Ga naar inhoud

Windows app Foto's toont geen afbeeldingen in import venster?


Ketelaar

Aanbevolen berichten

Sinds de nieuwste update van Windows krijg ik mijn te importeren plaatjes niet meer te zien nadat ik het SD kaartje in de computer plaats. Er worden alleen generieke document iconen getoond. In Windows 10 versie 1607 werkte het wel, in versie 1703 bijna altijd niet meer. Ook het opnieuw installeren van de Foto's app via de Store heeft niet geholpen.
Link naar reactie
Het kan zijn dat er in de instellingen in de Windows Verkenner iets veranderd is, waardoor er alleen standaard pictogrammen worden getoond in plaats van de previews van de foto's. Dit kun je controleren door in de Verkenner naar het menu Opties onder Beeld te gaan, en te checken of onder het tabblad Weergave het vinkje is uitgeschakeld bij 'Altijd pictogrammen weergeven, nooit miniaturen'. Anderzijds kun je ook nog even proberen om Windows 10 de database met preview-thumbnails op te laten ruimen. Windows 10 slaat namelijk alle voorvertoningen op in een zogeheten thumbnails.db-bestand, maar dat bestand kan na verloop van tijd corrupt raken. Via de Windows Disk Clean-tool (Schijfopruiming) kun je dergelijke bestanden opruimen. Die optie vind je onderaan in de lijst bij Miniaturen of Thumbnails, afhankelijk van de taalversie van Windows 10
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...