Ga naar inhoud

Lan Party


Aanbevolen berichten

Hallo, \r\nTen eerste: ik wist niet of ik dit in games of hier moest plaatsen maar heb alleen de vraag over hoe het te configgen / aansluiten\r\nik ga binnen kort een lan party houden Maar hoe sluit ik alles aan en config ik de pcs. Ik heb 1 modem met 4 uitgangen. Als ik ervan uit ga dat mijn pc hoofd pc word sluit ik mijn pc aan op de uitgaande/ ingaande port De rest op de anderen 4 \r\n.\r\nDoet hij het dan al? of moet ik dan nog Configuraties uit voeren?\r\nkan dat met een bepaald prog!\r\n\r\nGraag in easy taal heb hier nog geen ervaring mee
Link naar reactie
  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

je hebt internet -- modem -- router -- rest van de pc\'s\r\neventueel modem/router\r\n\r\nje zal de router in moeten om meer ip adressen vrij te geven. je kan je serie bijna volledig vrijgeven\r\n\r\ndenk hierbij wel aan de andere hard ware die aangesloten is en een ip nodig heeft\r\n\r\nje kan de 4 poorten elk een switch aansluiten voor meer poorten\r\n\r\ndenk ook aan het totale vermogen aan stroom die nodig is
Link naar reactie
[QUOTE=DennisD;465994]Hallo, \r\nTen eerste: ik wist niet of ik dit in games of hier moest plaatsen maar heb alleen de vraag over hoe het te configgen / aansluiten\r\nik ga binnen kort een lan party houden Maar hoe sluit ik alles aan en config ik de pcs. Ik heb 1 modem met 4 uitgangen. Als ik ervan uit ga dat mijn pc hoofd pc word sluit ik mijn pc aan op de uitgaande/ ingaande port De rest op de anderen 4 \r\n.\r\nDoet hij het dan al? of moet ik dan nog Configuraties uit voeren?\r\nkan dat met een bepaald prog!\r\n\r\nGraag in easy taal heb hier nog geen ervaring mee[/QUOTE]\r\n\r\nJouw modem is tevens een router.\r\nJe steekt alle 4 pc\'s gewoon in gaatje 1 t/m 4 en je bent klaar, de uitgaande/ingaande poort is het intenet, die heb je niet nodig voor een LAN party en laat je voor wat het is Of je trekt hem er tijdelijk uit).\r\nHeb je meer pc\'s dan de 4 poorten die je hebt, dan koppel je op een van die poorten een switch en de overige pc\'s sluit je aan op die switch.\r\n\r\nIn principe ben je nu klaar en kan een van de aangesloten pc\'s het spel \'hosten\' zodat de andere pc\'s daar op in kunnen loggen. Of je nog configuraties uit moet voeren, dat is per spel verschillend.
Link naar reactie
[QUOTE=qpc;466120] . . . Heb je meer pc\'s dan de 4 poorten die je hebt, dan koppel je op een van die poorten een switch en de overige pc\'s sluit je aan op die switch.[/QUOTE]\nLeek dat ik ben op dit gebied, struikel ik nu toch wel over deze opstelling....\n\nDe PC\'s op de switch moeten dan de bandbreedte van één router-aansluiting delen, en worden dan benadeeld ?\nOf is dat minimaal omdat er zo\'n lage ping is wanneer niet via Internet gespeeld wordt ?
Link naar reactie
Bedankt voor de info, maar dan zit ik met nog wat\nWat als het meer dan 4 zijn?\nwant ik heb Geen switch...\nIk heb deze Modem: hier van achterzijde : [IMG]http://support.telekom.at/Modem_konfig/Speed_Touch_546/Images/modem2.jpg[/IMG]\nkan degene die op het DSL ding aangesloten staat (want dan ontvang ik draadloos en stuur ik door met dat slot naar mijn slot) kan die persoon dan ook Meedoen?\nof alleen op de gele poorten?
Link naar reactie
[QUOTE=DennisD;466157]Ja klopt, maar voor deze ene keer vind ik het niet nodig om een nieuwe te kopen\r\nAls ze allemaal aangesloten zijn, moet je dan nog verdere instellingen doen?[/QUOTE]\r\n\r\nHet maximale aantal pc\'s die je kan aansluiten is 4. Tenzij je toch een switch erbij neemt.\r\nZoals ik al eerder schreef, het zou in principe meteen moeten werken, tenzij het spel speciale instellingen nodig heeft, maar dat is dus per spel afhankelijk.
Link naar reactie
[QUOTE=DennisD;466206]ik ben de slimste in dit soort dingen van die 3 (met computers dan)\r\nDus gewoon in een van de 3 dingen (gele) indoen\r\nen daarna doen ze het?\r\n\r\nof in de DSL ingang?[/QUOTE]\r\n\r\nGewoon die 2e router/modem op een van de 4 gele aansluitngen koppelen en in die router/modem opgeven dat ie puur als router moet werken.\r\nNogmaals, de DSL-aansluiting daar doe je [B]niets [/B]aan, die heeft [B]niets [/B]met het netwerk te maken, dat is alleen de draad waar internet binnen komt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...