar het lijkt wel of hij alleen het draadloze netwerk hier niet wil vinden.\r\n\r\nKan iemand met een oplossing komen, heb al me laptop gerestart, draadloos internet op me laptop staat ook aan, ik kan andere connecties van de buren wel zien, alleen mijn eigen connectie niet, en op school kan ik ook gewoon met het draadloze netwerk verbinden.\r\n\r\nMvg OuweDorper
Link naar reactie
Als het wifi netwerk met een WPA beveiliging is geconfigureerd en de laptop kan alleen met WEP beveiliging omgaan, kan dit voor komen.\nGaat dit over een Windows 7, Vista of XP laptop? \nWelk merk en type laptop is het?\nAls het W7 is, kan WEP/WPA niet het probleem zijn. \nDaar zou je nog kunnen proberen om bij het netwerkcentrum alle draadloze netwerken te verwijderen. Dan opnieuw opstarten en kijken of hij dan je eigen netwerkje wel ziet.\n\nNiek
Link naar reactie
Bedankt voor de reacties.\nIk heb windows 7 draaien op me dell laptop.\nHij heeft mn netwerk altijd kunnen vinden, ik heb dit probleem trouwens eerder gehad, ben toen naast de router gaan zitten en toen vond hij hem opeens weer, nu gebeurd er helemaal niets.\nAls ik naar mijn netwerk center ga en dan naar manage wireless networks, dan zie ik mijn wireless netwerk wel staan omdat hij automatisch verbind als ik in de omgeving ben, er staat daar dat hij beveiligt is met WPA2-personal.\nIk heb verder bar weinig verstand van die security settings.\nMe laptop heeft altijd het netwerk kunnen vinden, en nu opeens vind hij hem gewoon niet meer terwijl andere apparaten hem wel kunnen vinden.\n\nOuweDorper
Link naar reactie
Ga eens naar het netwerk centrum (draadloze netwerken beheren) en verwijder daar alle netwerken. \nStart opnieuw op en kijk of je netwerk dan wel zichtbaar is.\n\nHet kan natuurlijk altijd nog een technisch probleem zijn. De antenne van je laptop zit verwerkt in de rand van je scherm en het wifi netwerk kaartje zit meestal aan de onderzijde achter een verwijderbaar klepje, Op dat kaartje behoren 2 draadjes geklikt te zitten. Meestal zwart en grijs. Als en één los zit weet je de oorzaak en kun je deze weer vastklikken. Als er niets loszit ga ik vrezen voor je wifi kaartje. Dat zit met 1 of 2 schroefjes vast en in verwijderbaar. \nIk denk dat een lokale pcboer je wel aan een nieuwe of andere kan helpen. \nHet kaartje is ongeveer 2 bij 3 cm groot.\n\nNiek
Link naar reactie
Dankje Niek voor dehulp, ik ga het proberen\nEven iets anders, want ik weet niet precies of het er iets te maken heeft, maar ik zit nu bedraad op het netwerk met me laptop maar nu lopen shockwave en chrome vaak vast.\nIk weet niet of dit met elkaar te maken heeft maar ik ga eerst nu even die netwerken verwijderen\n\nEdit: werkt niet, heb alle connecties verwijderd, maar hij vind mijn netwerk nog steeds niet
Link naar reactie
Ik vermoed dat vastlopers van Chrome en Shockwave niet met het probleem te maken hebben, want je hebt nu immers gewoon verbinding (bedraad).\nZie je kans om de driver voor de netwerkkaart opnieuw te downloaden en te installeren.? \nJe moet daarvoor naar de site van de fabrikant van de laptop en zoeken op jou type laptop. Het exacte type staat vaak op een sticker aan de onderzijde.\n\nNiek
Link naar reactie
Ik zie niets geks erbij staan maar ik weet ook niet precies waar ik moet kijken.\nMoet ik bij me uitzonderingen kijken? en zoek ik dan bij de naam van me draadloze internet kijken of staat er iets van draadloze netwerken tussen?\n\nTrouwens toen mijn vader linux draaiden kon hij wel op het draadloze netwerk en toen hij daarna op windows ging kon hij ook op het draadloze netwerk, maar start je dan de computer opnieuw op, dan staat hij er weer niet tussen
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik heb gemerkt dat Windows 7 een probleem heeft met ssid, als je het wachtwoord gaat wijzigen. Hij komt dan niet op met een vraag om het nieuwe wachtwoord, maar laat simpel weten, dat de instellingen niet overéén komen.\nDe oplossing die ik daarvoor koos is beschreven in post 3 (alle draadloze netwerken verwijderen) Ik vraag me af of je dat nog hebt geprobeerd. \n\nMaar wil fijn dat het weer werkt met een nieuwe SSID.\n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...