Ga naar inhoud

Externe Harde Schijf


Aanbevolen berichten

Ik heb een externe harde schijf van LaCie die tot nu toe goed werkte. Maar vandaag liep hij vast bij het kopieren van een bestandje. Er viel niks meer mee te doen, dus heb ik de kabel eruit getrokken.\r\nToen de kabel er weer ingestoken, en alles werkte weer, behalve de ene map waarin dit bestandje stond. Als ik de map aanklik, krijg ik de melding \"De schijf in station I: moet geformatteerd worden voordat u deze kunt gebruiken.\"\r\nIs er een manier waarop deze foto\'s te redden zijn? Ik was namelijk net bezig een backup te maken.
Link naar reactie
[QUOTE=Aethegwyn;438387]Maar vandaag liep hij vast bij het [U]kopieren[/U] van een bestandje.[/QUOTE]\r\n\r\ndan heb je het orgineel dus nog...\r\nalles er af halen wat je wil redden en dan formateren of als je nog garantie hebt, niet formateren en terug brengen.\r\n\r\nbij geen garantie zou ik het als volgt doen\r\nniet formateren en controle tool van fabrikant er op los laten.\r\nmijn lacie externe schijf is een seagate (dacht ik)\r\nhier vindt je tools van fabrikanten\r\n[url]http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287[/url]\r\n\r\ndie tool voor windows kan ook een usb schijf testen\r\ngeen fouten in de schijf ?? formateren en opnieuw beginnen
Link naar reactie
[QUOTE=Nagtie;438396]in de vriezer leggen heb ik wel eens gehoord, maar weet niet of dat werkt bij kapotte clusters!\r\nVolgens mij moet je hem dan niet formateren, dan wordt het drama nog groter![/QUOTE]\r\nDie informatie is uit de vorige eeuw en werkte soms alleen met vastgelopen koppen, niet meer toepasbaar bij de huidige harde schijven en derhalve foutieve informatie.\r\n\r\n\r\nTS, kijk eens in schijfbeheer wat er wordt weergegeven en pleeg eerst een chkdsk /r op die schijf.
Link naar reactie
Heb de harde schijf op fouten laten controleren. Inderdaad kon hij deze map niet meer aanspreken, en heeft hij deze fouten hersteld. De gegevens uit de map ben ik kwijt, maar had blijkbaar een backup gemaakt op dezelfde harde schijf, dus heb ze gelukkig toch nog.\r\n\r\nNou heb ik toch al jaren ervaring met computers, maar dit is toch echt de eerste keer dat ik met een foutcontrole iets heb kunnen oplossen.\r\n\r\nIn ieder geval bedankt voor alle tips.\r\n\r\n@ turn\r\n\r\nIk was aan het kopieren van de externe schijf naar mijn vaste harde schijf. Vandaar uit wilde ik ze weer op een andere externe schijf zetten. (Rechtsstreeks wil die wel eens ontzettend traag van worden). Dus het origineel stond op de externe schijf.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...