Ga naar inhoud

Lan Party


Aanbevolen berichten

  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Loop nou niet zo moeilijk te doen, en loop even naar de dichtstbijzijnde hardware boer en haal een 8 poorts switch. De tijd die je nu al online loopt te posten kostte al meer. \r\nNiets is ergerlijker op een lanparty als klooien aan het netwerk, omdat het niet werkt. \r\nDie modems aan elkaar knopen kan, maar dan moet je wel weten wat je doet, en weten op te lossen als het niet werkt. Als je er geen verstand van hebt, moet je gewoon zorgen dat het zo simpel in elkaar zit dat het niet fout kan gaan. \r\n\r\njust my $.0.05, als lanparty bezoeker.
Link naar reactie
[QUOTE=Enigma147;466314]Loop nou niet zo moeilijk te doen, en loop even naar de dichtstbijzijnde hardware boer en haal een 8 poorts switch. De tijd die je nu al online loopt te posten kostte al meer. \r\nNiets is ergerlijker op een lanparty als klooien aan het netwerk, omdat het niet werkt. \r\nDie modems aan elkaar knopen kan, maar dan moet je wel weten wat je doet, en weten op te lossen als het niet werkt. Als je er geen verstand van hebt, moet je gewoon zorgen dat het zo simpel in elkaar zit dat het niet fout kan gaan. \r\n\r\njust my $.0.05, als lanparty bezoeker.[/QUOTE]\r\n\r\n.... ik wou het niet zeggen, maar je hebt volkomen gelijk .... ;)
Link naar reactie
Switch heeft nog een voordeel[B]:[/B] je kan hem altijd nog gebruiken, dus is niet voor die ene keer.\r\n\r\nOp elke plaats namelijk waar een kabel naar een router ligt is het bruikbaar om een tweede PC aan diezelfde kabel te knopen zonder een tweede draad naar de router te hoeven leggen.\r\n\r\nWeggegooid is het ding dus zelden.
Link naar reactie
[QUOTE=DennisD;466431]:o\r\nMaar ik vind deze lelijk(dus degene die ik nu wil kopen)\r\nIs linksys of sitecom niet wat betrouwbaarder?\r\nwant sweex heb ik nog nooit wat van gekocht en ik ben bang dat ik er niet mee overweg kan[/QUOTE]\r\n\r\nKoop gewoon zo\'n ding, groen, paars, zwart, rond, vierkant of plat, het maakt niet uit, een switch is een switch, ze werken allemaal net zo makkelijk, gewoon aansluiten en klaar.\r\nAangezien je in de eerste instantie aangaf eigenlijk helemaal geen geld uit te willen geven, moet je gewoon de goedkoopste nemen.
Link naar reactie
[QUOTE=qpc;466430]Nee, een switch wordt op een van de 4 gele aansluitingen van het modem/router aangesloten, het is dus gewoon een soort \'verlenging\' van jouw router.[/QUOTE]\r\nMaar alleen een switch gebruiken kan toch echt ook, als je op het moment geen internet verbinding nodig hebt...\r\n\r\nAlleen moet je dan bij elke PC een vast IP instellen, omdat je geen DHCP server hebt. Die zat in je router.\r\n(DHCP = Dynamic Host Configuration Protocol = het dingetje dat op een dynamische manier IP\'s uitdeelt :cool: )
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;466444]Maar alleen een switch gebruiken kan toch echt ook, als je op het moment geen internet verbinding nodig hebt...\r\n\r\nAlleen moet je dan bij elke PC een vast IP instellen, omdat je geen DHCP server hebt. Die zat in je router.\r\n(DHCP = Dynamic Host Configuration Protocol = het dingetje dat op een dynamische manier IP\'s uitdeelt :cool: )[/QUOTE]\r\n\r\nMaak het nog even moeilijker voor hem, hij begrijpt het al zo goed....:rolleyes:\r\nVerder heeft ie op de router 4 poorten en dat is te weinig, dan moet ie al weer aan een switch met 8 poorten (veel duurder) en wordt het alleen maar weer ingewikkelder...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...