Ga naar inhoud

Draaiboek in pdf of Word?


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk heb voor mijn werk een draaiboek op papier staan. Deze moet ik invullen. Nu wil ik dit draaiboek gaan digitaliseren, hoe kan ik dit het beste doen?\r\n\r\nIn pdf met invulvelden? Ik kan het draaiboek zelf scannen naar pdf. Kan ik invulvelden in de standaard versie van Adobe reader maken?\r\n\r\nOf zal ik het draaiboek in Word typen? Ik heb dan alleen wel als nadeel dat ik de ene keer bij punt 1 meer te typen heb dan de andere keer, zodat de pagina\'s niet steeds even lang worden (dat verspringt dan steeds weer, moet je weer met de hand netjes gaan verdelen,enz.).
Link naar reactie
In Adobe Reader kun je geen invulvelden maken, hooguit bestaande velden invullen. Om zoiets te maken heb je Adobe Acrobat nodig. Daar zijn verschillende smaken van. Ik weet niet of de goedkoopste versie (standard) invulvelden kan maken, maar de professional versie kan dat in ieder geval wel.\r\n\r\nMet Word kun je overigens ook invulvelden maken, met vergelijkbaar resultaat als de PDF. Voordeel van Word is dat mensen ook kunnen opslaan wat ze hebben ingevuld. De oudere versies van Adobe Reader kunnen namelijk niet onthouden wat er is ingevuld, alleen invullen en printen of invullen en via internet opsturen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...