Ga naar inhoud

Nieuw TFT scherm kopen


Aanbevolen berichten

Binnenkort wil ik een nieuw TFT scherm gaan kopen bij mijn nieuwe PC \r\nHeb momenteel nog een oude 15 inch en wil eigenlijk graag naar 20 of 22 inch scherm toe. nu ben ik eens op internet wezen neuzen en daar vind je erg veel schermen voor redelijke prijzen. nu vraag ik me een beetje af waar ik nu precies op moet letten? \r\n\r\nZelf vond ik deze twee schermen wel wat; \r\nSamsung SyncMaster 206BW ( 20 inch en 255 euro ) \r\n\r\n[img]http://www.misco.nl/slideshow/slideshow.aspx?prodID=SMSLS20MEWSFV%2FEDC&imageid=03C359E2-672E-4013-B0D1-50817B5E4A02_CTNL[/img] \r\n\r\n[url]http://www.misco.nl/productinformation/~805483~WW~/Samsung%20SyncMaster%20206BW.htm#[/url] \r\n\r\n\r\nSamsung SyncMaster 226BW ( 22 inch en 326 euro ) \r\n\r\n[img]http://www.misco.nl/slideshow/slideshow.aspx?prodID=SMSLS22MEWSFV%2FEDC&imageid=10ba270c-449b-4515-9150-6d13f7bd0a90_ZSNL[/img] \r\n\r\n[url]http://www.misco.nl/productinformation/~805555~WW~/index.htm#[/url] \r\n\r\n\r\nMijn budget ligt op max 350 euro \r\nheb in mijn pc een radeon X 1900 Pro 256 mb \r\n\r\nWat vinden jullie van de twee schermen en welke keuze zou jij maken? en hebben jullie nog andere misschien betere opties? \r\n\r\nAlvast heel erg bedankt! \r\nmvg \r\nDaniel
Link naar reactie
[B]Beelddiagonaal[/B] \r\nBij een LCD-scherm is de grootte van het scherm de diagonaal van het zichtbare schermoppervlak. Bij een gewone televisie wordt meestal de diagonaal van het volledige beeldscherm genomen waarvan een deel verborgen is voor de kijker. Met andere woorden: een 15-inch LCD-monitor is even groot als een 17-inch CRT-scherm. \r\n\r\n[B]Helderheid [/B]\r\nen contrast Een LCD-scherm wordt belicht via één lichtbron (backlight), waardoor het beeld helderder en stabieler is. Let bij de aankoop op zowel de helderheid als het contrast van het scherm, hoewel deze waarden behoorlijk controversieel zijn. Er is namelijk geen standaard manier om het contrast of de helderheid van het scherm te meten en beide zijn ook afhankelijk van de belichting in de meetruimte. Een fatsoenlijke monitor moet zeker een helderheid van 200 candela per vierkante meter halen en een contrastratio van 300:1. \r\n\r\n[B]Maximale resolutie[/B] Let op het aantal pixels dat wordt aangegeven. Dit is nog altijd een van de belangrijkste indicaties van een goed LCD-scherm. Een resolutie van 1024 x 768 wordt alsmaar meer gekozen.\r\n \r\n[B]Kijkhoek[/B] Let zeker op de kijkhoek, deze wordt meestal opgegeven in twee richtingen, horizontaal en verticaal. De maximale kijkhoek bepaalt hoe groot het gebied is waarin u het beeld nog goed kunt bekijken met de juiste kleuren. De horizontale kijkhoek is van belang wanneer u niet recht achter het scherm zit of wanneer u met meerdere personen op het scherm moet kunnen kijken – bijvoorbeeld voor presentaties. De verticale hoek bepaalt of u ook staande of met een gekantelde monitor het beeld nog goed kunt zien. De beste schermen hebben een kijkhoek van 160 graden of meer in beide richtingen, waarbij het absolute – maar onbereikbare – maximum 180 graden is. \r\n\r\n[B]Interface[/B] De interface is belangrijk bij de keuze van een LCD-monitor. Met DVI worden digitale signalen niet meer omgezet naar analoge signalen, waarbij kwaliteitsverlies van de beelden kan optreden. Nu zijn er al monitoren op de markt die de analoge signalen een stuk beter verwerken en de keuze voor DVI niet altijd gemaakt moet worden. \r\n\r\n[B]Bediening[/B] Zijn de controletoetsen of het menu duidelijk en snel bereikbaar? Kan het scherm gemakkelijk aangepast worden aan de houding van de persoon. Met sommige nieuwe computers kan je het scherm instellen zoals je zelf wil - bv. in de hoogte verstelbaar. \r\n\r\n[B]Responstijd[/B] Is de tijd die elke pixel nodig heeft om van wit naar zwart over te gaan. Hoe lager deze waarde is, hoe beter het beeld er uit komt te zien. CRT-schermen zijn op dit gebied nog steeds iets voor. LCD-schermen blijken af en toe moeite te hebben met het weergeven van snel bewegende beelden. \r\n\r\n[B]Design[/B] Een onmiskenbaar voordeel van LCD-schermen is het design. Ze ogen een stuk aantrekkelijker dan CRT-schermen. Bovendien nemen ze een pak minder ruimte in op je bureau. \r\n\r\n[B]Extra\'s:[/B] \r\n\r\n[I] tv-tuner[/I] Steeds meer LCD-monitoren worden ook uitgerust met een ingebouwde tv-tuner. Handig als je tijdens het werken bijvoorbeeld naar tennis of het nieuws wil kijken. Je kan wisselen tussen PC en tv, maar soms ook kan je tv in een apart klein venster bekijken. \r\n\r\n[I] speakers[/I] Sommige modellen beschikken over ingebouwde speakers. De geluidskwaliteit van deze speakers laat momenteel nog wat te wensen over. Een aparte set speakers zorgt nog altijd voor een uitstekend geluid, zeker nu de technologie op dat gebied niet stilstaat (bv. surround geluid). \r\n [I]koptelefoon[/I] Soms is er ook een ingang voor een koptelefoon present. \r\n\r\n[I] USB [/I]Sommige schermen beschikken over een USB-poort wat voor het nodige gemak zorgt. Zo kan je snel je digitale fotocamera aansluiten. Vooral handig als al je USB-poorten op je pc zijn bezet. De laatste pc\'s hebben reeds USB-poorten aan de voorkant van de kast, zodat een USB-poort op het display minder nuttig wordt.
Link naar reactie
Juist afgelopen zaterdag kocht ik de Samsung 206BW een 20 inch scherm dus. Deze is in de hoogte ongeveer vergelijkbaar met een normaal 19 inch scherm. Er gingen daar ook de nodige Samsungs 22 inch schermen over de toonbank. Het is maar net wat je voorkeur is. (Mijn ega vind 15 inch voldoende) De prijzen waren daar 249 eu resp 329 voor de 22 inch uitvoering. Tot nu aan toe ben ik zeer content met mijn aankoop. Bij deze monitoren wordt een cdrom meegeleverd. Zelf heb ik die nog niet geinstalleerd. Je zou dan nog meer instellingen kunnen bewerkstelligen. De Samsungs komen in het algemeen zeer goed uit de bus. Iets wat men van b.v Acer ook zegt.. \r\n\r\nVia de volgende link kom je op een aantal koperservaringen\r\n\r\n[URL=\"http://www.alternate.nl/html/shop/userRating.html?cmd=showRatings&artno=v4lux1\"]Koperservaringen[/URL]
Link naar reactie
Heb mijn keuze gemaakt en het gaat de samsung 22 inch 226BW worden. heb vandaag ook de HP 22 inch met Brightview gezien en dat is een erg mooi scherm, ziet er zeer strak uit en geeft uitermate mooi beeld. alleen is de prijs me te hoog. \r\ndus vandaar de samsung, morgen komt hij binnen en nu maar hopen dat ik niet de slechtste versie krijg.
Link naar reactie
ik heb hem besteld bij misco, is een betrouwbaar bedrijf. werk bij een groot bedrijf en die doet zaken met hun vandaar dat ik bij misco bestel ( krijg nog wat korting) \r\nwas die lui vandaag wel ff zat omdat die kerel van misco die ik gisteren aan de lijn had vertelde dat als ik meteen besteld ik hem vandaag in huis had, dus niet. \r\ndie lui hebben hem vandaag pas verstuurd:-( \r\nmaar jah morgen kan ik genieten:-)
Link naar reactie
[url]http://www.misco.nl/about/tandc.aspx[/url]\r\n\r\nof anders hier ook nog het een en ander\r\n\r\n[url]http://www.misco.nl/help/guarantee.aspx#fault[/url]\r\n\r\nhet is zo dat je bij elk product wat je koopt via internet en uitpakt en het is niet wat je eigenlijk wilden hebben; meteen klagen, bellen, mailen enz. daarna meteen zeggen dat je de rommel terug stuurd en een nieuwe of een andere wil. \r\nhebben ze nooit een poot om op te staan, want dat zijn de regels die gelden voor verkoop via internet.
Link naar reactie
Houd er wel rekening mee dat volgens de garantievoorwaarden van Samsung en overigens ook van andere merken een nieuw scherm 1 op de zoveel dode pixels mag hebben. Daarom heb ik er een dead pixel garantie bijgekocht (29euro) constateer je een dode pixel binnen een jaar, dan wordt het scherm onvoorwaardelijk omgeruild. Tot nu toe geen dode pixels gevonden.
Link naar reactie
[QUOTE=dvanderbreggen;336730]Net mijn schermpje binnen gekregen... \r\nnog je wordt er stil van als je hem voor het eerst ziet, geweldig wat een scherm. \r\nheb type S getroffen dus beter kan niet, en geen dooie pixeltjes te zien. toppie scherm[/QUOTE]\r\n\r\nDan heb je flink geluk gehad ;)\r\nZat alles ook goed verpakt enz en kreeg je er ook een DVI kabel bij?\r\nEn hoe lang was de levertijd?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...