Ga naar inhoud

harde schijf niet herkend


Aanbevolen berichten

Kort geleden is mijn harde schijf kapot gegaan, ik kon niet meer opstarten. Ik heb toen op mijn tweede harde schijf van 160 gb windows xp geinstalleerd en gebruik die nu. Ik wil nu de gegevens die op mijn oude harde schijf staan kopieren maar het probleem is dat die wel wordt herkend als 2e harde schijf maar dat hij volgens windows maar 10,1 mb groot is ipv 80 GB. Ook staat erbij dat het bestandssysteem FAT is maar dat was volgens mij altijd NTFS. Met Testdisk kan ik hem wel benaderen en wordt ie herkend als 80 GB maar het lukt met niet hem te repareren. Als ik de schijf open via windows krijg ik de melding \"F:\\ □ is niet toegankelijk. De syntaxis van de bestandsnaam, mapnaam of volumenaam is onjuist.\" Hoe kan ik bij mijn bestanden komen, er stond 50 gb muziek op die ik graag wil terughebben.
Link naar reactie
Met easy recovery professional kan ik mijn bestanden terugvinden maar om ze op mijn andere harde schijf te kopieren moet ik het aanschaffen voor meer dan 300 euro. Er moet volgens mij een simpeler en goedkopere oplossing zijn om bij mijn data te komen. Zou het kunnen dat de harde schijf niet wordt herkend omdat ie als Fat wordt gezien. Dit zou volgens Easy Recovery Fat 32 moeten zijn, dus niet NFTS. \r\n@ Wanderer, welke informatie is belangrijk bij die partitietabel? Het document is te groot om te versturen\r\nDat programma Testdisk lijkt me heel goed maar ik weet er te weinig van om er echt mee aan de slag te gaan. Mijn documenten kan ik wel zien maar ik kan ze niet kopieren.
Link naar reactie
Omdat er waarschijnlijk meerdere mogelijkheden moeten worden onderzocht,is het handiger om schermafdrukken hier te plaatsen.\n \nGebruik Alt+Prtscr,omdat je anders de achtergrond meeneemt en dat geeft weer problemen als je de afb. hier op het forum wilt openen.Dan moet je n.l. de afb. weer vergroten door er met de muis aanwijzer op te gaan staan en op vergroten te klikken.\nErg lastig als je even een paar afb. snel wilt bekijken ;) \n \nSchermafdruk bijvoegen : van Volledig scherm : [PrtScn] knop; \n \nvan alleen het geopende venster : [Alt][PrtScn] toetscombinatie\n\nStart > Programma\'s > Bureau-accessoires > Paint, Bewerken -> Plakken, Bestand -> Opslaan als -> [Bestandstype: JPEG] + naam invullen\nUploaden via de Paperclip knop bij aanmaak van een bericht. Daar Bladeren kiezen, dan Uploaden knop, dan Sluit venster
Link naar reactie
[QUOTE]maar het probleem is dat die wel wordt herkend als 2e harde schijf maar dat hij volgens windows maar 10,1 mb groot is ipv 80 GB. Ook staat erbij dat het bestandssysteem FAT is maar dat was volgens mij altijd NTFS. [/QUOTE]\nGoed dat je het 2e plaatje erbij hebt gedaan,ik zie daar n.l. NTLDR en NTDTECT staan,hetgeen inderdaad op NTFS duidt.\n \nVreemde is dat \"OC\" onder type in PTedit weer met Fat32X te maken heeft.Klik maar eens 2x op OC in PTedit,dan opent zich \"Partitions Types\" ter verduidelijking.\n \nHet is een 80GB schijf,maar vergeleken met een van mij,kom je zo\'n slordige 369MB te kort :confused: \n \nGebruik Testdisk eens als volgt en plak die even hier.\n \n1.Start Tesdisk en enter.\n2.Kies de goede schijf en enter 2x.\n3.Kies Advanced en enter.\n4.Zorg dat \"Boot\" geselecteerd staat en enter.\n5.Wat staat er bij 1 ?\n6.Wat staat er bij \"Backup bootsector?\n7.Staat er misschien ook nog \"Sectors are identical\"? \n\nGreetz
Link naar reactie
Dat komt omdat dit mijn originele harde schijf was waar windows xp op stond. Nadat ik met het register had geknoeid kreeg ik problemen met opstarten. Ik heb toen van alles geprobeerd en vond ergens dat het aan ntldr en ntdetect kon liggen, die heb ik toen opnieuw gekopieerd. Toen dat allemaal niet lukte heb ik xp op mijn tweede harde schijf geinstalleerd en dat is nu dus de c-schijf maar op die f-schijf staat dus ook een windowsversie.
Link naar reactie
Ok,dat is nu duidelijk.Met die analyse mogelijkheid komen we niet verder,zoal je wel begrepen zult hebben.\n \nGa terug naar de situatie in post nr.10 \"testdisk JPG\".\n \n1.Start Tesdisk en enter.\n2.Kies de goede schijf en enter 2x.\n3.Kies Advanced en enter.\n4.Zorg dat \"Boot\" geselecteerd staat en enter.\n\nHier denk ik en kies voor \"Backup BS\",dan wordt de backup bootsector over de \"gewone\" bootsector geschreven,volg de aanwijzingen en sluit af met Quit.\n \nStart daarna de PC opnieuw op en hoop :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...