Ga naar inhoud

Offline website met database?


Dorien998

Aanbevolen berichten

Beste mensen, Ik heb een vraag: Ik heb een website gemaakt en ik wil nu graag gebruik gaan maken van een database, omdat ik met PHP wil gaan werken. Mijn website wordt gebruikt voor werk en is via Dropbox offline installer op verschillende computers op mijn werk geïnstalleerd (de website is dus nooit 'online' gegaan). Verander je iets aan de tekst dan wordt dit gesynchroniseerd met alle verbonden computer (door Dropbox). Maar mijn vraag is: hoe kan ik nu gebruik gaan maken van een database wanneer mijn website niet online staat, maar dat wel de PHP code op de verschillende computers werkt? Alvast bedankt voor jullie moeite! Dorien
Link naar reactie
Misschien heb je hier wat aan: https://www.apachefriends.org/index.html Installeer XAMPP in de map die wordt gesynchroniseerd met Dropbox en gebruik PHPMyAdmin om databases te gebruiken. XAMPP bevat ook Apache, wat samen met mySQL wordt gebruikt om PHPMyAdmin te laten werken. Ga naar de map <installatiemap>/xampp/htdocs en verwijder alle bestanden hieruit. Plaats hier vervolgens je PHP-bestanden. Overigens is het wel handig om PHPMyAdmin te beveiligen met een wachtwoord. Hoe dat precies werkt is afhankelijk van je versie en besturingssysteem, dus zelf ff googlen.
Link naar reactie
Ik denk dat je dan toch een aparte server of computer moet gaan instellen als webserver. Als je een pc of server hebt, met Windows Server of een gewone Windows-installatie, dan kun je daarop XAMPP installeren en vervolgens verder gaan zoals ik al in het vorige bericht aangaf. Je kunt de server dan een vast IP-adres toewijzen (en als deze van buitenaf bereikbaar moet zijn kun je poort 80 en/of 443 openzetten), en dat gebruiken. Als het niet al te veel mag kosten, kun je ook overwegen om een Linux server te gebruiken. Voor mensen die niet heel veel van Linux afweten maar er wel in enige mate mee overweg kunnen, raad ik Debian aan. Deze server heeft een grafische interface en is daarom overzichtelijk. Voor mensen die wat geavanceerder zijn met Linux, en de grafische interface niet nodig hebben (dus met de command line overweg kunnen), raad ik Ubuntu Server aan. Op internet zijn vele tutorials te vinden over hoe je op deze servers een webserver kunt opzetten, inclusief database. Kijk maar ff wat het handigst is. Mocht je er niet uitkomen, of iets anders willen, laat het ff weten.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...