Ga naar inhoud

Kan ik de aan/uit knop verplaatsen vanaf de toren naar de oppervlakte van mijn bureau?


Menno87

Aanbevolen berichten

Mijn PC staat in een houten bureau kast. afgesloten en al. ik heb 4 ventilators ingebouwd in het houten framewerk 2 intake en 2 outtake. maar Ik wil nu niet telkens de Bureau kast openen om mijn pc aan te zetten omdat ik zo min mogelijk stof in mijn kast wil hebben. Ik wil een aan-uit knop op mijn bureau hebben. Mijn vraag: Is het mogelijk veilig te doen? zo ja hoe zou ik te werk moeten gaan?
Link naar reactie
De aan-uitknop van de pc is niks meer dan een knopje dat met laagspanning de pc laat starten. Het moet dus niet zo moeilijk zijn om met wat soldeerwerk op je bureau knop te maken. Het enige wat je nodig hebt is een puls-schakelaar en wat laagspanningsdraad. Je moet de 2 draden die van het moederbord naar de aan-uitknop lopen verlengen en daar de puls-schakelaar aan vast maken. Het spreekt voor zich dat je alle spanning van de pc af haalt als je zo'n operatie gaat beginnen. Als alternatief kun je ook in je bios instellen dat de pc moet opstarten als de voeding netspanning krijgt en de pc op laten starten m.b.v. van een stekkerblok met aan-uitknop. Je vergeet echter 1 ding: Doordat je van de houten kast een soort windtunnel hebt gemaakt zal er stof de kast in worden gezogen door de 2 intake ventilatoren. Misschien is het toch handiger om 1 x per jaar je pc een grote schoonmaakbeurt te geven, waarbij je het stof uit de kast en de cpu-koeler blaast met wat perslucht.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...