Ga naar inhoud

Lan Party


Aanbevolen berichten

  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[QUOTE=qpc;466445]Maak het nog even moeilijker voor hem, hij begrijpt het al zo goed....:rolleyes:\nVerder heeft ie op de router 4 poorten en dat is te weinig, dan moet ie al weer aan een switch met 8 poorten (veel duurder) en wordt het alleen maar weer ingewikkelder...[/QUOTE]\nHij heeft juist die 8 poort switch op het oog... want hij komt op zijn router poorten te kort.\n\nAls je toch met een LAN party bezig bent lijkt het mij voor de hand liggen dat je weet wat je doet en kan met de verbindingen.\n\nEn deze vraag lijkt mij toch eerlijk te beantwoorden zonder dat het moeilijker wordt:\n[QUOTE=DennisD;466427]Maar dan heb ik zeker de Modem niet meer nodig?\nDus gewoon alle pcs op dit kasje aansluiten??[/QUOTE]\n[QUOTE=qpc;466430]Nee, een switch wordt op een van de 4 gele aansluitingen van het modem/router aangesloten, het is dus gewoon een soort \'verlenging\' van jouw router.[/QUOTE]\n\"[I]Nee[/I]\" is dus \"[I]Ja, maar dat wordt misschien te veel om ook uit te leggen.....[/I]\"
Link naar reactie
[QUOTE=couch_potato;466533]Maar als de router nu goed werkt, en je sluit vervolgens de switch aan, dan hebben alle pc\'s ook meteen internet. Meteen ook een goede check of het netwerk wel netwerkt.[/QUOTE]\r\n\r\nPrecies...... Gewoon makkelijk houden.....\r\n\r\nSwitch aansluiten, pc\'s op de switch en/of router aansluiten en knallen maar....
Link naar reactie
[QUOTE=Timer;466569]Als je geen internet wilt dan heb je de router niet eens nodig. Gewoon de PC´s op de switch aansluiten en je bent klaar. Voor de rest hoef je niets te configureren. Eerdere berichten die melden dat dit wel moet zijn onjuist.[/QUOTE]\r\n\r\nwelke machine deeld dan de ip adressen uit
Link naar reactie
[QUOTE=DennisD;466591]geen, Want je gebruikt geen internet?\n[B]Elke pc Wijst[/B] deze automatish[B] toe[/B] (hoorde ik )[/QUOTE]\nElke PC ? Maar dan krijgen ze misschien ruzie.... :p\n\nEen IP is het \"adres\" van de PC, en daar heeft Internet niets mee te maken.... Ook op een netwerk zonder Internet moet iedere PC een uniek adres hebben.\n\nVroeger moesten IP\'s met de hand ingesteld worden, elke PC een uniek IP.\nDat kan nu nog.\n\nMaar tegenwoordig is het geven van IP\'s geautomatiseerd, omdat er steeds vaker van aansluitpunt gewisseld wordt, en IP\'s van meerdere PC\'s zouden kunnen botsen door per ongeluk gelijke IP\'s.\n\"Iets\" moet hierbij beslissen wie welk IP krijgt, en dat heet de DHCP server.\nDie DHCP server herkent als een PC op het netwerk aangesloten wordt, houdt een tabel bij van in gebruik zijnde IP\'s op het netwerk, en geeft die PC een uniek IP.\n\nJe kan [B]één[/B] PC als DHCP server laten fungeren (ik weet niet hoe), maar het probleem daarbij is dat die PC dan altijd aan moet staan :rolleyes:.\nVandaar dat zo\'n DHCP server tegenwoordig als extraatje in de routers gebouwd zit, want die staat altijd aan :)\n\n* Gebruik je dus een router, dan kan je de DHCP server daarvan gebruiken.\n* Gebruik je geen router, dan kan je één van de PC\'s als DHCP server configureren, maar dat is omslachtiger denk ik.\n* Doe je geen van bovenstaand, dan kan je alle PC\'s [I]op alleen de switch[/I] zetten, en elke PC met de hand een uniek IP geven, door bij de eigenschappen van de LAN verbinding van [U]ELKE[/U] PC het TCP/IP protocol te bewerken, en de automatische toewijzen van IP\'s uit te zetten, en een uniek IP in te voeren.\nB.v. 192.168.1.101 tot 192.168.1.108 als het om 8 PC\'s gaat.\n\nAlthans... dat is de theorie :cool:
Link naar reactie
Als je alleen een switch gebruikt en geen modem/router (lees: DHCP server), dan kan ik uit ervaring zeggen dat de kans groot is dat het auto-ip gebeuren van Windows best eens mis kan gaan, omdat computers niet van elkaar weten welk ip al gebruikt is. In een LAN met slechts 10 ofzo computers ging het al mis.
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;466604]Als je alleen een switch gebruikt en geen modem/router (lees: DHCP server), dan kan ik uit ervaring zeggen dat de kans groot is dat het auto-ip gebeuren van Windows best eens mis kan gaan, omdat computers niet van elkaar weten welk ip al gebruikt is. In een LAN met slechts 10 ofzo computers ging het al mis.[/QUOTE]\r\n\r\nNee hoor, de switch geeft namelijk de IP-adressen uit, 1 per uitgang, dus dat heeft niets met een eventuele modem en/of router te maken die er aan vast zit.
Link naar reactie
Je kunt het proberen, wanneer er geen DHCP-server in het netwerk aanwezig is zal elke PC zichzelf een z.g. APIPA-adres toekennen. Deze adressen liggen in het 169.254.x.y bereik. Als je mazzel hebt, zijn er geen \'dubbele\' adressen en heb je kans dat het werkt, maar daar zou ik niet op vertrouwen.... De PC zal in ieder geval om de zoveel tijd het netwerk afstruinen op zoek naar een DHCP-server en dat lijkt me nu niet iets wat je kunt gebruiken tijdens het spelen van een spelletje.
Link naar reactie
[QUOTE=qpc;466634]Nee hoor, de switch geeft namelijk de IP-adressen uit, 1 per uitgang, dus dat heeft niets met een eventuele modem en/of router te maken die er aan vast zit.[/QUOTE]\n\nKijk bij de opdracht IPCONFIG /all.\n\nHet IP van de Standardgateway (router) is gelijk aan de DNS- en DHCP server.\nEn op elke PC in het netwerk, of deze nu direct op de router zit, of via een switch, vind je hetzelfde IP van de Standardgateway, en dus ook van de DHCP server.\n\nEdit:\nIk moet wel zeggen dat ik hier:\n[url]http://www.ehow.com/how-does_5002801_how-network-switch-works.html[/url]\njouw mening dat een switch ook IP\'s uitgeeft bevestigd zie....:confused:\n\nIk heb nergens bij mijn switch gezien dat ik zoiets kan gebruiken of ook maar configureren zoals bij een router.\n\nWikipedia rept geen woord over DHCP of IP op de pagina voor network switch[B]:[/B]\n[url]http://en.wikipedia.org/wiki/Network_switch#Configuration_options[/url]\nmaar toont wel dat er erg veel verschillende soorten zijn, dus je kan je best voorstellen dat er switches zijn die IP adressen toekennen.\n\nGrofweg wordt daar onderscheid gemaakt tussen:\n* [I]Unmanaged[/I] switches (plug and play, geen opties)\n* [I]Managed[/I] switches (instelbare interface)\nEn ik denk dat een switch van € 15,00 tot het type \"[I]unmanaged[/I]\" behoort, en geen IP uitdeelt, en ook niet op een andere manier geconfigureed kan worden om dat te doen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...