Ga naar inhoud

copie branden legale XP


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Op mijn computer staat een legale versie van XP, ik heb de cdrom echter niet.\r\nNu wil ik voor het geval dat ie is crasht een dvd van mijn legale versie branden.\r\nNu is het reeds zo dat ook andere programma\'s op de C-schijf staan geinstalleerd en die wil ik als het even kan niet verwijderen.\r\nVerder staat op mijn pc NeroStartSmart.\r\nIs het nog mogelijk een backup te branden en zo ja wat moet ik , stap voor stap, aanklikken in combinatie met NeroStartSmart.\r\nIBM Netvista 8303-28G desktop.
Link naar reactie
Gaat zo niet lukken. Je kunt via het backupprogramma van XP proberen om een automatisch systeem herstel te maken, of je moet aan de gang met programma\'s als Norton Ghost of Drive-Image XML.\r\nHet domweg kopiëren van bestanden van XP en die dan terugzetten als de nood aan de man/vrouw komt levert geen werkend systeem op. Los van het feit dat het de vraag is hoe je dat zou willen doen zonder een besturingssysteem.
Link naar reactie
Op een verborgen patitie staat vast een rescue installatie ,om de pc terug naar aankoop toestand te brengen ,of window\'s te repareren ,mocht dat nodig zijn .\nMisschien kun je deze map opzoeken ,en die in zijn geheel op een dvd branden.\nBij veel pc\'s is er zelfs een snelkoppeling aanwezig om zelf zo rescue cd\'s/dvd\'s te branden.
Link naar reactie
Ik gebruik Acronis true image home 11 en deze maakt een backup van je compleete systeem of partities.\r\n\r\nIk backup altijd me C: windows vista en d: progsutils tot een image, met de aangmaakte acronis bootCD zet ik mijn systeem terug in 12 minuten tops.\r\n\r\nDocumenten en prive dingen gaan altijd naar een memory stick
Link naar reactie
Waarom moet je per se een image maken van de harde schijf?\nAan de windows cd heb je genoeg, je kunt immers opnieuw installeren.\nEn als je die cd niet meer hebt, kun je het zo van een ander lenen.\nKheb het zelf ook een keer gedaan, en het lukt prima.\nImmers, de licentie hoort bij je pc, niet bij de cd-rom, die is identiek aan die van ieder ander. Wel even letten op de versie van windows die je hebt.\nAls je je eigen licentie gebruikt, kan er niks gebeuren -> dus nog steeds legaal.
Link naar reactie
Rik, blijkbaar weet je de betekenis van dat woord niet.\nIs geen doodzonde natuurlijk, iedereen wordt hier steeds wijzer door de ervaringen van andere.\n \nEen Backup Image is een kopie van de partitie waarop een geinstalleerd systeem op staat.\nUiteraard kun je opnieuw installeren, maar als je alle standaard instellingen hebt, dus wat je er ook aan software bij wilt hebben, en je maakt daar een Image van, dan kun je dat met10-20 minuten terug zetten.\nDit gaat veel sneller dan alles opnieuw installeren.\nIn een Backup Image kun je alles opnemen, ook al je emailadressen.\nKortom van alles wat je erop wilt hebben staan.\nGaat dat fout, kun je het terug zetten en alles is weer terug zoals het was.\nKan je uuuren werk schelen.\n \nHet is wel de kunst om het zo clean mogelijk te doen.\nDus niet een week na installatie, want dan is je computer al weer vuil. (soms al na net een nieuwe installatie)\n \nGewoon een lijstje maken wat erop moet komen, dat installeren zonder interent aansluiting en een backup maken.\nDaarna internet er aan en alle updates ophalen en weer een Backup maken.\nZo doe ik het tenminste, meestal Backup ik nog tussendoor zodat ik naar verschillende stadia\'s terug kan.\n \nHeel handig.\nIk installeer veel zooi om te proberen.\nHet verwijderen daarvan duurt langer dan dat ik een backup terug zet.\n \nVerder kun je een Image maken van de hele schijf, zodat je die ook kunt terug zetten, als je bijv. een stel mappen kwijt bent geraakt of per ongeluk gewist hebt.\nAls je dat wekelijks zou doen, kan er niet veel fout gaan zou je denken.\n \nMaar ieder moet het maar op zijn eigen manier doen.
Link naar reactie
[QUOTE=burgkop;376852]Rik, blijkbaar weet je de betekenis van dat woord niet.[/QUOTE]\r\n\r\nTuurlijk weet ik het verschil wel tussen een image en een compleet nieuwe installatie. Maar dat is het probleem niet.\r\nHet probleem ontstond (dat staat er letterlijk), doordat de cdrom van windows xp kwijt was. Je kunt dan als alternatief een image maken, maar ook een andere cdrom gebruiken.
Link naar reactie
Als je de cd kwijt bent, ben je slordig met je spullen, niet dan, vind ik eerlijk gezegt gewoon belachelijk.\nMaar stel dat het zo is, dan kun je natuurlijk gelijk een Image maken, al is het dan laat, kun je latijd terug naar de situatie van dat moment.\n \nEen cd van een ander lenen, een officiele?\nNou, mijn ervaring is dat dit mooi niet altijd werkt.\nDat is het zelfde als je je computer upgrade met een nieuw moederbord.\nEen hoop gedoe om hem weer aan de praat te krijgen, (ligt geloof ik ook aan de versie) moet je via Microsoft doen, krijg je een nieuwe code enz.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
[B]Bij \"Faqman vandaag\" za-/zondag 19/20 april staat dit onderwerp : \'Windows Vista zonder installatie-CD\'[/B] \r\nBij aankoop van een nieuwe laptop krijgt men tegenwoordig geen installatie-DVD van Windows Vista meegeleverd. Hoe kan ik Windows Vista nu opnieuw installeren als het vastloopt of als ik gewoon schoon opnieuw wil beginnen?\" Berry - zaterdag 19 april 2008 \r\n[B]Antwoord[/B] van de FAQman: Surft u naar de website \'ping.windowsdream.com\' voor een kopie van de gratis backup-tool \'PING\'! U moet PING als ISO-imagebestand op een CD branden. Vanaf die CD moet u dan booten. En vervolgens kunt u de \'C:\'-partitie naar een externe USB-harddisk of naar een USB-stick kopiëren. Dat gaat fantastisch! Als u de laptop net nieuw heeft, dan maakt u een compleet schone image-kopie. Gaandeweg maakt u zo af en toe een image-kopie met daarop de meest recente \'uitvoering\' van Windows Vista. Gaat er dan wat mis, dan kunt u zelf bepalen welke image-kopie u terugzet.\r\n[B]Mijn vraag[/B] hierin is geldt bovenstaand ook voor XP?\r\nPS (Voor de duidelijkheid; ik ben niet de cdrom kwijt geraakt. Ik heb een afgedankte bedrijfscomputer gekregen met daarop XPlicentie zonder cdrom.)\r\nVerder is het zo dat tegenwoordig heel wat computers geleverd worden zonder cdrom.
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;379747]als er geen cdrom word geleverd staat de windows normaal op een aparte partitie geparkeerd,meestal in een partitie die fat32 is, dus daar kun je mee heristalleren, zelfs vaak naar de fabrieksinstelling.[/QUOTE]\r\n\r\nhet is een oude bedrijfs pc dus heeft waarschijnlijk het bedrijf de cd nog, hier zal dan waarschijnlijk geen extra partitie op staan.\r\nvraag het eens bij het bedrijf (indien mogelijk).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...