Ga naar inhoud

Weer videokaart problemen


Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb al eerder een topic geplaatst maar ik blijf problemen houden.\r\n\r\nIk heb het volgende probleem. Naar aanleiding van de hieronder beschreven klachten heb ik mijn Asus EN8600 GTS vervangen voor een Asus EN9800GTX+\r\nMaar de problemen blijven !\r\n\r\nAls ik onder XP 32 bits draai komt het niet voor. (verse installatie)\r\n\r\nOnder Vista (vers installatie) echter heb ik bijvoorbeeld het volgende:\r\nAls ik een programma als FTD open heb, en er een venstertje overheen sleep dan wordt het gedeelte wat ik dan passeer even helemaal wit. Na een kleine seconde komt het beeld dan weer terug.\r\n\r\nIk heb al een andere versie van Vista geprobeerd, echter met het zelfde resultaat. Ik heb de originele drivers gebruikt die bij de kaart zijn geleverd.\r\n\r\nIk heb alle overtollige hardware eruit gehad, om te kijken of dat effect had (dvd spelers, geluidskaart etc), niet dus. Dus de voeding zou het dan niet kunnen zijn.\r\nOok heb ik het met een ander scherm geprobeerd.\r\n\r\nOnderhand zit ik op het randje van de waanzin, want ik weet niet meer wat ik nog kan doen om dit te verhelpen. Het lijkt wel of hij op een of andere manier niet goed refresht.\r\n\r\nConfiguratie:\r\n\r\nScherm, Samsung Syncmaster 226CW\r\nProcessor Q6600 Intel\r\nMoederbord Asus P5QL\r\nVideokaart Asus EN9800GTX+Dark Knight TOP\r\nHDD Samsun F1 Spinpoint 1000 Gb\r\nGeluid Creative XFI extreme gamer\r\nGeheugen: 2x GeiL 2 GB DDR2-1066 Kit (Black Dragon) \r\n(in dimm 2 en 4)\r\n2x GeiL 4 GB DDR2-1066 Kit (Retail, Black Dragon)\r\n(in dimm 1 en 3)\r\nVoeding 550 watt\r\n\r\nSoftware: Vista Ultimate 64x (ook home basic geprobeerd)\r\nDrivers van de videokaart van cd. (met de vorige kaart ook de nieuwste geprobeerd)\r\n\r\nWie weet mij te helpen ?\r\n\r\nBios instelling, zo ja waar, hoe ? of andere suggesties zijn welkom.
Link naar reactie
wat zou ik moeten doen met DXDiag, of beter gezegd moeten tegenkomen ?\r\n\r\nIk heb nu ook mijn oude moederbord er weer opgezet om te testen, maar dat mag ook al niet helpen.\r\n\r\nHet enige wat ik kan bedenken is dat het aan het geheugen zou moeten liggen. Maar dat verklaart volgens mij niet waarom hij onder XP wel zijn werk doet.\r\n\r\nIk ga nu nog het systeem proberen onder XP 64, kijken wat dat doet. Als dat wel correct werkt dan zou Vista de bottleneck moeten zijn.\r\n\r\nAls dat zo is flikker ik mijn vista op marktplaats.
Link naar reactie
Bij dxdiag is de informatie summier, bij XP had je meer dingen.\r\nIk kan dus niets testen.\r\n\r\nEchter, op XP64 komt het probleem ook niet voor, het enige verschil is dat xp directx 9 draait en vista 10.\r\nIk begin te vermoeden dat het daar in zit.\r\nDirectdraw versnelling ingeschakeld\r\nDirect3d versnelling ingeschakeld\r\nAGP oppervlakte versnelling ingeschakeld. (ik heb toch PCI-e en geen AGP ?)
Link naar reactie
Ga ik zeker doen, ik heb hem inmiddels ook op het Nvidia forum neergelegd.\r\n\r\nToch ga ik even goed nog iets proberen, je kunt bij de installatie van de kaart kiezen om directx 10 wel of niet mee te installeren. Even kijken wat hij zonder doet.\r\nHet valt me op dat onder XP de installatie veel korter duurt, en daar installeert hij hem niet mee.\r\nWie weet, als het zo simpel is ga ik wel even een week bijkomen in een gesticht...\r\n\r\nIn ieder geval ben ik je zeer erkentelijk voor jouw hulp !
Link naar reactie
Erik, dit wil je niet weten !\r\n\r\nIk was ondertussen aan het denken wat er nou mis ging. Want onder XP 32/64 gaat het goed en onder vista ging het fout.\r\nIk had allerlei hardware configuraties geprobeerd en het probleem bleef.\r\nEchter, vanmorgen (ja, de beste ingevingen komen op het toilet) schoot mij te binnen dat ik in het begin toen ik nog geen problemen had andere instellingen had.\r\nWant het verschil was grafisch, dus softwarematig.\r\n\r\nIk zet hem net aan, en aan de hand van een van jouw tips maar eens Aero ingeschakeld.\r\nBINGO, nu is het weer normaal...\r\nWaarom ? god knows why, maar kennelijk is de zwaarste instelling het beste.\r\n\r\nIk laat me nu vrijwillig een tijdje opsluiten in een kliniek om te ontwennen van de problemen.\r\n\r\nLaat het ook een tip zijn voor andere lezers !
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...